Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Stevige prijs, 1150€ voor een compact, amai.
    Zie #2 dus, Sony ach.
    ...leeg...

    Comment


    • #17
      Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      En welke fotograaf zit hierop te wachten? Dus zot bezig, misschien?????

      BMW heeft oooit ook eens een auto uitgebracht waarbij je alles vanuit een trackerball in de middenconsole kon regelen, maar ze hadden er geen rekening meegehouden, dat de weg weleens heobbelt..................

      Wat is het voordeel van een toestel dat er fantastiscj uitziet?
      Probeer misschien eens een beetje respect meer te hebben voor een ander merk dan je eigen merk.
      Uwe prietpraat bederft het enthousiasme van anderen en ook deze topic (zoals gewoonlijk)
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

        Denk dat deze wel zal zakken. Is de adviesprijs.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

          Indien ik het geld had,direct,maar ik zal me voorlopig maar bij mijn simpele a7 houden.

          Comment


          • #20
            Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            En welke fotograaf zit hierop te wachten? Dus zot bezig, misschien?????

            BMW heeft oooit ook eens een auto uitgebracht waarbij je alles vanuit een trackerball in de middenconsole kon regelen, maar ze hadden er geen rekening meegehouden, dat de weg weleens heobbelt..................

            Wat is het voordeel van een toestel dat er fantastiscj uitziet?
            met dat 'fantastisch uitzien' heb ik het uiteraard over de specs he slimmen, niet over hoe de camera zelf er uit ziet
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #21
              Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

              De nieuwe zal er wel komen, maar de oude is ook al geweldig.
              In ieder geval is hij lichter en ik kan hem deze hele zomer gebruiken.
              Last edited by Spanjaart; 13 juni 2015, 10:57.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #22
                Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                Nieuwe speeltjes maken, dat de oude speeltjes heel betaalbaar worden...
                Fijn nieuws is dat - de prijzen dalen (net een stapel richtgetal 56 Minolta hss-flashes gekocht, voor een prijs waar ik niet eens een clone-flash voor kan kopen voor de 3 samen - 't is goed genoeg).
                Ga me wel een paar Phottix Odin's aanschaffen om die zaken aan te sturen - voor Sony gaat de verkoop zo goed blijkbaar dat ze uitverkocht zijn - volgende batch pas half juli leverbaar. Ik zou 't misschien wel kunnen met iets minder - die stratoII is misschien ook wel goed genoeg. Als er ervaring met dat speelgoed is horen we't graag.

                Comment


                • #23
                  Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Het ziet er niet alleen fantastisch uit, de specificaties zijn ook grotendeels fantastisch.
                  Wat heb ik aan specificaties? Die van die BMW waren ook fantstisch, maar het werktte niet. Ik prefereer liever een camera met iets mindere specificaties die heel makkelijk werkt, dan omgekeerd.

                  Ik heb een Oly PEN 1 en een Pana G3 en ik zet daarbij de camera op A en dan weerkt het, maar als ik verder iets wil instellen begint de ellende: heel veel menu met vaak onbegrijpelijke teksten. Daar heb ik bij geeneen Nikon ooit last van gehad en kom daarbij ook vrijwel nooit in het menu.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                    Deze Sony is zoals ik de toekomst zie in FF camera's.
                    Niet zoals Canon zoals de 5DS die niet meer is als een 5DIII met stereoiden.
                    Lenzen aanbod is al geen probleem. En er komen er steeds meer bij.
                    Prijs Duur ? Helemaal niet.
                    De prijzen van D810 en de 5DIII waren bij hun lancering ook niet bepaald van de poes.

                    Voor mij is de A7 de enige correcte FF camera die vanuit de grond gebouwd is rond digitalisatie.
                    Of deze beter of niet is dan de bestaande DSLR's (die trouwens ook al vol elektronica zitten) laat ik in het midden.
                    Crt tv's waren ook beter dan LCD tv's maar grote CRT's met hoge beeldresoluties waren nu eenmaal onmogelijk.
                    Uiteindelijk heeft de LCD toch gewonnen wegens die beperkte factoren van CRT.
                    Technologie kan je niet stoppen. Stilstaan is dikwijls achteruitgaan en soms moet je drastische maatregelingen nemen.
                    Moest Sony nu een DSLR nog maken met Spiegel en al die ouwe rommel , ik denk dat iedereen raar zou opkijken.
                    En beste DSLR gebruikers, u profiteert mee van de Grote elektronicafabrikanten zoals Sony en Panasonic en zelfs Samsung.
                    Zonder deze fabrikanten is het niet mogelijk een DSLR te fabriceren zoals die nu is.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                      @hjanssen

                      Het menu van de Sony is in ieder geval beter te doorgronden dan de Olympus of panasonic.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                        Heeft er iemand ervaring met de sensor-reiniging ?
                        Door het IBIS systeem veronderstel ik dat je niet teveel druk mag uitoefenen op de sensor... bij de OMD is dit in ieder geval af te raden, maar hoe zit het met deze Sony ? iemand ervaring met de a7II ?
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Heeft er iemand ervaring met de sensor-reiniging ?
                          Door het IBIS systeem veronderstel ik dat je niet teveel druk mag uitoefenen op de sensor... bij de OMD is dit in ieder geval af te raden, maar hoe zit het met deze Sony ? iemand ervaring met de a7II ?

                          Het verwonderd mij dat hier niemand de A7II in bezit heeft en dan ook enige toelichting kan geven ivm sensor-cleaning
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                            3.499 EUR voor de A7RII body bij Art&Craft. Toch wel een geschifte prijs. Het wordt eens tijd dat camera producenten correct gaan omrekenen, want 3.199 USD is ongeveer 2.850 EUR...
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                              Dit klinkt als muziek in de oren:

                              Imaging Resource interviewed Sony engineer and manager Kimio Maki. The main talk was the new 42MP sensor and here are some key answers:

                              5) Uncompressed RAW: Sony RAW is compressed, not uncompressed. But if we’re getting a lot of requests for it, we should make such a kind of no-compression raw. We recognize the customer’s requirement, and actually we are working on it. And yes Sony could provide that via simple firmware upgrade!

                              Bron: SonyAlphaRumors
                              Wat een verschil in mentaliteit tussen Canon en Sony. Veel Canon fotografen vragen al meer dan 5 jaar voor een hoger dynamisch bereik bij ISO 100, maar worden tot op heden nog steeds genegeerd. Bij Sony is het probleem van gecomprimeerde RAW bestanden sinds het uitbrengen van de A7 camera's vaak aangehaald geweest (ik heb er zelfs een petitie voor opgestart). En nu geeft Sony aan dat ze eraan werken. Sony luistert, net zoals Fujifilm bvb, naar z'n gebruikers en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony A7RII, RX100M4 + RX10M2 : wow!

                                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                3.499 EUR voor de A7RII body bij Art&Craft. Toch wel een geschifte prijs. Het wordt eens tijd dat camera producenten correct gaan omrekenen, want 3.199 USD is ongeveer 2.850 EUR...
                                + Invoerrechten en BTW en met dank aan de ECB en de Grieken voor de lage koers van de euro...
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

                                Comment

                                Working...
                                X