Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

    Spijtig dat er geen 580 is zonder filmfunctie,dan zou ik die wel willen kopen,filmen interesseert me nl.niet
    Toen de voorganger de A550 geen filmfunctie had was dat een minpunt omdat Canon en Nikon dat wel hadden. Nu krijg je het erbij en is het niet goed, ik snap dat niet.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

      ja maar dat was geen minpunt voor mij hoor,overigens de sensor van de alpha 580 is reeds stukken beter dan deze van de alpha 550.Ik ben nooit vragende partij geweest voor een dslr met filmfunctie.
      Groeten

      Comment


      • #18
        Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

        Ben onlangs in een winkel geweest waar ik even heb gespeeld met de 600D, lijkt mij een leuk toestel en kan hem daar aan een zeer aantrekkelijke prijs meekrijgen...Enkel het filmen met die canons lijkt toch echt niet vlot te gaan, en dat vind ik wel een leuke extra om dan toch te hebben.
        Ook de user interface van de sony lijkt zo veel beter uitgewerkt dan deze van de canon...

        heb dus echt moeite met een keuze te maken :S

        Comment


        • #19
          Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

          Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
          Ben onlangs in een winkel geweest waar ik even heb gespeeld met de 600D, lijkt mij een leuk toestel en kan hem daar aan een zeer aantrekkelijke prijs meekrijgen...Enkel het filmen met die canons lijkt toch echt niet vlot te gaan, en dat vind ik wel een leuke extra om dan toch te hebben.
          Ook de user interface van de sony lijkt zo veel beter uitgewerkt dan deze van de canon...

          heb dus echt moeite met een keuze te maken :S
          Wat houd u dan nog tegen om een sony te gaan halen ?
          Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

          Comment


          • #20
            Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door philledan Bekijk bericht
            Ben onlangs in een winkel geweest waar ik even heb gespeeld met de 600D, lijkt mij een leuk toestel en kan hem daar aan een zeer aantrekkelijke prijs meekrijgen...Enkel het filmen met die canons lijkt toch echt niet vlot te gaan, en dat vind ik wel een leuke extra om dan toch te hebben.
            Ook de user interface van de sony lijkt zo veel beter uitgewerkt dan deze van de canon...

            heb dus echt moeite met een keuze te maken :S
            snelle en nauwkeurige AF, en meer nauwkeurige lichtmeting en daarbij ook volwaardige live-view , zijn toch belangrijke voordelen van de a55.
            mogelijkheid om DOF nauwkeurig in te schatten, mogelijkheid van nauwkeurige manuele focus (macro etc.), face/smile detection zowel in LV en EVF mode, minder luidruchtig, 100% zoeker, scherpere beelden bij lagere sluitersnelheden, niet nodig van mlu te gebruiken, mogelijkheid om echt te filmen, ingebouwde panorama en HDR functie, twilight zone, 10fps etc... zit allemaal in de a55.

            allemaal zaken die voor mij de keuze toch heel gemakkelijk maken en als je wil doorgroeien biedt sony toch als enige de betere zeiss objectieven met AF
            Last edited by puerte; 21 maart 2011, 08:19.

            Comment


            • #21
              Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              als je wil doorgroeien biedt sony toch als enige de betere zeiss objectieven met AF
              ???? kunde da eens toelichten ....

              Comment


              • #22
                Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                zeiss produceert enkel MF objectieven, enkel in a-mount (sony) en waarschijnlijk binnenkort ook in e-mount (sony nex-systeem) is er zeiss glas beschikbaar met AF.

                als je aan de kwaliteit van zeiss twijfelt kun je dit lezen, 5dmkii fotograaf heeft zijn canon objectieven vergeleken met zeiss, ik wist dat er een kwaliteitsverschil was maar dat het zo erg was verraste me toch ook wel een beetje.

                Comment


                • #23
                  Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                  Net zoals voor Micro Four Thirds (is anderhalve maand geleden aangekondigd). Voor de E-mount is er voorlopig slechts 1 lens bekend van Carl Zeiss, namelijk een 24mm prime.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                    Oorspronkelijk geplaatst door JR. Bekijk bericht
                    Wat houd u dan nog tegen om een sony te gaan halen ?
                    Heel juist: als je bij de A55 een goed gevoel hebt en bij de Canon niet, twijfel dan geen seconde langer!

                    Ik had net hetzelfde: in mijn geval voelde de 60D als gegoten, maar bij de A55 kreeg ik een onwennig gevoel. Niet getwijfeld dus, en voor de Canon gegaan.

                    De volledige lijst van voordelen in video mode die puerte geeft (en die ik hem onder meerdere topics al zag copy/pasten een echte Sony fan, en gelijk heeft hij) zijn trouwens absoluut correct. Ik heb de 60D (die heel erg vergelijkbaar is met de 550D) nog maar een paar keer gebruikt voor filmen, maar de autofocus en lichtcompensatie zijn inderdaad niet echt je dat. Ik gebruikte onlangs een A55 van een vriend, man wat is die performant tijdens het filmen! Voor mensen die in video geinteresseerd zijn is dit zonder twijfel het te kiezen toestel!

                    Misschien 2 dingen die je toch moet verifieren:
                    - de A55 is een onwaarschijnlijk klein toestel. Dat kan een groot voordeel zijn, maar dan moet je dit wel graag hebben natuurlijk. (als je er een 70-200 van 1.5kg wil opsteken... of nogal grote handen hebt zoals mij...)
                    - de EVF is waarschijnlijk inderdaad wel grensverleggend maar heel vreemd, kijk eens of je daar een goed gevoel bij hebt. Slurpt ook goed aan de batterij had ik de indruk.
                    Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                      a55 is niet enkel snel in video, maar even snel en biedt eigenlijk nog meer voordeel bij gewone fotografie.

                      ik ben fan goede toestellen en de a55 is een buitenbeentje, zoals ik fan ben van de pentaxen die wat klassieke DSLR's betreft toch wel de top zijn, spijtig dat ze geen toestel hebben tussen de k-r en de k-5.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                        Aan deze discussie wil ik het volgende toevoegen.

                        De A55 ondersteunt geen handmatige belichting bij het filmen, wat de filmmodus (voor mij) totaal nutteloos maakt. Je zult niet de creatieve mogelijkheden hebben die de 550D wel heeft (want in tegenstelling tot wat eerder is genoemd ondersteunt deze wél handmatige belichting). De AF tijdens filmen is alleen handig als je point and shoot wilt filmen en dus niet de meer kritische cineast wilt uithangen.

                        In fotografisch opzicht is de A55 superieur, hoewel het spiegelloze ontwerp ook weer enkele nadelen teweeg brengt. Ik zou bijvoorbeeld niet zonder viewfinder kunnen leven.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                          Ik heb ook voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toch de canon 550d genomen. Ik ben wel erg " fresh of the farm" en kan niet echt veel zinnigs zeggen over technische zaken, behalve dat ik pleasant verrast ben door de canon. Wel denk ik ( vele uren en bijna alles gelezen/gekeken over deze cameras) dat als je niet een veeleisende fotograaf bent en specifieke voorkeuren hebt, je geen verschil zult merken tussen beide camera's behalve de prijs en de film functie en het 7 tot maximaal 10 fotos per seconde van sony a55. De autofocus met dit fotocameras is waardeloos en ik zie ook niet de relevantie van de filmfunctie in deze vergelijkingen. Filmen doe je hierop in " nood" toestanden. Op een goedkope filmcamera of een goede telefoon kun je betere filmpjes maken. ( ik heb nog altijd de filmfunctie niet gebruikT) Kijk ff op youtube over de autofocus en MF van beide cameras beiden hebben voor en nadelen en beide zijn niks wat ,mij betreft.


                          Als je iets meer wilt betalen en voor a55 gaat is die ook een hele goeie keuze. Panorama fotos vond ik een leuke specificatie. De 6 foto's maken en die dan tot een foto voegen om de beste kwaliteit te krijgen vond ik echt geniaal . En in enkele gevallen ( tenzij je sport wilt fotograferen) de snellere continuous shooting is ook een voordeel ( canon 3,7 foto's per seconde en slt's maken er 6+ ). Als de extra's van a55 jouw aanstaan ( voor een hogere prijs) dan is de keuze makkelijk gemaakt lijkt mij.

                          Ik ging voor canon ( prijs, eventueel 2de hands+ mogelijk makkelijker verkoopbaar als je toch niet verder wilt) Er gaat heel wat uurtjes zitten in het aanleren van technieken om mooie fotos te maken en je kan het opgeven. Verder kan ik niks bedenken wat je zou willen en deze camera je in de steek zou laten.


                          Als je voor a55 wil gaan kijk ook ff naar de a580 ( iets duurder maar toch een topcamera die je nog heel lang mee door kan gaan zonder een andere camera te willen)

                          Kijk ook ff op deze youtube canaal en hun site. erg goede en leuke reviews
                          We take a look at the Canon EOS 550D (a.k.a. Reberl T2i http://bit.ly/550DCanon ), which on paper shares some specs with the camera we are comparing it with ...


                          Uiteindelijk gaat het om gevoel en budget ( later vaardigheid en lenzen ). De rest lijkt minder belangrijk. Alle dit soort cameras lijken op elkaar in dezelfde prijsklasse en verschillen minimaal van elkaar. Op flickr zie je geniale fotos gemaakt met oude en inmiddels goedkope cameras die ik en jij nooit zouden kopen ( omdat ze niet goed genoeg zouden zijn voor ons) !!! Dat moet genoeg zeggen.


                          Mijn verhaaltje hierboven is wat slecht geschreven misschien maar ik val bijna in slaap ben uren bezig geweest om een keuze te maken uit de vele lenzen en die ( eventueel) 2de hands te vinden

                          succes
                          Last edited by aras; 22 maart 2011, 04:49.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                            Oorspronkelijk geplaatst door kleintje sisi Bekijk bericht
                            Aan deze discussie wil ik het volgende toevoegen.

                            De A55 ondersteunt geen handmatige belichting bij het filmen, wat de filmmodus (voor mij) totaal nutteloos maakt. Je zult niet de creatieve mogelijkheden hebben die de 550D wel heeft (want in tegenstelling tot wat eerder is genoemd ondersteunt deze wél handmatige belichting). De AF tijdens filmen is alleen handig als je point and shoot wilt filmen en dus niet de meer kritische cineast wilt uithangen.

                            In fotografisch opzicht is de A55 superieur, hoewel het spiegelloze ontwerp ook weer enkele nadelen teweeg brengt. Ik zou bijvoorbeeld niet zonder viewfinder kunnen leven.
                            heeft automatische belichting die heel correct is dat is juist zijn sterkte, voor statische onderwerpen kan handmatige belichting goed zijn maar voor werkelijke video kun je handmatig belichting niet correct houden.
                            de a55 heeft wel degelijk een viewfinder !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              zeiss produceert enkel MF objectieven, enkel in a-mount (sony) en waarschijnlijk binnenkort ook in e-mount (sony nex-systeem) is er zeiss glas beschikbaar met AF.

                              als je aan de kwaliteit van zeiss twijfelt kun je dit lezen, 5dmkii fotograaf heeft zijn canon objectieven vergeleken met zeiss, ik wist dat er een kwaliteitsverschil was maar dat het zo erg was verraste me toch ook wel een beetje.

                              http://photocinenews.com/2010/10/22/...o-zeiss-glass/
                              Tja, een zoomlens en een prime tegen elkaar vergelijken is al niet helemaal eerlijk hé… Had ie nu eens een Canon 17mm of 24mm tegen die prime gezet dan heb je al een heel ander verhaal. Ik heb ook één Zeiss, de 21 F2.8 Distagon en dat is een heel erg goede lens, beter dan m’n 16-35L maar perfect is ze zeker niet, vrij stevige moustache vervorming die niet eenvoudig weg te werken is en dat is dan een topprime van Zeiss… Als ik dan een 17T/S – 24T/S of 24F1.4 tegen die Zeiss zet dan stel ik vast dat die lenzen zeker niet veel onder doen of gelijkwaardig zijn aan die Zeiss en helemaal geen last hebben van die vervorming…
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony Alpha 55 vs Canon Eos 550D

                                Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                                Ik heb ook voor een soortgelijke keuze gestaan en heb toch de canon 550d genomen. Ik ben wel erg " fresh of the farm" en kan niet echt veel zinnigs zeggen over technische zaken, behalve dat ik pleasant verrast ben door de canon. Wel denk ik ( vele uren en bijna alles gelezen/gekeken over deze cameras) dat als je niet een veeleisende fotograaf bent en specifieke voorkeuren hebt, je geen verschil zult merken tussen beide camera's behalve de prijs en de film functie en het 7 tot maximaal 10 fotos per seconde van sony a55. De autofocus met dit fotocameras is waardeloos en ik zie ook niet de relevantie van de filmfunctie in deze vergelijkingen. Filmen doe je hierop in " nood" toestanden. Op een goedkope filmcamera of een goede telefoon kun je betere filmpjes maken. ( ik heb nog altijd de filmfunctie niet gebruikT) Kijk ff op youtube over de autofocus en MF van beide cameras beiden hebben voor en nadelen en beide zijn niks wat ,mij betreft.

                                succes
                                dat je nog nieuw en onervaren bent blijkt duidelijk uit je verhaal, het is inderdaad wel zo dat er met budget vriendelijke objectieven weinig verschil in beeldkwaliteit waarneembaar zal zijn.
                                verhaal wordt anders met de duurdere objectieven maar dat valt hier waarschijnlijk buiten de scoop van het verhaal.

                                laat verder heel duidelijk zijn dat af van de a55 superieur is toz van de 550d, wat toch heel belangrijk is voor fotograferen kinderen, dieren, actie, sport etc.

                                ook de belichting (lichtmeting) is beter met de a55, wat zekers belangrijk is als je in automatische mode werkt.

                                dat je video en waarschijnlijk ook live-view mode weinig gebruikt met de 550d kan ik ook in komen omdat de gebruiksmogelijkheden vrij beperkt zijn op dat toestel, maar daarom moet je die functies niet als onnuttig gaan bestempelen op andere toestellen zoals de a55 waar deze wel bruikbaar zijn.

                                Ik beoordeel video's enkel op 50 inch hd scherm, en ik moet zeggen dat wat uit de a55 komt (AVCHD codec) verbluffend goed is, maar jou criteria zullen waarschijnlijk hoger liggen, maar mag ik ook opmerken dat kwaliteit wat grote hoop van TV-zenders uitzenden lager licht.

                                DSLR's , SLT's zijn niet gemaakt om te gebruiken als volwaardige filmcamera's dat is zo, hun gebruik is beperkt tot het maken van korte filmsequences, sequences van een paar minuten tot maximum een 20 tal minuten.

                                maar betaalbare video camera's hebben zekers niet het AF-systeem van de a55 en ook niet de beeldkwaliteit, maar hebben andere voordelen.

                                daarbij is de a55 veel handiger in gebruik dan een 550d, veel plezieriger om te gebruiken met veel meer mogelijkheden, en als het plezierig is om met een toestel te werken maak je automatisch ook betere foto's.

                                En als je en toestel wil kopen om enkel maar op auto stand wat statische foto's te nemen, ja dan is de a55 niet het toestel voor jou, 100% mee akkoord.

                                als je iets wil hebben waar je fun wil mee beleven en goede en aparte foto's, zoals panorama's, beweging sequence, HDR, mooie filmpjes etc. wil mee maken is voor mij de a55 den aanrader.

                                Comment

                                Working...
                                X