Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

    Heeft er iemand al een bij stilgestaan dat er geen weg terug is door de vooruitstrefende nanotechnologie. Alles word kleiner dus ook de transistoren in een sensor. Waarom hoef ik je niet te vertellen hoop ik. Zie eens naar analogie van de CPU's voor je PC.

    Er worden meer en meer functie's in zo'n sensor geplaatst om het dynamisch bereik te verhogen enzovoort. Stel dat per pixel het aantal transistoren is toegenomen tov vroeger, dan spreekt het voor zich dat je per pixels meer plaats nodig hebt.

    Men kan niet anders dan nog meer pixels bij te plaatsen om het oppervlak te respecteren die een sensor nodig heeft.

    Een vicieuze cirkel dus.
    Last edited by powerkiller; 2 november 2008, 18:55.

    Comment


    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

      Wat ik niet begrijp is dat we tot voor de A900 alleen maar super resultaten hebben gezien van medium formaat, beter dan alle DSLR samen.

      En nu er een A900 is, kan een phase one of een hasselblad geen enkele scherpe foto meer afleveren.

      Ik bedoel hiermee niet dat een A900 geen perfect resultaat kan afleveren.
      Ik bedoel hiermee wel dat medium formaat niet zo slecht kan zijn zoals de voorbeeldfotos naast de A900.

      Comment


      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Wat ik niet begrijp is dat we tot voor de A900 alleen maar super resultaten hebben gezien van medium formaat, beter dan alle DSLR samen.

        En nu er een A900 is, kan een phase one of een hasselblad geen enkele scherpe foto meer afleveren.

        Ik bedoel hiermee niet dat een A900 geen perfect resultaat kan afleveren.
        Ik bedoel hiermee wel dat medium formaat niet zo slecht kan zijn zoals de voorbeeldfotos naast de A900.

        Waarmee weer eens bewezen worden, dat men simpele zielen veel kan doen geloven en dat al die zogezegde previews soms niet met een korrel maar kilo zout dienen genomen te worden.... Het is toch duidelijk dat veel van die testen flink gebiassed zijn! Dat geldt voor previews van de a900, de hasselblads, de canons enz.. Vaak kan je in functie van het testteam al vermoeden waar het zal eindigen.
        Zelf eens uittesten is vaak al een goede basis... en beide voeten op de grond houden.
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Er worden meer en meer functie's in zo'n sensor geplaatst om het dynamisch bereik te beperken enzovoort.
          Euh, misschien een stomme vraag maar waarom zouden ze het dynamisch bereik proberen te beperken.
          Misschien bedoel je ruis?
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

            Voor mij persoonlijk liggen de prestatieverhoudingen in de richting van de 100 meter sprint.
            10s rond wint en 10,1s verliest.
            De winnaar is goed en de verliezer is slecht.
            Enne....... ze hebben een foto nodig om te zien wie er wint

            Comment


            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

              Zie hoe een 12 Mp reeds 24-36 pelicule overtreft, en tot wat in staat.

              Comment


              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Euh, misschien een stomme vraag maar waarom zouden ze het dynamisch bereik proberen te beperken.
                Misschien bedoel je ruis?
                neen te verhogen. van vroeger 12 bit naar nu 14 bit.
                Foutje van me

                Comment


                • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                  Prachtig filmpje bedankt.

                  Comment


                  • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    neen te verhogen. van vroeger 12 bit naar nu 14 bit.
                    Foutje van me
                    De grote Nikon kenner Thom Hogan heeft al moeite om het verschil tussen 12 of 14 bit te zien... ik zie het al helemaal niet hoezeer ik het ook heb geprobeerd.
                    Er komt een eind aan onze waarneming van kwaliteitsverschillen, net zoals je niet het verschil zult merken tussen het autorijden met 200 of 250 km/h. Het is snel, dat wel.

                    Comment


                    • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                      die 14 bit maakt wel vershil als je een functie inbouwt die noemt Highlight priority. De extra bits dienen om dan meer detail in wit vast te leggen zonder een stop te moeten onderbelichten. na bewerking in Raw kan je zo heel wat inwinnen.

                      Comment


                      • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                        Ik bedoel echt waarnemen. Iets waarvan je zegt... nou nou, dat is een behoorlijk verschil. Zodra ik een vergrootglas nodig heb om het verschil tussen 12 en 14 bit te zien dan is het voor mij niet meer relevant. Zeker niet als ik allerlei pp truukjes moet gaan uithalen om het onderste uit de kan te halen waar mijn ogen het allang hebben laten afweten. Ik heb eindeloos geprobeerd om het verschil bij een D300 zichtbaar te maken en het is mij niet gelukt.

                        Comment


                        • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          neen te verhogen. van vroeger 12 bit naar nu 14 bit.
                          Vergroot dat dan het dynamisch bereik?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Zie hoe een 12 Mp reeds 24-36 pelicule overtreft, en tot wat in staat.

                            http://fwd.five.tv/videos/challenge-blow-up-part-3
                            Net dat ietsje overkill om aan te tonen dat digitaal ruis op ISO 400 minder zichtbaar is dan korrel op ISO 400.

                            Ik denk dat ISO 100 tegenover ISO 1600 een meer eerlijke vergelijking zou zijn, en dan nog zou de D700 beter kunnen zijn.

                            Inderdaad is 12 MP ongeveer gelijk aan analoog 35 mm.
                            Dat betekent dat alles boven 12 MP vergelijkbaar wordt met analog medium formaat.
                            En 60 MP medium formaat is nu reeds vergelijkbaar met analoog groot formaat.

                            Maar hier wordt de A900 vergeleken met digitaal medium formaat.

                            Jan.

                            Comment


                            • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Vergroot dat dan het dynamisch bereik?
                              Ja toch wel. Met die extra 2 bit heb je niet alleen meer variaties mogelijk per pixel, maar heb je ook de mogelijkheid wat hoger in wit, of lager in zwart te gaan. Nu gebruik je nooit de voledige 14 bit. Zeker niet als je naar jpeg converteerd. Maar dergelijke verhoging geeft wel de mogelijkheid wat meer detail in wit vast te leggen. Met de functie highlight priority.

                              hier vind je een review .
                              Last edited by powerkiller; 3 november 2008, 12:04.

                              Comment


                              • Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Zie hoe een 12 Mp reeds 24-36 pelicule overtreft, en tot wat in staat.

                                http://fwd.five.tv/videos/challenge-blow-up-part-3

                                Knappe test... Vind wel spijtig dat ze een rolleke iso400 gebruiken... had liever iso100 gezien...
                                D700 is precies wel een ferm masjien

                                Comment

                                Working...
                                X