Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    nu niet op uw teentje getrapt zijn omdat ik uw fotoke nie schoon vind he

    Comment


    • #17
      Originally posted by zwan007
      nu niet op uw teentje getrapt zijn omdat ik uw fotoke nie schoon vind he
      Het interesseert mij helemaal niet dat jij mijn fotoke nie schoon vindt. Ik en anderen met mij proberen jou te helpen bij de keuze van een camera, maar jij weet nog niet zo goed wat je van een camera wilt, dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik jou niet verder kan helpen, hoe graag ik dat ook gewild zou hebben
      Hannie

      Comment


      • #18
        Ik kan hannie hier toch wel volgen hoor zwan007. 2 posts met hetzelfde is eigenlijk spam en dus niet gewenst.

        De actiefoto die hij hier laat zien is fantastisch en mooi genomen helemaal niet gemakkelijk. De gebouwen achteraan niet goed? hmmm misschien wat veel compressie op de foto maar het was nu ook niet de bedoeling om hier de perfecte foto te laten zien en persoonlijk zou ik grag zo een goeie actiefoto willen maken want dat is mij nog niet echt gelukt.

        Je zou ook beter toch iets meer voor jezelf moeten uitmaken wat je van je camera wil. Want je budget is er wel maar misschien ben je beter af met een totaal andere camera dan je hier al gezien hebt.

        Comment


        • #19
          ik zal duidelijk zijn het moet dienen in de winter om snowboarders in actie te fotograferen en savonds de après ski (meestal statisch ) te fotograferen, in de zomer familiekiekjes als je op reis gaat en airshows vliegtuigen in de lucht zoals straaljagers ... snap je het nu zo een beetje een externe flits heb ik reeds van mijn niet digitaal toestel;..

          de site van jle56 (getrokken met s1) http://pbase.com/jle56/ dit zijn toch best mooie foto's niet?

          Comment


          • #20
            Originally posted by zwan007
            ik zal duidelijk zijn het moet dienen in de winter om snowboarders in actie te fotograferen en savonds de après ski (meestal statisch ) te fotograferen, in de zomer familiekiekjes als je op reis gaat en airshows vliegtuigen in de lucht zoals straaljagers ... snap je het nu zo een beetje een externe flits heb ik reeds van mijn niet digitaal toestel;..

            de site van jle56 (getrokken met s1) http://pbase.com/jle56/ dit zijn toch best mooie foto's niet?
            Hi Zwan007,
            Let's shake hands he... Nu is het in ieder geval duidelijk wat je wilt gaan fotograferen. De Fuji is in ieder geval een goede camera, de Sony ook dus. Ik hoop dat je tot een voor jou goed besluit komt...
            Overigens is het wel zo dat je niet iedere flitser die je op een analoog toestel hebt gebruikt, ook op een digitaal toestel kunt gebruiken. Je fototoestel kan er in het ergste geval van stuk gaan.
            Hannie

            Comment


            • #21
              Vraagje aan jmvanos :
              Heb je exif van die foto nog, in welke stand/mode heb je die getrokken (A/S prioriteit ?) zo ja je zou mij een groot plezier doen om deze mede te delen, eventueel aan mij te mailen (je vindt mijn E-mailadres wel) - of eventueel hier posten, waarschijnljk zijn er ook nog anderen geïnteresseerd.
              Op voorhand hartelijk dank.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Sonyke
                Vraagje aan jmvanos :
                Heb je exif van die foto nog, in welke stand/mode heb je die getrokken (A/S prioriteit ?) zo ja je zou mij een groot plezier doen om deze mede te delen, eventueel aan mij te mailen (je vindt mijn E-mailadres wel) - of eventueel hier posten, waarschijnljk zijn er ook nog anderen geïnteresseerd.
                Op voorhand hartelijk dank.

                Hoi Sonyke,
                De foto is in P-stand genomen; ik had de camera nog niet zo lang dus uitproberen he. Hieronder volgt de exif:
                File: - D:\Foto's\Noord Aa\DSC00875.JPG

                ImageDescription -
                Make - SONY
                Model - CYBERSHOT
                Orientation - 1 (top left)
                XResolution - 72
                YResolution - 72
                ResolutionUnit - 2 (inch)
                Software - Adobe Photoshop 7.0
                DateTime - 2002:10:26 19:47:08
                YCbCrPositioning - 2 (datum point)
                ExifOffset - 252
                ExposureTime - 10/5000 seconds
                FNumber - 5.0000
                ExposureProgram - 2 (program normal)
                ISOSpeedRatings - 100
                ExifVersion - 220
                DateTimeOriginal - 2002:10:26 13:06:27
                DateTimeDigitized - 2002:10:26 13:06:27
                ComponentsConfiguration - 1 2 3 (YCbCr)
                CompressedBitsPerPixel - 2 (average)
                ExposureBiasValue - -0.3000
                MaxApertureValue - F 2.04
                MeteringMode - 5 (multi-segment)
                LightSource - 21 (D65)
                Flash - 0 (no flash)
                FocalLength - 48.5000 mm
                FlashPixVersion - 100
                ColorSpace - 1 (sRGB)
                ExifImageWidth - 1912
                ExifImageHeight - 1432
                FileSource - 3 (digital still camera)
                SceneType - 1 (directly photographed)
                Het enige wat ik bewust wel heb ingesteld is belichtingscompensatie op -0,3 gezet. Ik ga natuurlijk nog wel de handmatige instellingen uitproberen op zulke surffoto's, maar daar heb ik nog geen gelegenheid voor gehad. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                Hannie

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jmvanos
                  Originally posted by Sonyke
                  Vraagje aan jmvanos :
                  Heb je exif van die foto nog, in welke stand/mode heb je die getrokken (A/S prioriteit ?) zo ja je zou mij een groot plezier doen om deze mede te delen, eventueel aan mij te mailen (je vindt mijn E-mailadres wel) - of eventueel hier posten, waarschijnljk zijn er ook nog anderen geïnteresseerd.
                  Op voorhand hartelijk dank.

                  Hoi Sonyke,
                  De foto is in P-stand genomen; ik had de camera nog niet zo lang dus uitproberen he. Hieronder volgt de exif:
                  File: - D:\Foto's\Noord Aa\DSC00875.JPG

                  ImageDescription -
                  Make - SONY
                  Model - CYBERSHOT
                  ExposureTime - 10/5000 seconds
                  FNumber - 5.0000
                  ExposureProgram - 2 (program normal)
                  ISOSpeedRatings - 100
                  ExposureBiasValue - -0.3000
                  MaxApertureValue - F 2.04
                  MeteringMode - 5 (multi-segment)
                  LightSource - 21 (D65)
                  Flash - 0 (no flash)
                  FocalLength - 48.5000 mm
                  ExifImageWidth - 1912
                  ExifImageHeight - 1432
                  FileSource - 3 (digital still camera)
                  SceneType - 1 (directly photographed)
                  Het enige wat ik bewust wel heb ingesteld is belichtingscompensatie op -0,3 gezet. Ik ga natuurlijk nog wel de handmatige instellingen uitproberen op zulke surffoto's, maar daar heb ik nog geen gelegenheid voor gehad. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

                  Vanzelfsprekend heb ik hier wat aan, hartelijk dank. Ik zit ook nog in de experimenteerfase met dit toestel. Ik heb nog een vraagje (sorry) :
                  Je fotografeerde in de P-stand, hoe bekwam je dan een sluitertijd van 1/500 ste ? In de P-mode kan je dit toch niet kiezen, of wel ?
                  Ik kan enkel in de S-mode (en ook in de M-mode) de sluitertijd instellen, of zie ik iets over het hoofd.
                  Het knipperende "handje" en knipperende waarden, wat ik af en toe krijg zijn voor mij soms ook een vraagteken. Als ik dan toch de foto neem is hij meestal zeer goed.
                  De Iso-waarde staat bij mij meestal op auto. Enkel in de A en P-mode past de camera de iso-waarde dan automatisch aan, klopt dit ?
                  Met beste dank.

                  Comment


                  • #24
                    ?? Omdat ik niet goed kan volgen....andere 717-gebruikers....?

                    Comment


                    • #25
                      Sonyke,

                      Het is inderdaad zo (voor zover ik weet) dat je in de P mode geen shuttertijd kan selecteren. je kan enkel je focuspunten instellen of maw die vierkantjes op je scherm waarop hij scherpstelt.
                      De rest van de instellingen F stop en sluitingstijd bepaad hij dus zelf. het moet dus zijn dat er veel licht was op het moment van die foto. alhoewel ik het eens geprobeerd hebt en nooit meer dan 1/125ste geraakt ben.
                      Zoals je zelf zegt kan je dus enkel de sluitingstijd instellen in M en S.

                      De knipperende handjes en waarden zijn gewoon waarschuwingen van Sony dat de foto's "slecht" of bewogen zouden kunnen zijn. maar bij mij is het dus ook zo dat het handje er dikwijls opstaat bij mij maar ik tevens nog geen slechte foto's heb genomen.

                      ivm de isowaarden zou ik het eens moeten nakijken.

                      nog iemand met wa uitleg?

                      Comment


                      • #26
                        Hoi-kes.

                        De iso waarden zijn overal in te stellen, behalve op "automatick en de 'scn' senes", lijkt mij ook logisch...

                        Vergeet niet dat na het afsluiten de iso waarde "blijven" STAAN voor de volgende keer !

                        Comment


                        • #27
                          da handje is enkel om te zeggen dat de belichting niet overeenkomt met hetgene dat naar "geschoten" is op dat ogenblik. spelen op zulk moment met aperture en sluitertijd (manueel) kan dan een oplossing zijn om dit handje kwijt te geraken. meestal heb je niet veel tijd om zulk een opname te doen. alles rap rap en dan moet ge wel heel rap zijn om een perfecte foto te trekken.
                          da handje staat in de handleiding, dus easy te vinden..

                          succes met de sony'kes...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by gezoarde
                            Sonyke,

                            Het is inderdaad zo (voor zover ik weet) dat je in de P mode geen shuttertijd kan selecteren. je kan enkel je focuspunten instellen of maw die vierkantjes op je scherm waarop hij scherpstelt.
                            De rest van de instellingen F stop en sluitingstijd bepaad hij dus zelf. het moet dus zijn dat er veel licht was op het moment van die foto. alhoewel ik het eens geprobeerd hebt en nooit meer dan 1/125ste geraakt ben.
                            Zoals je zelf zegt kan je dus enkel de sluitingstijd instellen in M en S.

                            De knipperende handjes en waarden zijn gewoon waarschuwingen van Sony dat de foto's "slecht" of bewogen zouden kunnen zijn. maar bij mij is het dus ook zo dat het handje er dikwijls opstaat bij mij maar ik tevens nog geen slechte foto's heb genomen.

                            ivm de isowaarden zou ik het eens moeten nakijken.

                            nog iemand met wa uitleg?
                            Volledig mee akkoord. Aangezien jmvanos niet de eerste de beste is begon ik te twijfelen en vandaar mijn vraag.
                            Feit blijft dat uit de exif van jmvanos te zien is dat er getrokken is met een sluitertijd van 1/500ste terwijl ze zegt dat het "geen mooi weer was" wat volgens mij ook blijkt uit de foto.
                            Voor mij kan het niet anders dan dat er getrokken is in de S-mode met de manuele instelling op 1/500 ste. Ik denk dat de enigste uitleg is dat Jmvanos zich vergist heeft en dat er niet gefotografeerd werd in de P-mode maar in de S-mode of mogelijk wel in de M-mode. Maar we vergeven het hoor jmvanos !
                            Bedankt voor de reply gezoarde !

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by baldie
                              da handje is enkel om te zeggen dat de belichting niet overeenkomt met hetgene dat naar "geschoten" is op dat ogenblik. spelen op zulk moment met aperture en sluitertijd (manueel) kan dan een oplossing zijn om dit handje kwijt te geraken. meestal heb je niet veel tijd om zulk een opname te doen. alles rap rap en dan moet ge wel heel rap zijn om een perfecte foto te trekken.
                              da handje staat in de handleiding, dus easy te vinden..

                              succes met de sony'kes...

                              Inderdaad staat in de handleiding op blz 118 "Finder/LCD-scherm" onder 25 :"waarschuwingsindicatie voor hoeveelheid licht" zonder verdere verwijzing.
                              En op blz 102 :
                              *er is onvoldoende licht of de sluitertijd is te lang
                              *u houdt de camera niet stil genoeg. Gebruik de flitser, bevestig de camera op een statief of zet de camera op een andere manier vast.
                              Méér staat daarover niet.

                              Ik vind dat enkel binnen, zelfs met camera op een degelijk statief, dat handje nogal snel te voorschijn komt, terwijl ik op dat ogenblik met handje een prima foto schiet. Maar dit zal dan wel normaal zijn , en bij al deze toestellen hetzelfde zijn....(Op het ogenblik van verschijnen van het handje zal onze extra aandacht gevraagd worden voor de instellingen zeker....)
                              Bedankt voor je reply.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by gezoarde
                                Sonyke,

                                Het is inderdaad zo (voor zover ik weet) dat je in de P mode geen shuttertijd kan selecteren. je kan enkel je focuspunten instellen of maw die vierkantjes op je scherm waarop hij scherpstelt.
                                De rest van de instellingen F stop en sluitingstijd bepaad hij dus zelf. het moet dus zijn dat er veel licht was op het moment van die foto. alhoewel ik het eens geprobeerd hebt en nooit meer dan 1/125ste geraakt ben.
                                Zoals je zelf zegt kan je dus enkel de sluitingstijd instellen in M en S.

                                De knipperende handjes en waarden zijn gewoon waarschuwingen van Sony dat de foto's "slecht" of bewogen zouden kunnen zijn. maar bij mij is het dus ook zo dat het handje er dikwijls opstaat bij mij maar ik tevens nog geen slechte foto's heb genomen.

                                ivm de isowaarden zou ik het eens moeten nakijken.

                                nog iemand met wa uitleg?
                                Volledig mee akkoord. Aangezien jmvanos niet de eerste de beste is begon ik te twijfelen en vandaar mijn vraag.
                                Feit blijft dat uit de exif van jmvanos te zien is dat er getrokken is met een sluitertijd van 1/500ste terwijl ze zegt dat het "geen mooi weer was" wat volgens mij ook blijkt uit de foto.
                                Voor mij kan het niet anders dan dat er getrokken is in de S-mode met de manuele instelling op 1/500 ste. Ik denk dat de enigste uitleg is dat Jmvanos zich vergist heeft en dat er niet gefotografeerd werd in de P-mode maar in de S-mode of mogelijk wel in de M-mode. Maar we vergeven het hoor jmvanos !
                                Bedankt voor de reply gezoarde !

                                Comment

                                Working...
                                X