Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A77

    waar ik zeker naar uitkijk is een toestel met weinig ruis bij iso hoger dan 400, dat is nu een punt waar ik over mijn A700 niet tevreden ben , dus laat die opvolger maar komen. Klein vraagje, waarom zouden bepaalde lenzen niet overweg kun met het grote aantal pixels? full frame begrijp ik nog maar in het geval van deze opvolger zie ik nergens sprake van een full frame? ik heb zelf een 70-400 G en een sigma 70-200 (2.8), hopelijk gaan die lenzen dus wel blijven werken
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

    Comment


    • #32
      Re: Sony A77

      Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
      Klein vraagje, waarom zouden bepaalde lenzen niet overweg kun met het grote aantal pixels?
      Het zou kunnen dat bepaalde objectieven niet voldoende resolutie kunnen leveren voor zo'n hoge pixeldichtheid. In dat geval levert het grotere aantal pixels dus geen voordeel op.

      Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
      ik heb zelf een 70-400 G en een sigma 70-200 (2.8), hopelijk gaan die lenzen dus wel blijven werken
      Tenzij je Sigma objectief een aanpassing nodig heeft om met SLT-camera's te werken (link) zal dat geen probleel zijn.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #33
        Re: Sony A77

        Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
        waar ik zeker naar uitkijk is een toestel met weinig ruis bij iso hoger dan 400, dat is nu een punt waar ik over mijn A700 niet tevreden ben , dus laat die opvolger maar komen. Klein vraagje, waarom zouden bepaalde lenzen niet overweg kun met het grote aantal pixels? full frame begrijp ik nog maar in het geval van deze opvolger zie ik nergens sprake van een full frame? ik heb zelf een 70-400 G en een sigma 70-200 (2.8), hopelijk gaan die lenzen dus wel blijven werken
        een lens heeft zijn beperkingen wat oplossend vermogen betreft. Als het detail wat een lens kan weergeven lager licht dan detail dat de sensor kan registreren wordt je lens de beperkende factor. Je kunt dat nu al zien dat in de hoeken een objectief minder scherp is dan in het centrum, en scherpte ook afhankelijk is van gebruikte diafragma.
        Als dat verschil klein is gaat dat weinig problemen leveren, indien verschil groot is ga je de impact wel zien.
        veronderstel dat de 70-400 dit nog net aankan, sigma weet ik niet op f4 zal dit wel lukken

        bij FF stel dat probleem zich minder en moet je naar +/- 40mp gaan om zelfde probleem te hebben als bij APS, maar dan, de nieuwe FF's die op de markt komen zullen zekers tussen de 30 en 40mp hebben.

        Comment


        • #34
          Re: Sony A77

          Hetzelfde probleem stelt zich al bij de 550D, 60D en 7D van Canon: met zo'n pixel density moet je wel een enorm goede lens erop gaan zetten (lees: erg goede primes of heel goede zooms zoals hun 70-200 IS II). Het scheidend vermorgen ('resolving power' is de Engelse term meen ik) moet echt al een heel stuk hoger liggen. Zelfs 'maar' 21 MP op full-frame (de 5D Mark II) stelt al hoge eisen, zoals de onderstaande Britse landschapsfotograaf opmerkte. En de 100-400 is nochtans een erg goede lens, zij het dat de exemplaren onderling nogal wat schijnen te verschillen.

          "Canon do of course have their EF 100-400mm f/4.5-5.6mm IS USM lens ( one of which which I own), but this design is getting quite long in the tooth and whilst it performs admirably on sensors sizes up to 12mp, todays 21mp plus sensors highlight it’s short comings in the digital age."

          Equipment Announcement “ LAKE SUCCESS, N.Y., February 7, 2011 – Canon Inc. today announced the development of a new super-telephoto l...


          Met andere woorden, de lens wordt op den duur de beperkende factor, zoals Puerte al aangaf. Misschien daarom dat Sony een 500/4 G SSM gaat uitbrengen ...

          Vraag me af hoe het met diffractie zit trouwens . Met pakweg 20 megapixel op APS-C () zou je toch maar een erg klein bruikbaar diafragmabereik hebben vooraleer diffractie op treedt ? Bijvoorbeeld een f/4-5.6 lens zoals mijn 70-400...zelfs nu op 'maar' 14,2 MP op APS-C krijg ik softe beelden op diafragma's kleiner dan f/14 (f/16 is het eerste diafragma dat echt onbruikbaar wordt, f/14 is echt het kleinste dat ik momenteel gebruik).
          Last edited by JorisVdB; 24 juni 2011, 08:22.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #35
            Re: Sony A77

            Eerste foto-lek van een ECHTE A77:



            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #36
              Re: Sony A77

              Zoals ik al elders zei, G...als dit nog maar enigzins klopt, wordt dit een koopje als je ziet wat voor mogelijkheden je hebt .

              En dat voor de luttele som van 1000 euro...

              Edit: iemand dat Zeisslensje dat erop staat gezien ? Misschien wordt dit een nieuwere kitlens...ofwel is het de 16-80 Carl Zeiss.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #37
                Re: Sony A77

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Edit: iemand dat Zeisslensje dat erop staat gezien ? Misschien wordt dit een nieuwere kitlens...ofwel is het de 16-80 Carl Zeiss.
                da's de 16-80
                De nieuwe kitlens (vaste f2.8) zit op de A65.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #38
                  Re: Sony A77

                  Een Carl Zeiss kitlens, dat is mooi. Lcd schermpje en magnesium body, dat zit ook goed. Zo te zien heeft het achterste LCD scherm ook nieuwe verstelmogelijkheden .
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony A77

                    't Is inderdaad de 16-80 nog die hierop zit hoor Alex . Sony heeft blijkbaar nog bijna niets vrijgegeven over de nieuwe kitlens, buiten dat het een lichtsterke standaardzoom zou zijn...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony A77

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      't Is inderdaad de 16-80 nog die hierop zit hoor Alex . Sony heeft blijkbaar nog bijna niets vrijgegeven over de nieuwe kitlens, buiten dat het een lichtsterke standaardzoom zou zijn...
                      ik had mijn post nog aangepast:

                      De nieuwe kitlens (vaste f2.8) zit op de A65.
                      netjes ontdaan van alle opschriften, behalve "sony".

                      G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony A77

                        Een nieuwe 16-50/2.8 interesseert me eigenlijk niet.
                        Het leuke aan de huidige 16-80 is net de combinatie van het ongelooflijk handige bereik, uitstekende beeldkwaliteit en een compacte behuizing.
                        Als ik een groter diafragma wil, is het toch meestal voor portret, en dan ga ik liever naar een 24-70 of 28-75/2.8, of een prime .

                        Ben wel benieuwd naar de camera...
                        a65, zonder top-lcd en zonder magnesium maar voor de rest blijkbaar dezelfde specs, kan ook wel interessant worden. Even afwachten wat de prijs daarvan wordt.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony A77

                          Spijtig dat het eind augustus zal zijn vooraleer we hem echt te zien krijgen en er alles over gaan weten .

                          Enerzijds spijtig dat het geen D3-achtige body is (body met geïntegreerde vertical grip), want dat vind ik wel handig (kan je meteen een grote en heel krachtige batterij in steken dan) alhoewel anderzijds de mogelijkheid om de grip eraf te doen ook een voordeel kan zijn .

                          Ik ben het eens met K-2 wat die lens betreft: liever ook een 24-70 (spijtig dat die nieuw zo duur is...).
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony A77

                            Eigenlijk snap ik niet goed waarom m'n niet enthousiast is over een "normale" zoomlens, lees: (bij benadering) equivalent aan een 24-70 of 28-80 op fullframe of kleinbeeld?
                            Een 16-50mm op crop is ideaal en als ze dan nog eens een vaste f2.8 is, dan klinkt dat nog eens zo goed.
                            Nu nog de beeldkwaliteit afwachten...

                            Geef mij maar de VG van Sony. Alles staat daar netjes op zijn plaats, zelfs de positie van de ontspanknop t.o.v. de zoeker... Op een D3 mispak ik me altijd.

                            G
                            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony A77

                              De reden waarom ik een 24-70 handig vind qua bereik op APS-C is omdat ik nooit echt groothoek gebruik . Voor mij is alles onder de 24mm nutteloos...

                              Op full-frame zou je mij dus meer een plezier doen met een 35/36-105 dan met een 24-70 .
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony A77

                                Over de nieuwe 24MP sensor allemaal goed en wel, maar ik hou mijn hart vast voor de ISO prestaties. Het is bekend dat meer megapixels niet bevorderlijk is voor de ruis. Ik zal DxoMark goed in de gaten houden.
                                Over de 16-50/F2.8, ik gebruik mijn kitlens nu ook amper. Hangt ook af van wat soort fotografie dat je doet.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X