|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() amai, welke hond heeft u gebeten? Geldt dat niet ook voor Canon en Nikon? Trouwens, over groeimarkt gesproken, Sony was al actief in de digitale fotowereld lang voor Canon als Nikon. Ik denk dat juist zei de grootste traditie hebben.
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Zeer benieuwd naar die zin, dat woord of die alinea waarop uw diabolisering gebaseerd is.
|
Citaat:
||||
|
Citaat:
ik denk dat tussen de inmiddels 500 post wel een of ander terug te vinden is...
|
|
|||
|
Voorspelbaar, maar wrong answer. Geef mij iets concreet.
|
Echt een GE-WEL-DIG topic om te lezen dit..!
Niet omdat ik er nu zoveel opsteek van de A900 (behalve dan toch nog wel wat uit een aantal posts van Puerte )Maar wel omdat dit topic het schoolvoorbeeld van een druk bezocht forum is met mensen die, uiteraard, verschillende meningen hebben...iedereen wil elkaar overtuigen van hun eigen gelijk...en voor diegenen die gelijk hebben...tja...ik kan het me voorstellen...het moet voelen als naar een blauwe auto te wijzen...en zeggen "Dat is nog eens een mooie blauwe auto..." Waarop een aantal omstanders reageert..."Helemaal niet...die auto is rood...!" Sta je dan met je mond vol tanden...je bent toch niet gek...je ZIET toch dat die auto blauw is...en hoe hard je het ook uit probeert te leggen...men blijft volhouden dat die auto rood is...enkel omdat hun auto al blauw is en er is geen ruimte voor twee blauwe auto's in dit beeld...sterker nog...ze eisen zelfs bijna dat je gaat bewijzen dat je niet kleurenblind bent..!!! Ik voel de frustratie met je mee...jij...die blijft geloven in je eigen ogen...de auto is ECHT blauw... ![]() Dat gezegd hebbende blijft er één ding als een keiharde betonnen paal boven water staan..! De A900 is op papier een camera die alleen staat in zijn (prijs)klasse...voor dat geld ga je nergens "meer camera" vinden..! Of hij daarom ook beter is als anderen? Dat is voor iedereen voor zich om te bepalen...of een camera goed is wordt door meer bepaald dan enkel zijn technische gegevens...dat moet de praktijk uitblijken...ga je op de 900 pixels max die je hier op BD mag posten het verschil zien tussen deze A900 en welke andere goede SLR dan ook...? Ik betwijfel het...wel kunnen we daarin een verschil zien tussen de verschillende mannen en vrouwen achter de camera...en draait het daar uiteindelijk niet allemaal om??? Zoals zovaak gezegd....slechte DSLR's worden niet meer gemaakt...wel eigenaardige, overdreven dure, overdreven goedkope, etc.... ![]() Ik ben alvast benieuwd de eerste prachtige foto's genomen met een A900 te mogen aanschouwen..!
Sigma SD14, Sigma SA-300, 18-200 f3.5 - f6.3 DC OS, 24-70 f2.8 EX DG Macro, 70-200 f2.8 APO EX DG, EF 530 DG ST, manuele primes (35, 50, 135, 250) en een Velbon D-600. Nu nog leren alles te gebruiken. |
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Meer camera is immers totaal afhankelijk van het gebruik dat iemand ervan verwacht. Hoe goed die op papier is dat is afhankelijk van de gebruiker. |
|
||||
|
Hoe iets op papier staat is een feit...heeft niets met gevoel te maken, dus past prima bij de rest van mijn post...maar goed, ik ben de kwaadste niet...
Welke camera is het dan volgens jou die op papier net zoveel biedt als de A900 voor dezelfde prijsklasse? edit: excuus....de 5Dll zit inderdaad in dezelfde prijsklasse
Sigma SD14, Sigma SA-300, 18-200 f3.5 - f6.3 DC OS, 24-70 f2.8 EX DG Macro, 70-200 f2.8 APO EX DG, EF 530 DG ST, manuele primes (35, 50, 135, 250) en een Velbon D-600. Nu nog leren alles te gebruiken. Laatst gewijzigd door jeroen.k; 7 december 2008 om 23:36 |
|
||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Jups, want dat is precies wat ik in mijn voorgaande post probeerde duidelijk te maken
Een camera is niet per definitie goed of slecht...hij voldoet voor jou of niet ![]() (Ik was enkel in een vreemde veronderstellin dat de 5Dll een stukje duurder was *not touching that beer again* )
Sigma SD14, Sigma SA-300, 18-200 f3.5 - f6.3 DC OS, 24-70 f2.8 EX DG Macro, 70-200 f2.8 APO EX DG, EF 530 DG ST, manuele primes (35, 50, 135, 250) en een Velbon D-600. Nu nog leren alles te gebruiken. |
|
|||
|
moderator heeft post verwijdert met bepaalde insinuaties verwijzend naar een bepaald persoon.
hierbij toch nog een reply, maar dan enkel voor diegene die over de nodige dosis humor beschikken. enjoy http://uk.youtube.com/watch?v=tnwf2RShNV0 |
|
||||
|
Citaat:
Txs!
|||
|
|
|
|||
|
Citaat:
|
|
||||
|
|
|
||||
|
Citaat:
Zeg dus niet zomaar tegen het Sony center Waasland dat niks van camera's afweet. Je zou zelf in de verkoop moeten staan om te weten hoe moeilijk het soms is om alles af te weten van toestellen. Sony verkoopt een heel gamma laptop's, tv's, camer's, audio, playstation en vernieuwd dit gamma reeds 4 tot 6 maandelijks, waardoor het niet alleen voor de consument moeilijk wordt voor het volgen van de productlijn maar zeker ook voor de verkoper want hij moet kennis hebben van al deze toestellen niet alleen de camera's. Ik dacht in het begin ook zo, maar wordt zelf eens verkoper en je ondervind het rap, dat er vragen uit een hoekje komen waar je zelf nooit aangedacht had !
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Canon 10D - Grip BG-ED3 - Tamron 17-50 mm f/2.8 - Canon 50 mm f/1.8 - Tamron 28-75 mm f/2.8 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Lowepro mini trekker AW. |
|
||||
|
Dag iedereen,
ik heb de knoop doorgehakt. Na 7 jaar fotograferen - met onderandere de Minolta Dynax 4, Dynax 5, Dynax 5D en de Sony Alpha 100 (met accessoires) - heb ik de Alpha 900 gekocht. Ineens een grote sprong, waarom? Ik wilde al een tijdje graag overstappen naar een iets professioneler toestel, zonder daarbij van merk te moeten veranderen. De Alpha 700 was aanvankelijk een optie, maar dan had ik nog steeds een toestel met een APS-size sensor en zou ik de groothoek nog dikwijls op één van mijn analoge SLR's gebruiken. Nu ... diafilm begint zo stilaan duur te worden, en laten ontwikkelen duurt steeds langer. Bovendien haal ik met mijn filmscanner niet de scherpte en zuiverheid van een digitale opname. Ik weet dat ik met mijn huidige objectieven niet het uiterste uit de A900 kan halen, maar ik heb nu een camera waarmee ik meerdere jaren verder kan, en eindelijk eens kan denken aan een volgend nieuw objectief i.p.v. aan een volgende DSLR als tussenoplossing, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Bovendien kon ik vorige week nog genieten van de Sony cashback-actie van 10%. En dan nu een foto. ![]() Ik ben door de feestdrukte van de laatste dagen nog niet buiten geweest met de camera, maar kan toch al dit testfotootje, zo uit de camera, laten zien. Gemaakt met mijn "analoge Minolta kitlens", een gewone 28-100, 3.5-5.6, op ISO-400, 1/80 sec, F/5.6 en 60mm. JPEG extra fijn, D-R+, WB schaduw. 'k Weet dat het verre van een ideale testfoto is, maar ik hoop de komende dagen eens naar buiten te trekken om de camera wat beter uit te testen. ![]() Laatst gewijzigd door dg; 1 januari 2009 om 22:55 Reden: aanpassing tekst |
|
||||
|
Niks verkeerds mee...!
Welke ISO?Alvast gefeliciteerd met de A900!
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sony alpha + toebehoren | ruitje | Aangeboden | 0 | 11 februari 2008 17:42 |
| SONY Alpha A-100 (veel accesoires !!) 999 € | vdx | Aangeboden | 0 | 2 januari 2008 15:51 |
| Lenzen Sony Alpha 100 | Charlez | Accessoires | 2 | 30 oktober 2007 08:01 |
| Lens 18-70 voor sony Alpha | xenomorph69 | Aangeboden | 0 | 8 november 2006 14:47 |
![]() |