Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony dsc-s75

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony dsc-s75

    Hallo,

    Ik overweeg de aankoop op ebay van een sony dsc-s75, alwaar mijn bod momenteel 451 euro is. Ik heb wat zitten zoeken naar de nieuwprijs van deze camera, maar het zeer verwarrend. Ik vind prijzen varierend van iets meer dan 600 euro tot bijna 1000 euro. Ik snap dat er soms verschillen zitten op prijzen, maar bijna 400 euro, dat is toch wat gortig. Kan iemand me de nieuwprijswaarde van een normale winkel geven (dus niet op het Falconplein )?
    By the way, misschien ook nog als hart onder de riem, is iedereen welkom om positieve commentaar over deze camera te geven, of als waarschuwing slechte commentaar.
    Bedankt!

    Steven

  • #2
    Kijk hier maar eens http://www.webvoordelig.be/
    staat een 685€ dus 400 2dehands is meer dan genoeg vind ik
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Mocht je hem voor 4 à 500 euro kunnen kopen zou ik niet twijfelen. Het is een heel goed toestel. Ik heb er een hele tijd mee gewerkt. Ik kreeg soms wel condens aan de binnenkant van de lens maar dat kan ook aan mijn toestel gelegen hebben... Voor de rest heel degelijk toestel met scherpe foto's (en afdrukken).

      Comment


      • #4
        vorig toestel was een S-75 en was er heel content van, scherpe foto's..
        Sommige vinden de kleuren "te" maar het waren levendige kleuren...
        1-tip: Op reis steeds landschapsmode gebruiken, werkt perfect vanaf een meter of 15 in tele en vanaf een 7m in groothoekstand. (anders kan het gebeuren dat autofocus er naast zit..)
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de reacties al. Heeft er iemand eigenlijk een verklaring voor die enorme prijsverschillen. De website die Luckske aanhaalt vraagt dus 685€, op www.cybernoia.be vragen ze 940€.
          Dat is meer dan 250€ verschil! OK, een fles melk kost in de colruyt ook minder als in de GB, maar zo'n groot verschil...???

          S.

          Comment


          • #6
            Juni 2001 kostte een S75 ongeveer 45000 BEF (5% misschien 10% verschil tussen de ene en de andere zaak, ik heb het niet over electronische winkels)
            Juni 2002 kostte een F707 ongeveer 1500 €(60000 fr, wat al ongeveer 20000 BEF minder was dan lanceerprijs een aantal maanden eerder).
            In sommige winkels vond je op dat ogenblik de voorganger F505 aan (zelfs minstens) dezelfde prijs als de F707. Nu vind je zowel in 'real' als in 'virtuele winkels' de F707 soms duurder dan de opvolger F717.

            Winkels die een voorraad van bepaalde digitale toestellen hebben,richten hun verkoopprijs blijkbaar vaak nog op hun aankoopprijs.

            Mijn inschatting over verklaring van grote prijsverschillen :
            voorraadbeleid.

            Overigens : de S 75 is een zeer goed toestel.Het heeft een aantal manuele instelmogelijkheden dat de P71 niet heeft. De P 71 heeft een aantal nieuwigheden die er nog niet waren bij de S75. De S75 zou dus naar objectieve maatstaven in de buurt van de prijs van de P71 moeten zitten.

            Comment

            Working...
            X