|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Ik zit met een vraagje:
Ik wil een spiegelreflex kopen maar weet niet goed welke van de 2, de beste is, het zit zo dat ik altyd in het donker fotos maak met wat lichteffecten, ik zit in dancings, danscafés etc etc... Welke van deze 2 kits is volgens jullie het beste om het mooiste resulataat mee te halen en de beste qwa prijs/kwaliteit. Graag jullie mening over volgende sets: - Sony Alpha DSLR-A100 + 18-55mm + 18-70mm + 75-300mm (1490€) - Canon EOS 400D + EF-S 18-55mm + EF-S 55-200mm + BGE3 (1295€) Ik hoop dat jullie mij een beetje willen helpen, want dit is allemaal vrij nieuw voor mij. |
|
||||
|
De Canon heeft toch een iets betere beeldkwaliteit en minder ruis, de Alpha heeft voordelen wat betreft het anti-shake systeem en ligt mogelijk iets beter in de hand. Voor de Canon zijn ook op dit moment meer lenzen ter beschikking.
ik zag hier een passende discussie over een objectief voor partys http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=7734 Laatst gewijzigd door pisseblom; 24 april 2007 om 01:09 |
|
|||
|
Ik heb de prijzen van een fotograaf in de buurt, dit was de bruto prijs en er gin nog een kleine 100€ vanaf + dan nog een cashback van 100€; hij zei ook nog dat de a100 een verouderd model is en binnen dit en enkele maanden van de markt zal verdwijnen. Ook de technologie van de a100 al verouderd is en dat ik beter kon kiezen voor een EOS 400D. Dus stel ik aan jullie de vraag van: welk toestel zou jij kiezen; met welke lens of kit.
|
|
||||
|
Ik snap niet goed waarom je 2 standaard objectieven nodig hebt bij de sony :
Sony Alpha DSLR-A100 + 18-55mm + 18-70mm + 75-300mm Anyway dat de Alpha-100 een verouderd model is dat binnenkort van de markt verdwijnt lijkt me een krasse uitspraak hoor. Sony heeft 2 nieuwe toestellen laten zien die (hopelijk) in de loop van het jaar uitkomen maar die zijn uit een hogere klasse dan de 100 (die trouwens nog maar een 8 maanden oud is). Persoonlijk vind ik de A100 een stuk makkelijker en comfortabeler om te gebruiken dan de 400D van mijn schoonvader maar zoals K2 zegt kan je het beste de toestellen eens vastnemen en proberen wat jij het beste vind. In elk geval denk ik niet dat er (nog) slechte gemaakt worden zenne. PS : de Sony heeft misschien wat meer last van ruis maar langs de andere kant kan je door de SSS een lagere ISO gebruiken.
|
Geen ervaring met Sony of met Canon maar wat de lens betreft zou ik toch niet opteren voor een kitlens maar eerder voor een lichtgevoelige lens zoals de Tamron 28-75 2.8 op een Canon. Je zit in veel donkere ruimten waar je je sluitersnelheid laag wil houden. Hiervoor zou ik toch zeker een lens met f2.8 aanraden. Is het om concertfotografie te doen dan is hier een goed topic over te vinden onder de rubriek Objectieven.
Of je een zoomlens nodig hebt weet ik niet, hangt af wat je fotograferen wil.
|||
|
De a100 is een kit met 3 objectieven. En de 400D met de een standaard objectfief en een zoomobjectief. Ik werk nu nog met een Nikon E5700, het is daarmee dat ik naar een spiegelreflex wil overstappen. De fotos die ik maak zijn van mensen die in de dancing of café komen, dus een zoom is eigenlijk niet nodig, ze staan altyd rechtvoor me dus... welke lens zou je kunnen aanraden voor diet soort fotografie?
Laatst gewijzigd door Mikeee; 24 april 2007 om 09:14 |
|
|||||
|
Verschillende winkels hebben verschillende kits dus kan het zijn dat je een Canon hebt die met 1 kitlens wordt geleverd of soms met 2 lensen.
Ik zou gewoon de body kopen (als je Canon zou kiezen) voor €669 en een Tamron lens AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67 zou dan €333 moeten kosten. Dit zijn prijzen van Fotokonijnenberg dus een totaal van €1.002 Dit is zonder geheugenkaartje ed.
|||
|
Ik moet eigenlijk geen 2-3 lensen hebben, als ik gewoon 1 heb die ik zo wat voor alles kan gebruiken. Zowel voor fotos van kortbij en fotos met iets of wat zoom. Zou ik dan een 28-75 lens kunnen gebruiken?
|
|
||||
|
Kijk hier eens :
Dé DSLR partycamera & -lens? In elk geval, je kan beter een fotoboer zoeken die correcte info geeft en correcte prijzen hanteert. Een Sony-kit met 3 kitlenzen is gewoon dom. Een 18-55-lens voor Sony bestaat niet eens. Een Sony-body heb je voor minder dan €600. Dat een a100 verouderd zou zijn, is trouwens ook complete onzin. Misschien heeft de verkoper wel een hogere marge op een 400d .Welke lens (/lenzen) hangt af van de situatie waarin je wil werken, de afstand tot je onderwerp, wil je individuen op de foto of eerder hele groepen mensen, veelal stilstaand of eerder actief (dansend bv.)... Zoek eens iemand in jouw buurt die je iets wil laten gebruiken in de praktijk. Dat zal je een veel beter beeld geven van wat je nodig hebt dan 20 pagina's in dit topic. Succes !
|
zit met hetzelfde probleem,
de canon 400d 18-55 of de sony alpha 18-70 altijd graag foto's getrokken met simpel digitaal toestelletje, wil nu uitbreiden naar iets meer creativiteit/hobby, weet niet wat kopen, twijfel vooral tussen sony en canon, puur afgaand op postings zou ik zeggen dat de 400d een beter toestel is met meer mogelijkheden, maar is dit wel zo, of zijn er gewoon meer 400d gebruikers, moesten beide toestellen even goed in de hand liggen, wat zouden ullie dan aanraden, wat zijn de voor- en nadelen van de 400d, en welke zijn die van de sony |
|
||||
|
Sterke uitspraak van die handelaar. Lijkt me eerder een duidelijk staaltje van iemand die 'uit gewoonte' liever Canon verkoopt. A100 is zeker NIET verouderd.
Ik stond enkele maanden geleden ook voor die keuze. Ik heb gekozen voor de camera die het best in m'n handen lag. Sorry voor de 'canonians' maar dat was zeker en vast de Sony. Ik blijf de 400D een 'uit de kluiten gewassen' compactje vinden. Ik vind hem echt iets te klein ontworpen (IMHO) .Het onmiskenbare voordeel van de Canon is het overaanbod aan 2dehands lenzen. Iets wat toch al ietsje moeilijker is met de Sony. Over lenzen gesproken, de 'kit'lenzen zou ik voor je doeleinden niet gebruiken. Aangezien het nogal donker is waar jij graag vertoefd, zal je toch wel iets sterkere lichtlenzen nodig hebben. Ik zou eerder opteren voor een lichtsterke primelens ofzo... Misschien eens luisteren naar de concertfotografen, die zitten ook een beetje in hetzelfde licht (of donker) te werken. Gr, Yoeri.
|
Citaat:
Zet de voordelen eens langs elkaar: -degelijke body prijs/kwaliteit. -ingebouwde beeldstabilisatie = dus op iedere lens = prijsbesparend voor verdere aankoop van lenzen. -alle lenzen van Minolta AF-mount, Konika Minolta, Sony, en sommige Tamron, Sigma ...enz. passen erop. -handige knoppen op body. Sony komt met 2 degelijke opvolgers eentje voor de 7D van KM en een profi serie DSLR, vermoedelijk full frame of factor 1.1 / 1.2 Je gaat voor binnenfotografie neem dan een degelijke lichtgevoelige lens en in combinatie van een goede flits. Mist kortbij zoals je zegt, een voorkeurlens prijs/kwaliteit Tamron 17-50 mm 2.8 Di II voor 390€ met beschermfilter. Wat zoeken op internet geeft zeker € voordeel.... Succes met de hobby. Laatst gewijzigd door Petronix; 6 mei 2007 om 09:46 |
|
||||
|
Citaat:
Ik denk dat je best ook een kijkje neemt op het http://www.digicamshop.be daar kan je de eos 400d met zelfde lenzen kopen voor 156 euro (waar de korting 80 nog vanaf moet) of in de folder van top camera art daar staat deze voor 1019 (reeds met de korting af) |
|
||||
|
Citaat:
Zie tweakers.net bv. : 400d: €644 a100: €594 tweakers
|
tja, heb nu zoiets van, ga eens naar de winkel en ga kijken welke me het beste in de hand ligt,
als ik rekening hou met de populariteit in de volksmond, ga ik voor de 400d als ik rekening hou met body is, spotmeting, postings hier, ga ik voor a100 als a100 beter in de hand ligt, wordt het misschien a100 maar... daar heb ik geen cash back meer, gaat dat weer meespelen, |
|
||||
|
Citaat:
dpreview 400d Laatste paragraaf van de conclusie: "Thanks to its blood line and low price the EOS 400D will no doubt be a huge success for Canon. However unlike the EOS 350D, for me it's no longer the first or obvious choice, so before jumping on the bandwagon make sure you've weighed up the competition." In deze test wordt de 400d trouwens in detail met D80 en a100 vergeleken. En als je dit allemaal gelezen hebt en je bent de winkel binnen gegaan om de toestellen praktisch aan de tand te voelen, dan zou je toch een keuze moeten kunnen maken waar je 100% gelukkig mee bent. Ze maken in elk geval allemaal foto's, dus helemaal fout kan je nooit zitten met je keuze .
|
@K-2 : je moet stoppen met mensen proberen over te halen om sony toestellen te kopen, de tweedehands lenzen worden er enkel maar duurder door
![]() @TS : Zoals reeds meermaals gezegd, er zijn geen slechte body's (meer), dus probeer ze eens, maak je keuze en be happy with it !
As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison like.no.other Laatst gewijzigd door Grf; 8 mei 2007 om 09:04 |
|
||||
|
Mijn welgemeende excuses...
Gezien de twijfel bij sommigen, dacht ik nog wat nuttige links/info te bezorgen, maar je hebt gelijk. Vanaf nu ga ik proberen in [shut-up mode] te blijven .
|
als je voornamelijk indoor in dancings foto's gaat nemen, zal je met die kits niet veel kunnen aanvangen denk ik om de simpele reden dat die kitlenzen niet lichtsterk genoeg zijn...
ik kan alleen maar uit ervaring spreken dat ik zeeeer tevreden ben over de ruisreductie van de 400D maar ga hem daar om niet de hemel inprijzen omdat ik de a100 niet ken. ik denk dat het beiden goede bodies zijn die zeer aan mekaar gewaagd zijn. ik denk dat het dan misschien het beste is om, zoals nog al vermeld, in een winkel de 2 bodies eens in de hand te nemen... de prijs van de bodies ligt niet echt ver uit elkaar dus budgetgewijs, zal je mijns inziens moeten kijken naar de kostprijs van een geschikte lens voor jouw werk : dancings, weinig licht, freaky lichteffecten, ... maar ja, wie ben ik he ;-)
|||
|
die image stabilisation, welke waarde moet ik daar aan hechten,
zou graag een leuke slr te kopen met een kitlens (18-55 voor 400d of 17-70 voor alpha) bedoeling is gewoon m'n interesse in fotografie wat uitbreiden met wat creatieve mogelijkheden daarom zou ik buiten deze aankoop om, later nog 1 a 2 lenzen bijkopen, doch niet uit de al te dure klasse, maar ik zie dat bij de meeste canon lenzen er geen is op de lens aanwezig is, doch enkel bij de meer duurdere lenzen, als ik dan zie, dat de sony wel is heeft op het toestel dan, zou dit misschien een overweging zijn om te gaan voor de alpha ipv de 400d pff, net nog die reviews gelezen, wat is het moeilijk zeg, een keuze maken Laatst gewijzigd door schorrie; 9 mei 2007 om 13:33 |
|
|||
|
Citaat:
Lesnumeriques ? LOL .. iemand zou hun eens moeten vertellen dat ze vergelijkende fotos op hetzelfde moment in dezelfde omstandigheden en met dezelfde parameters moeten nemen .. misschien dat het dan nog ooit iets wordt maar ik betwijfel het .. ik heb ze gevolgd vanaf het verschijnen van de Canon G6 tov van de "equivalente" Sony modellen en zo verder .. nog nooit zo hard gelachen ..
|
Citaat:
Ikzelf vond het een paar jaar geleden belangrijk genoeg om Minolta ipv Nikon te kiezen en vandaag zou ik dezelfde keuze maken, maar zoals steeds is dit persoonlijk. Als jij andere dingen belangrijker vindt, zal je keuze er mogelijk anders uitzien...
| Weergave | |
|
|
![]() |