Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-HX5 of Panasonic Lumix DMC-TZ10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC-HX5 of Panasonic Lumix DMC-TZ10

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en een absolute leek wat fotografie betreft daarom had ik graag eens jullie meningen gehoord in verband met deze 2 compacte camera's.

Sony DSC-HX5 of Panasonic Lumix DMC-TZ10 eventueel ook Canon PowerShot SX210

Heeft hier iemand toevallig ervaring mee en zoja welke raden jullie me aan.

Ik heb een budget van tussen de 300 en 400 euro

Alvast bedankt voor de hulp

Re: Sony DSC-HX5 of Panasonic Lumix DMC-TZ10

Ik denk dat dit een goeie test voor U is...

Comment

Heb die test op Dpreview gisteren helemaal binnenste buitengelezen en voor 't werk de Panasonic gekozen. Lijkt me de beste mogelijkheden te geven. Het zal nog moeten blijken wat de kwaliteiten in de +200 ISO zijn want dat is bij die compactjes gewoonlijk niet om over naar huis te schrijven. Maar voor de TZ10 had ik er nog het meeste vertrouwen in.

Djienbe

Comment

hallo, bedankt voor de reactie .

Mijn eerste gedacht was ook voor die panasonic TZ10 eigenlijk enkel maar omdat ik gehoord heb dat bij die sony de geluids opnamen ongelooflijk slecht zouden zijn als hij een hd filmpje opneemt.

Daarentegen beweren ze dan weer op youtube dat de sony de mooiere foto's pakt.

ik kan de knoop gewoon niet doorhakken uit schrik de verkeerde keuze te maken.

wat te doen teveel keuze is blijkbaar ook een ramp

Comment

sorry dat het misschien wat bot overkomt, maar weet niet hoe het anders te omschrijven.

Je wil een fototoestel kopen en dan ga je je keuze baseren op de geluidskwaliteit bij het opnemen van een filmpje....

koop een fototoestel om foto's mee te nemen. Daar zijn ze voor gemaakt. Al de rest is bijkomend spul dat de prijs opdrijft en geen echte meerwaarde biedt.
          Als je wil filmen, koop dan een videocamera, deze zijn van prijs ook vrij voordelig en je kwaliteit van film zal stukken beter zijn..

Heb hier de chip liggen en als beste compact-megazoom komt daar de qua beeldkwaliteit de Panasonic als beste uit de test. Het is gelijk ook de traagste van alle geteste toestellen. Overallscore is in Chip 73,7% (72% voor beeldkwaliteit, 85% voor uitrusting en 49% voor snelheid)

Een (beter) alternatief lijkt mij dan de volgende in de lijst. Fujifilm Finepix F80EXR met een score van 73,1% (71% voor beeldkwaliteit, 71% voor uitrusting en 85% voor snelheid).

Ik bseer mij enkel op de cijfer uit dit tijdschrift. Ik heb geen van beide (of andere) toestellen ooit zelf geprobeerd.

Hopelijk heb je er wat aan.

grt,
          Raf
          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Ja daar heb je idd gelijk mee, maar ik dacht bij mezelf als die functie bij al die 3 toestellen er nu toch zit ingebouwd (tenslotte betaal je er toch voor) kan ik misshien ook beter degene eruit pikken die op alle vlakken goed scoort foto's en film.

Comment

Working...
            X