Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a7II/a7rII met nikon G lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a7II/a7rII met nikon G lenzen

    Ik overweeg van een sony a7II/RII aan te schaffen, maar ik,zou er mijn nikon g lenzen willen op gebruiken met af.

    In de winkel vertelden ze mij dat met nikon lenzen de conetie wel eens misloop... bij canon gaat alles prima...

    Nu is de vraag wie werkt met sony en nikon lenzen, en welke ervaring heb je er mee.

    Niks zo vervelend als je 2000€ prullen koopt en het maar half werkt...

  • #2
    Re: Sony a7II/a7rII met nikon G lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door frederik84 Bekijk bericht
    ...

    Niks zo vervelend als je 2000€ prullen koopt en het maar half werkt...
    Niet aan te bevelen als je enkel Nikon lenzen hebt.

    Zelf heb ik de A7II en dat is ' prachtig machientje. Verbaast me telkens weer als ik hem ' tijdje niet meer gebruikt heb.
    Maar ik heb hem gekocht met de 28-70mm kitlens en die scoort vrij goed (beter als sommige denken).
    Met die kitlens kan ik dus alle AF standen gebruiken en prima video opnemen.
    (De 24-70mm F4 is ronduit de naam Zeis niet waard en de prijs ook niet)

    Ik had wel nog oude AF-D lenzen met F-ring en dan gaat het nog.
    Canon gebruikers zijn hier dik in ' voordeel.

    Ik heb dit toestel nog steeds te koop staan (maar het moet niet weg)

    Manueel met bv:Nikon G lenzen niet erg geschikt om overal mee naar toe te gaan.
    Het goede is dat Samyang onlangs ' paar betaalbare primes heeft uitgebracht, die wel alle functie's ondersteunen (PDAF).

    Dit is mijn mening, achter ruim 1 jaar A7II.
    Kwaliteit is gewoon beter, ivm mijn X-T1 of D7200.
    Ik weet, het is wel FF tov APS-C, maar het verschil is (heel) erg groot.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a7II/a7rII met nikon G lenzen

      Zeker niet de Photodiox adapter voor Nikon gebruiken, daarmee heb je kans om je camera naar de knoppen te helpen. Vraag maar aan Jason Lanier die de A6300 wou testen met enkele Nikon lenzen. De autofocus is gewoon verschrikkelijk en hij kreeg zijn camera niet meer aan de praat. En deze meneer heeft hetzelfde meegemaakt.

      Canon lenzen met de Metabones of Sigma MC-11 adapter werken wel goed op de A7RII en A6300/A6500, dus niet op de andere modellen. Voor video is de autofocus niet goed en eigenlijk vaak onbruikbaar.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony a7II/a7rII met nikon G lenzen

        Met nikon g lenze is de manueel focusen geen optie, de draairing is te kort, met zeiss milvus gaat het wel prima zelf op nikon.

        Met een metabones zou het redenlijk gaan maar niet perfect.... moeilijke keuze dus

        Comment

        Working...
        X