Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 32

Discussie: Sony A9

Standaard Sony A9

Nieuwe professionele systeemcamera van sony,vandaag aangekondigd.Vermits niemand hier er blijkbaar interesse voor heeft,(geen canikon),zal ik het maar doen.Voor specificaties,zie sonyalpharumors.

Standaard Re: Sony A9

Leuk dat jij het deelt, want de grosso van het forum is toch op Nikon en Canon gefocust.

Ik ben zelf zeer tevreden over mijn materiaal van Sony, maar jammer genoeg heb ik geen budget om over te schakelen naar Sony SEL.
    Heb een lange tijd gewerkt met A-mount en zal het nog voor een lange tijd gebruiken.

Ik heb zelf de onthulling live gevolgd via Sony Alpha Rumours.
    Echt een pracht model. Samen met de nieuwe FE 100-400mm zal dit de unieke combinatie zijn voor wildlife. Waarschijnlijk zal Jan Vermeer dit nu wel bestellen. :-)

Hier is de link.
    http://www.sonyalpharumors.com/sonys-new-a9-announced/

Jammer genoeg geen spek voor mijn bek.Ik ben maar een simpel amateurfotograafje.

Idd het is geen prijskaartje voor amateurs zoals wij en meeste personen op dit forum.
    Blijft natuurlijk een pracht exemplaar.

Hoop dat ze nu nog wat gaan focussen op de A-mount lenzen. :-D

Niet alleen wildlife,maar ook voor sport.Dit was tot nu toe naar het schijnt 1 van de nadelen van systeem.Blijkbaar opgelost nu.

Is er geen Sony afdeling op het forum? Het wordt een geweldige camera: http://www.mirrorlessrumors.com/
    Laatst gewijzigd door Elbee9; 19 april 2017 om 22:20

Neen,alleen canon nikon en foejie.

Hallo,

Niet zo neerbuigend doen ...
    Zelf werk ik naast de Nikons ook al heel lang met Sony en zo zijn er hier nog voldoende leden.

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200 en ook een beetje Sony A6000 fotograaG!
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Je mag schrijven over welk merk je maar wilt, de laatste jaren valt het me wel op dat Fujifilm hier meer volgelingen lijkt te hebben dan Sony. Het leuke van Sony is dat je een gigantisch aantal objectieven op full frame kunt gebruiken.
    De A9 lijkt me fantastisch, maar voor mijn gebruik is de 7R M2 niet te verslaan.
    De 100-400 staat zeker op mijn verlanglijstje, maar niet voor 3000 euro.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Neerbuigend,ik vind dat die Elbee9 eerst neerbuigend doet,door mij naar een sony forum te verwijzen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

Zelf werk ik naast de Nikons ook al heel lang met Sony en zo zijn er hier nog voldoende leden.

Jaja
    yep, mijn A77 wordt ook nog regelmatig gebruikt, zelfs de a200 is niet werkeloos ;-)

Jozef, je bent echt niet de enige Sony gebruiker.
    Moeten we per sé zo zwaar tillen aan wat Elbee9 schrijft - dat is vast niet zo kwaad bedoelt als dat het bij u overkomt.
    Da's nu eenmaal het probleem met tekst - je kan niet wegen hoe iets bedoelt is. Er zit geen intonatie bij, geen gelaatsuitdrukkingen - en dat kan net zoals een beeld fout geïnterpreteerd worden.
    Er zijn nu eenmaal collega-fotografen die 't niet zo voor Sony hebben - dat mag, als't maar respectvol is.
    Zelf vind ik de prijzen tegenwoordig buitensporing aan't worden - ook bij niet-sony's - helaas is dat de markt. Die krimpt en dus moet die marge omhoog.
    Zelf heb ik een aankoop-stop ingevoerd - en die houdt op mc/md-glas na stand.

Ja,ik heb ook nog altijd een a200(deze wordt tegenwoordig wel gebruikt door mijnvrouw).Mijn a580 gebruik ik nog voor macro vooral,voor de rest mijn a7 met mijn 24-240mm.Voor mij als amateur een fantastische combinatie.

Het enige dat ik eigenlijk nog mis is de fe 90 mm macro.Maar momenteel te duur voor mij.

Sony heeft Nikon ingehaald op de full frame markt in de VS en staat nu tweede, achter Canon.

De A7 serie was voornamelijk gericht op de portret- en landschapfotografen en met deze A9 is er nu ook een volwaardige sportcamera. 20fps met AF en 241raw foto's is niet slecht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

Jaja
    Ik dacht dat je met een Olympus E10 fotografeerde...?

Jared Polin is alvast heel benieuwd naar de A9.

https://www.youtube.com/watch?v=U0fLkscrmIY
    Sony A77 - Sony 16-50mm F2.8 - Sigma 10-20mm F4-5.6 - Sony 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8
    500px

Sorry, ik wilde niemand beledigen en zeker niet neerbuigend doen. Het was een vraag van mijn kant, omdat ik zelf alleen Sony camera's heb. Dan is het handig wanneer ik vragen kan stellen aan mensen die ook met Sony apparatuur werken

Blijkbaar zou er later nog een versie komen met meer mp.

Beste Elbee9,ik heb u blijkbaar verkeerd begrepen.Op sonyalpharumors vindt u een forum ivm. Sony.Wel in het engels,ook op dyxum.com is er een engelstalig forum.

AF demo:
    https://www.youtube.com/watch?v=A8u5mG-ohSU

Ziet er een zalig toestel uit...

De A9 zal zeker een interessant toestel zijn.
    Geen Hype en zeker revolutionair voor Mirrorless.
    Wat Sony betreft ...heb daar alle vertrouwen in.
    Alles wat ik tot nu al gehoord en gelezen heb... bevalt me 100%.
    De lay out van de knoppen ..
    EVF ... na de GH5 en Leica SL... eindelijk nu ook Sony (resolutiegewijs) + reffresh rate
    Batt. life ziet er in orde uit.
    Snelheid (FPS)
    Burst
    Allemaal top!

Vaste waarde...da's nu al zeker.

Wat de eerste RX100 was in zijn categorie (en nu nog altijd) zal deze A9 zijn in FF Mirrorless.
    Knap gedaan Sony !

Prijs rond 5300 euro in Belgie.
    X-T2 / XT20 35 1.4 / 56 1.2 / 18 2.0 / 55-200 3.5-4.8 GoPro Hero Session 5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
    Ik dacht dat je met een Olympus E10 fotografeerde...?
    Er was ooit een tijd dat ... 😄

Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon D500/D7200/D5200 en ook een beetje Sony A6000 fotograaG!
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

De A7 serie was reeds revolutionair.De A9 is een voortzetting..

Hoi,

misschien/wellicht een hele leuke camera.
    Maar een prijs van €5300 ...
    Alleen voor profs die het terug verdienen en sommigen die niet meer weten wat ze met hun Eurootjes aan moeten (hype volk)
    Zonder me in te verdiepen in dat ding, neig ik naar of zelfs
    Captain Chaos geeft het toe... Size matters... Als bij een Amerikaans auto, nothing beats cubic inches...
    Weer terug naar Full Frame. Nikon D750 en glas van 24 t/m 600 mm
    .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [ Sony ] Sony A6000 + Sony 35mm f1.8 oss + Sony 10-18mm f4 oss
    Door guillermovilas in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 juni 2015, 21:25
  2. [ Sony ] Sony NEX7 + Sony SEL55-210 + Sony SEL16F28 & toebehoren te koop
    Door inge_vds in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 2 januari 2015, 09:03
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 augustus 2014, 23:17
  4. [ Sony ] sony 75-300mm / sony 18-70 mm / sony a200 (beeldstab. stuk)
    Door bartvher1 in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 8 april 2013, 12:55
  5. [ Sony ] Sony a 33, sony 16-50mm f2.8, sony 50mm f1.8 en sony 70-200mmG te koop
    Door starttoclick in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 20 september 2012, 11:08

Regels voor berichten