Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Sony DSC-RX10M4

Standaard Sony DSC-RX10M4

Zijn er mensen die deze camera: "Sony DSC-RX10M4" hebben en hun ervaring even willen delen?

Alvast bedankt!

Martin,

Standaard Re: Sony DSC-RX10M4

Ik heb de RX10iii deze zomer mee gehad op vakantie en was er heel tevreden van. Voornaamste extra van de iv is verder verbeterde AF.
    DPR geeft een correct beeld van de camera denk ik :
    https://www.dpreview.com/reviews/son...-dsc-rx10-iv/4

Tegen de volgende grote zomertrip kijk ik in elk geval uit naar zo eentje, kwestie er ook eens mee aan de slag te kunnen. Mocht ik er geen vinden tegen een redelijke prijs, dan schaf ik toch opnieuw een RX10iii aan. Op zich voldeed die immers ook ruimschoots.

Het allersterkste punt van deze camera's vind ik de sublieme telezoom in combinatie met een uitstekend presterende 1 inch-sensor. Als gevolg is het natuurlijk geen pocket-camera, maar daarvoor koop je deze ook niet. En er is geen gedoe met lenzen wisselen natuurlijk. Je hebt alles van 24 tot 600mm meteen beschikbaar, de beeldstabilisatie doet het prima, en de EVF eveneens. AF is ruim voldoende tenzij je echt actiefotografie op het oog hebt.
    De beelden zijn in heel veel gevallen minstens even goed dan deze van de gemiddelde aps-c dslr met een of andere zoomlens erop. Als deze RX10's het al minder goed zouden doen tov van sommige alternatieven, dan ga je toch verder moet uitvergroten dan A4 om er ook maar iets van te merken.
    Laatst gewijzigd door K-2; 11 oktober 2018 om 19:25
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

3. Standaard Re: Sony DSC-RX10M4

Ja, ik heb ruimschoots ervaring met de M3 versie. De M3 en M4 verschillen nauwelijks, behalve de prijs en het autofocus systeem.

Heb je fbook, meld je dan eens aan bij de Sony RX10MIII/IV Nederland & België
    groep, dan kun je een hoop voorbeelden zien en ervaringen lezen. Veel mensen maken daar gebruik van, voordat ze tot aanschaf overgaan.

De beeld kwaliteit van de RX10M3/M4 kan zich meten met consumer spiegelreflex toestellen (Canon 7xxD/8xxD) en Nikon (D3xxxx, D5xxx),
    met een heel behoorlijke zoomlens. (bijv. Canon L-series 100-400mm, Sigma 150-600mm)

Wat geschreven staat in het aangehaalde DPreview artikel, komt overeen met mijn ervaring.
    Ik wil vermelden dat veel mensen die dit toestel aanschaffen omdat ze niet meer willen sjouwen met al het glas horende bij hun spiegelreflex.
    Hoewel de RX10M3/4 is ook geen lichtgewicht is (1.1 kg)

Met de vaste lens heb je de beschikking over een redelijke breedhoek (24mm) tot flinke zoom (600mm).
    De makro mogelijkheden zijn ook leuk, door de minimale scherpstel afstand van 72cm / 600mm.
    De instellingen zijn eindeloos, en voor veel mensen te uitgebreid merk ik.

zie hier wat van mijn foto's: https://500px.com/ruuduitdegraaf

veel wijsheid en succes!

Beste mensen, ik bedank jullie beiden voor de reactie's.
    Ik moet nog heel wat inlezen (leren) maar zou toch graag met een toestel starten die mogelijkheden biedt.
    Ik zal me idd aanmelden bij fb, thx voor de melding! Ruud als ik je foto's zie dan kan ik alleen maar zeggen "wauwww"

Ik ben terug een stap dichter bij de aankoop. Eerst nog even verder lezen.

Andere vraag; ik krijg geen abonnement op dit draadje, moet ik ergens iets aanvinken...?

Thx Martin,

Graag gedaan.
    Via tapatalk gaat dat via het vlaggetje naast de topicnaam ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Soortgelijke discussies

1. [ Sony ] Sony A6000 + Sony 35mm f1.8 oss + Sony 10-18mm f4 oss
    Door guillermovilas in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 juni 2015, 21:25
  2. [ Sony ] Sony NEX7 + Sony SEL55-210 + Sony SEL16F28 & toebehoren te koop
    Door inge_vds in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 2 januari 2015, 09:03
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 augustus 2014, 23:17
  4. [ Sony ] sony 75-300mm / sony 18-70 mm / sony a200 (beeldstab. stuk)
    Door bartvher1 in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 8 april 2013, 12:55
  5. [ Sony ] Sony a 33, sony 16-50mm f2.8, sony 50mm f1.8 en sony 70-200mmG te koop
    Door starttoclick in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 20 september 2012, 11:08

Regels voor berichten