Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alfa-100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alfa-100

    Iemand ervaringen met dit toestel ? Is dit evenwaardig aan de Eos 400D of de Nikon 40DX ?
    Wat zijn eventueel de verschillen ?

    ALain
    Blankenberge

  • #2
    Re: Sony alfa-100

    De Sony A100 is sinds een maand vervangen door de A200.

    Deze kun je inderdaad situeren in het segment van de Canon 400D en de Nokin 40Dx.

    Wanneer je overstapt van compact/brigde naar DSLR kun je misschien beter wachten tot binnen 2 maanden.
    Dan komt de A300 en A350 met kantelbaar schermpje welke je toelaat om op dezelfde manier foto's te maken als met een bridge zonder negatieve invloed op de ontspantijd.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Sony alfa-100

      Ben (nog steeds ) in het bezit van dit toestel, en heb ern og geen spijt van gehad dat ik voor dit toestel gekozen heb. Zat in de running met de 400D en de Nikon D80. voor mij waren deze toestellen evenwaardig. De beeld stabilisatie van de Alfa heeft me over de streep getrokken.
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #4
        Re: Sony alfa-100

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        Ben (nog steeds ) in het bezit van dit toestel, en heb ern og geen spijt van gehad dat ik voor dit toestel gekozen heb. Zat in de running met de 400D en de Nikon D80. voor mij waren deze toestellen evenwaardig. De beeld stabilisatie van de Alfa heeft me over de streep getrokken.
        zelfde hier. Ik heb de a200 sinds kort. prijs/kwaliteit zit sony ENORM goed
        SONY a200K 18-70mm

        Comment


        • #5
          Re: Sony alfa-100

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Deze kun je inderdaad situeren in het segment van de Canon 400D en de Nokin 40Dx.
          Pintje gedronken


          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Sony alfa-100

            Ik heb sinds vandaag de Sony A200. De batterij is nu nog aan het laden

            Ook voor heeft de ingebouwde beeldstabilisator de doorslag gegeven.
            Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

            Comment


            • #7
              Re: Sony alfa-100

              Oorspronkelijk geplaatst door GuKo Bekijk bericht
              Ik heb sinds vandaag de Sony A200.
              Gefeliciteerd, en geniet ervan !

              Ik zie dat je er een 18-250 bij gekozen hebt. Aan die combinatie ga je gegarandeerd heel veel plezier beleven, ook omdat je lensje van SSS kan genieten.
              Ik heb vorig jaar op vakantie regelmatig een a100 + 18-250 gebruikt: lekker relax foto's maken met mooie resultaten !
              En als ik je een tip mag geven: tik ergens een tweedehands 50/1.7 op de kop. Samen met de 18-250 is dat een heel handige reiskit .
              Last edited by K-2; 11 februari 2008, 14:55.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony alfa-100

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                En als ik je een tip mag geven: tik ergens een tweedehands 50/1.7 op de kop. Samen met de 18-250 is dat een heel handige reiskit .
                Bedoel je zo een?
                Sony α200 + Tamron 18-250/3,5-6,3 AF XR Di-II Aspherical LD IF Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Sony alfa-100

                  Ja, dat is hem
                  Mijn foto's en fractals
                  Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                  Comment

                  Working...
                  X