Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

    Ik wordt gek van mezelf van het dilemma. Ik begrijp dat er nauwelijks kwaliteit verschil zit tussen de A7RII en de A99II.
    Dat doet me dan toch weer twijfelen of het niet slimmer is voor een A7RII met AE3 adapter te kiezen.
    Het punt is dat ik mijn huidige lenzen wil blijven gebruiken (Sigma 100-300 f4 en Tamron 90 f2.8), en geen idee of de camera's met deze lenzen wel tot hun recht komen.

    Voor standaard zoom zou ik voor beide camera's een nieuw objectief moeten aanschaffen.
    Voor A99II : dilemma tussen Sigma 24-105 f4 en de Tamron 24-70 f2.8
    Voor A7RII : Sony FE 24-70 f4 (aangezien de rest over het voor mij acceptabele budget heen schiet)

    Kan iemand mij helpen?
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

    http://ubovdburg.zenfolio.com/

  • #2
    Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

    Ik zit met de A77,
    Mijn besluit is dat Sony de A-vatting niet echt meer ondersteund.
    Dus toekomst gericht, is de A7rIi volgens mij een betere keuze.
    Achteraf ook meer keuze in lenzen als dit nodig mocht zijn.

    Zelf ga ik voor de Nikon D750 gaan, ben er wel nog niet volledig uit met welke lens te starten.




    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

      Ik denk dat de a-mount nog wel ondersteund gaat blijven anders zouden ze geen nieuwe a99 uit gebracht hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

        Maar voor de rest hoor je enkel over de e-vating praten. Welke lenzen zijn er van Sony het laatste jaar bijgekomen voor A-vatting? Voor zover ik weet geen.
        Ik neem het risico niet, en schakel over.
        Maar ik heb momenteel geen al te dure lenzen, en dat speelt natuurlijk ook mee in de beslissing. De a99II vind ik te duur voor mij. De Nikon D750 is een stuk goedkoper en zeker voldoende voor mij.

        -TT-

        Comment


        • #5
          Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

          Hoeveel lenzen heb jij eigenlijk nodig,er zijn toch al meer dan genoeg lenzen op de markt voor e-mount.Niet alleen van Sony,maar ook nog van Minolta,Sigma,Tamron enz.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

            Sorry moet zijn a-mount

            Comment


            • #7
              Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

              sigma of tamron heeft nog geen 24-70 f2.8 emount, en de lenzen van sony zijn gewoon twee keer te duur. Verder is mijn sigma100-300 f4 een hele fijne lens die ik wil blijven gebruiken, en het is maar de vraag of met converter de af nog snel en nauwkeurig blijft
              Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

              http://ubovdburg.zenfolio.com/

              Comment


              • #8
                Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                Ergens in de loop van volgend jaar komt een nieuwe a7III uit.Misschien ook wel een nieuwe r

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                  Met een LA-EA4 adapter kan je je lenzen perfect blijven gebruiken, zelfs al hebben ze nog geen SSM.

                  Zelf zou ik voor een A7-II gaan, of A7R-II indien je echt de extra Mp's nodig hebt.
                  Neem daarbij een FE24-70, en een FE90 macro zou ik zeggen. Die macrolens gaat je Tamron zodanig in de schaduw zetten dat je er niet meer aan denkt deze te gebruiken.

                  Mocht je echt zwaar op sport gericht zijn, dan zal een a99-II het beter doen natuurlijk.
                  Last edited by K-2; 16 december 2016, 19:59.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Met een LA-EA4 adapter kan je je lenzen perfect blijven gebruiken, zelfs al hebben ze nog geen SSM.

                    Zelf zou ik voor een A7-II gaan, of A7R-II indien je echt de extra Mp's nodig hebt.
                    Neem daarbij een FE24-70, en een FE90 macro zou ik zeggen. Die macrolens gaat je Tamron zodanig in de schaduw zetten dat je er niet meer aan denk deze te gebruiken.

                    Mocht je echt zwaar op sport gericht zijn, dan zal een a99-II het beter doen natuurlijk.
                    Ben het volledig eens.... spreek uit ervaring met die lenzen en de FE90 macro is écht een pareltje. Zelf gebruik ik nog een LA-EA3 adapter (werkt alleen met ssm maar geeft geen lichtverlies, de LA-EA4 wel...) en dat werkt prima zelfs met een 70-400. Maar als het kan werk ik liever met de FE lenzen. De A7II reeks is net wat compacter als de A99 en qua kwaliteit moet die niet onderdoen.
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                      Hoeveel lenzen heb jij eigenlijk nodig,er zijn toch al meer dan genoeg lenzen op de markt voor a-mount.Niet alleen van Sony,maar ook nog van Minolta,Sigma,Tamron enz.
                      meer dan ik kan dragen he ;-)
                      Lange tijd hoorde je niets meer over body's of lenzen met da a-vatting tot ineens de A99II aangekondigd werd,
                      maar Sony zegt verder niets, gaan ze nog body's met de a-vatting uitbrengen???
                      Voor ons is het gissen, en dan zeg ik nee, ik kies het zekere voor het onzekere (rekening houdend dat ik geen dure lenzen heb voor de Sony)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                        Ik moet zeggen dat de jpegs vd A99II best indrukwekkend zijn. Meestal als ik testfoto's van camera's vergelijk dan kies ik de A7RII als referentie, maar als ik kijk op imaging resource dan zijn de A99II beelden net wat beter. De ruis is ietsje fijner en scherpte is zo goed als gelijk. Als je DxOMark mag geloven doet de A99II het minder goed qua ruis omwille vd vaste spiegel maar in de jpegs zie ik dat niet terug.

                        Volgens Sony zijn de A7RII en de A6300/A6500 de beste camera's om te gebruiken met een adapter. Jason Lanier doet veel van die testen op zijn A7RII, kijk maar op zijn youtube kanaal. De Tamron 90/2.8 zal waarschijnlijk wel werken met voldoende snelle AF (hangt ook af vd lens). De 100-300 denk ik ook, maar als de AF even snel zal zijn dan op de A99II dat weet ik niet.

                        De A7 serie is populairder dan de slt's, dat is een feit. Er zijn ook meer modellen en door de pro's zijn die meer gegeerd.

                        Voordeel vd A99II is dat er langere lenzen beschikbaar zijn, 70-400, 500/F4, 300/2.8. Voor de A-mount heb je ook de keuze uit Sigma en Tamron lenzen. Ik geloof niet dat Sigma/Tamron FE lenzen maken.
                        Last edited by alex606; 17 december 2016, 12:08.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                          Bedankt voor de reacties
                          Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                          http://ubovdburg.zenfolio.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                            De a68 en de a99II zijn uitgekomen - dan kan je toch moeilijk zeggen dat er geen nieuwe a-mounts zijn uitgekomen. Het is wat minder dan voorheen, maar 't is niet dat ze de a-mount volledig stopzetten. De LA-EA4 is degelijk genoeg om met dat oud glas te blijven werken - ik gebruik dat zelf regelmatig genoeg om 't te weten - zowel op nex c3, a6000 als a7II. De LA-EA3 gebruik je best met recentere lenzen met ingebouwde AF-motor (wat Alex606 beschrijft).

                            Met aps-c voor dierenfotografie gaat de a68 iets minder zijn dan de a6000 qua ruis - maar je hebt wel de ingebouwde AF motor voor je oud glas. En veel AF-punten ('t zelfde als de a77ii).

                            Natuurlijk spelen de verkoopsscijfers mee (trouwens als je iets wil kopen bij Nikon en Sigma doe het nu - er komen prijsstijgingen aan in januari - tussen 9% tot 28%). Ik denk dat 't niet de enige(n) gaan zijn die de lagere verkoop gaan compenseren (maw. de verkoop verder doen dalen - uiteraard). M.a.w. voor wie veel 2dehandsglas heeft - wordt 't wrijven in de handjes. Het is op dit ongeblik knotsgek eigenlijk - oud MC/MD minolta glas gaat voor hogere bedragen van de hand 2dehands dan nieuwere betere AF-varianten.

                            Zelf heb ik ook een A7II en een LA-EA4 - en nu een Sigma mc11 gekocht (blijkbaar gaat dat goed met de sigma 150-600 met canon mount - als we bepaalde leden van Dyxum geloven). En uiteraard kijken we uit naar enkele Canon-lensjes (misschien wel een 17mm T&S, 17-40 full-frame zonder IS is blijkbaar erg gunstig qua prijs?), maar het leeuwendeel blijft A-mount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A99II of A7RII...Wie kan me helpen

                              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Lange tijd hoorde je niets meer over body's of lenzen met da a-vatting tot ineens de A99II aangekondigd werd,
                              maar Sony zegt verder niets, gaan ze nog body's met de a-vatting uitbrengen???
                              Voor ons is het gissen, en dan zeg ik nee, ik kies het zekere voor het onzekere (rekening houdend dat ik geen dure lenzen heb voor de Sony)
                              Na de overname van a-mount door Sony in 2006 werd hier op het forum door velen voorspeld dat een TV-maker als Sony niets te zoek had in de complexe wereld van dslr's en dat men het na 5 jaar wel voor bekeken zou houden. Sony moest het maar bij compactjes houden... Toen ik in 2006-2007 met plezier het mooie glas kochtt van mensen die hals over kop het schip wilden verlaten, beschouwden sommigen me als compleet gek (en vandaag misschien nog steeds trouwens ). Ik denk dat ondertussen wel bewezen is dat men bij Sony iets meer lange termijn denkt dan sommigen toen geloofden.

                              Dat er recent een paar jaar vooral over E-mount nieuws kwam is logisch. Deze moest vanaf de grond opgebouwd worden.

                              Toch zijn er ook voor A-mount nog steeds mooie camera's gebouwd, en Sony houdt bv. voor de 9-reeks vast een looptijd van 4 jaar. Niks mis mee. Beter dan elk jaar een upgrade waarvan je nauwelijks merkt dat er wat veranderd is bv. het naamplaatje. A68 is een prima toestel en ook een A77-II is niet aan vervanging toe wat mij betreft.
                              Het aanbod aan lenzen voor A-mount is trouwens ook dik OK vind ik. Zowat allemaal recente ontwerpen die uitstekend presteren, zeker als het om G- of Zeiss-glas gaat.

                              Maar zekerheid mbt de toekomst heb je nergens; niet bij Sony, en ook niet bij andere merken . Op het forum van Luminous Landscape loopt bv. een draadje over "Nikon in difficulty ?".

                              Hoe dan ook, veel succes met je volgende stap.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X