Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Dat gaat niet veel extra opleveren als er al een 18-200 mee is .
    idd .. en de 16-50 kit lens is bijlange nog zo slecht niet en die begint bij 16mm (ok f3.5 maar de A6K is een "iso-monster" )

    Comment


    • #32
      Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

      Oke, bedankt regulus!

      Ik heb wel wat reviews van de a6000 gelezen waarin vermeld stond dat ie de neiging heeft om altijd fel te onderbelichten. Hebben jullie ook die indruk?
      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

      Comment


      • #33
        Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

        Ja, halve stop onderbelichting idd. Algemeen Sony systeemcamera probleem. Grote dynamisch bereik compenseert dat in lightroom of standaard halve stop overbelichten om te compenseren.

        Comment


        • #34
          Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

          Maar dat is voor jullie geen reden om 'm niet aan te schaffen?
          Sorry hoor, ik kom steeds met iets anders af..
          Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

          Comment


          • #35
            Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

            Heb dit nog niet opgemerkt bij mijn A7.Ben tevreden van de belichting ervan.

            Comment


            • #36
              Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

              Zoek maar eens op de andere merken, daar kom je overal hetzelfde tegen, de ene heeft onderbelichting en de andere overbelichting, het is nooit goed. Niet teveel die indianenverhalen geloven want dan kom je nooit tot een beslissing.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #37
                Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                Ik heb de a6000 1,5 jaar gehad, beste camera prijs kwaliteit. Fuji is goed, maar een gelijkaardige body is dubbel zo duur. Fuji heeft dan wel weer mooi glas voor nette prijzen, maar de fuji retro bodys zijn niet zo mijn ding. Niks anders dan lof voor de a6000.

                Comment


                • #38
                  Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Zoek maar eens op de andere merken, daar kom je overal hetzelfde tegen, de ene heeft onderbelichting en de andere overbelichting, het is nooit goed. Niet teveel die indianenverhalen geloven want dan kom je nooit tot een beslissing.
                  Zo is dat. Ik kan mij ook niet voorstellen dat zoiets merkafhankelijk is. Ok, de meeste toestellen hebben de neiging om highlights zoveel mogelijk te bewaren in matrix metering, maar er bestaat ook nog center-weighted en spot. Een beetje goeie techniek, eventueel gecombineerd met belichtingscompensatie, laat je toe om met elk toestel correct belichte foto's te maken. Het is een instrument en je moet ermee leren werken... Als een lichtmeter echt fouten vertoont, kan die hersteld of vervangen worden.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                    Bedankt voor de info! Het zal inderdaad altijd en bij elk merk wel iets zijn. Ik maak uiteindelijk nog altijd foto’s voor m’n plezier en om mooie aandenkens te hebben van onze reizen. M’n ouwe getrouwe Sony zal ook wel iets van onderbelichting hebben, maar als ik daar in die 8 jaar geen opvliegers van kreeg dan zal dat nu ook wel niet het geval zijn
                    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                      Hier ook een tevreden Sony gebruiker (wel een andere camera) dus ik zou zeker ook die A6000 aanraden, vooral als je al aan de Sony menu's gewend bent, dat vind ik een van de weinige nadelen tov mijn vroegere Canon. Maar wat ik wou zeggen: zet direct vanaf dag een een goeie beschermfolie op je schermpje, mijn A7 ziet er nog vrijwel als nieuw uit na 2 jaar, behalve dus dat schermpje, geen krassen ofzo, maar de coating is helemaal weggevreten door huidvet waardoor die veel minder goed bruikbaar is geworden bij sterk licht, nu heb ik een redelijk vette huid, maar dit is echt absurd en ik ben zeker niet de enige met dat probleem..
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                        Oei, meen je dat nu? Nog nooit van gehoord, maar goeie tip dan !
                        Ik had op m'n a300 van in het begin een folietje geplakt en dat hangt er nog steeds op
                        Ik was dat sowieso al wel van plan omdat ik gemerkt heb dat mijn camera in IJsland echt afgezien heeft van de regen en wind (en dan misschien ook van mijn huid ). Het scherm van mijn compact (DCS-T700) is na 3 weken IJsland gewoon geruïneerd, volledige coating eraf
                        Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
                          Oke, bedankt regulus!

                          Ik heb wel wat reviews van de a6000 gelezen waarin vermeld stond dat ie de neiging heeft om altijd fel te onderbelichten. Hebben jullie ook die indruk?
                          Neen ... ik heb die reviews ook gelezen. Mijn exemplaar doet dat al zeker niet ! Ik zie trouwens veel mensen in de FB A6000 groep die hun belichting standaard op -0.3 / -0.7 EV zetten ttz de camera heeft de neiging om te overbelichten JMHO

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Zoek maar eens op de andere merken, daar kom je overal hetzelfde tegen, de ene heeft onderbelichting en de andere overbelichting, het is nooit goed. Niet teveel die indianenverhalen geloven want dan kom je nooit tot een beslissing.
                            correct !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              zet direct vanaf dag een een goeie beschermfolie op je schermpje
                              Ik wou dat de eerste eigenaar van mijn RX100 dat ook had gedaan. Die Sony schermpjes zijn blijkbaar vrij gevoelig, en er zitten een paar mooie krassen op.
                              Anderzijds heb ik zelf ook niet de moeite gedaan om er nu nog een folie over te kleven - ik heb dat nog bij geen enkele camera gedaan - en er zijn nog geen krassen bij gekomen. Het schermpje wordt wel snel dof door de vlekken van je handen, maar na een beurt met een microvezeltje ziet dat er weer piekfijn uit... op die oorspronkelijke krassen na dan
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony A6000 of Spiegelreflex Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                                Zo is dat. Ik kan mij ook niet voorstellen dat zoiets merkafhankelijk is. Ok, de meeste toestellen hebben de neiging om highlights zoveel mogelijk te bewaren in matrix metering, maar er bestaat ook nog center-weighted en spot. Een beetje goeie techniek, eventueel gecombineerd met belichtingscompensatie, laat je toe om met elk toestel correct belichte foto's te maken. Het is een instrument en je moet ermee leren werken... Als een lichtmeter echt fouten vertoont, kan die hersteld of vervangen worden.
                                Mijn ervaring met mijn A6000 is dat "center-weighted" de neiging heeft om te gaan overbelichten .. maar matrix meting is vrijwel altijd zo goed als correct, maar ik "foeffel" .. -0.3EV standaard en DRO op auto sja
                                BTW .. mijn RX100II gedraagt zich exact hetzelfde 't zal dus mogelijk een "Sony" ding zijn ?

                                Comment

                                Working...
                                X