Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Hangt er van af hoe groot je beeldscherm is en hoe ver je er af zit.
    Op de laatste 4K/5K beeldschermen van bv Apple of Dell zal je uiteraard het verschil zien met 1080P... en idd redelijk veel.. maar dan hebben we het over monitoren.

    Video is meestal de bedoeling te bekijken op een TV toestel of projector.
    Bij een TV tot 50 inch zie je op een afstand van 3.5 meter geen verschil tussen Full HD en 4K..
    Ik heb hier zelf een XB9005 65" staan en het is al op die afstand zeer moeilijk een onderscheid te maken tussen die HD en Ultra HD.
    Op een 4K projector waar het beeld geprojecteerd wordt op een 100" scherm, komt 4K beter tot zijn recht.
    Zelf heb ik een JVC RS home cinema projector in (1080) op een 100" vast projectiescherm (Beamax Gain1.2) (kijkafstand 3.60 m) en op die afstand mag de resolutie gerust hoger.
    Het verschil tussen een 4K projector en een 1080 exemplaar is frappant gewoon.

    In Cinemazalen komt UHD nog beter tot zijn recht.. maar ook daar geldt hoe korter bij het beeld hoe slechter... tja zelfs in UHD

    Maar voor de meeste mensen die de meeste gangbare 40/55" TV schermen hebben volstaat 1080 ruimschoots, en als je denkt dat met Downscalen een beter resultaat gaat halen dan klopt dat... maar op die TV afmetingen merk je daar gewoon niets van tenzij je met je neus op het scherm gaat zitten... maar op die manier kijk je geen TV.

    De meeste mensen hebben een TV op een kast of aan de Muur... daar tussen een doorgang, salontafel ... terug doorgang en dan de eigenlijke zitplaats...
    Die kijkafstand ligt op die manier meestal tussen 3 a 4 meter en dat is de realistische manier van TV kijken.

    Dus 1080 kan best wel goed zijn.
    Zelf de erg ondergewaardeerde Fuji camera's geven hier bij mij op de Sony XB9005B een zeer respectabel goed videobeeld op (24P/25P)( en motion flow van de TV op vloeiend)
    Moire valt goed mee en artifacts nauwelijks te merken (alleen 50/60P is ronduit slecht op de Fuji's... maar de Pro2 zou het nu ook beter doen)

    MAW... de 4K van de 6300 is niet voor iedereen een meerwaarde en zeker niet voor mensen met een TV scherm onder de 65".
    In dat geval volstaat zo'n A6000 ruimschoots ..

    Persoonlijk vind ik dat de 6300 zeker zijn geld waard is wat de specificaties betreft.. het AF systeem, de bouw van de Body, de betere EVF enz..
    Of je er zelf profijt uittrekt tegenover een A6000 .. das een andere vraag... ik denk dat zoiets persoonlijk is... vergelijkbaar zoals tussen het kiezen tussen een RX100/ I / II / III of IV
    Verschil tussen 4k en hd is heel duidelijk te zien zelfs op HD scherm of PC-monitor (HD), indien je dat niet ziet raad ik aan van een oogarts te raadplegen. Beeld is veel scherper, met meer detail.

    Comment


    • #17
      Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

      Jou Album was ik inderdaad al eens tegen gekomen in mijn zoektocht op dit forum jaja, Knap ! ;-)

      Bedankt voor alle reacties, ik ben er nog helemaal niet uit, maar heb ondertussen wel al heel wat interessante informatie verzameld.
      Ik probeer het zo allemaal stilaan op een rijtje te zetten.

      mvg Grini

      Comment


      • #18
        Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Verschil tussen 4k en hd is heel duidelijk te zien zelfs op HD scherm of PC-monitor (HD), indien je dat niet ziet raad ik aan van een oogarts te raadplegen. Beeld is veel scherper, met meer detail.
        Ik raad je aan mijn post nog eens goed te lezen want dat heb je duidelijk niet goed gedaan.
        Waarschijnlijk kan jij het verschil nog onderscheiden tussen HD en UHD video op een monitor van postzegelformaat.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Ik raad je aan mijn post nog eens goed te lezen want dat heb je duidelijk niet goed gedaan.
          Waarschijnlijk kan jij het verschil nog onderscheiden tussen HD en UHD video op een monitor van postzegelformaat.
          [sarcasm on]
          Ja het is wel geweten dat sommige "fotografen" (?) over microscopisch zicht beschikken, die zien vergrotingen tot minstens 20x zonder enige "optische bijstand". Zou het niet leuk zijn moesten mensen zich even technisch documenteren voor ze rare dingen gaan neerschrijven ?
          [sarcasm off]

          BTW & voetnoot ..
          Zolderkamerproleten die mij hier als verschil in feature A6300/A6000 "eye-focus" en "focus magnifying" opgeven die weten kompleet niet waar ze 't over hebben. Ofwel hebben ze nog nooit een A6000 gebruikt ofwel kennen ze de capaciteiten van hun toestel niet eens !
          ad nauseam ...
          ILCE-6000_4DFOCUS_Camera_Settings_Guide

          Comment


          • #20
            Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            BTW & voetnoot ..
            Zolderkamerproleten die mij hier als verschil in feature A6300/A6000 "eye-focus" en "focus magnifying" opgeven die weten kompleet niet waar ze 't over hebben. Ofwel hebben ze nog nooit een A6000 gebruikt ofwel kennen ze de capaciteiten van hun toestel niet eens !
            ad nauseam ...
            ILCE-6000_4DFOCUS_Camera_Settings_Guide
            Regulus,

            Kan jij dan Eye-AF met AF-C doen met uw A6000?

            ps...ik heb zelf ook een A6000...

            van dpreview :
            Other enhancements to the α6300 include silent shooting functionality the ability to use AF in focus magnifier mode, expanded flexible spot AF, Eye AF in AF-C mode and more

            Comment


            • #21
              Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

              gekeken naar nieuw-prijzen (maar sluit 2dhands zeker niet uit) kom ik een voorlopig uit bij volgende keuzes:

              optie 1:
              a6000 (+-580 body)
              Sony SEL 35mm F1.8 NEX (+-390)
              Sony Sel 18-105mm F/4.0 G OSS (+-600)
              Sony SEL 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (+-300)
              Deze combinatie zou eventueel nog wat budgetruimte laten voor een externe flash

              Optie 2:
              a6300 (+-1250 body)
              Sony Sel 18-105mm F/4.0 G OSS (+-600)
              Sony SEL 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (+-300)
              Wat qua budget nog net mogelijk zou zijn, maar dan mis ik de 35mm en ook een externe flash.

              Zijn dit degelijke keuzes? Zaken waar ik nog rekening mee moet houden? optie 3, 4 ?
              Fotografie is helaas niet de enige hobby, dus veel uitbreiding de komende jaren zit er vrees ik niet in.
              Ik heb dit budget nu gespaard in de hoop er een hele tijd verder mee te kunnen. Ik vermeld dit even omdat bvb een flash bijkopen nadien voor de 2de optie nog wel zou kunnen, maar extra lenzen wss niet de eerst komende jaren. (tenzij het ooit een "betaalde" hobby zou worden)

              GRoetjes

              Comment


              • #22
                Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Regulus,

                Kan jij dan Eye-AF met AF-C doen met uw A6000?

                ps...ik heb zelf ook een A6000...

                van dpreview :
                Other enhancements to the α6300 include silent shooting functionality the ability to use AF in focus magnifier mode, expanded flexible spot AF, Eye AF in AF-C mode and more
                How To Set Up Eye Auto Focus On The Sony A6000

                Comment


                • #23
                  Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ad nauseam ...idd.... ge begrijpt het blijkbaar niet

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door grinisagi Bekijk bericht
                    gekeken naar nieuw-prijzen (maar sluit 2dhands zeker niet uit) kom ik een voorlopig uit bij volgende keuzes:

                    optie 1:
                    a6000 (+-580 body)
                    Sony SEL 35mm F1.8 NEX (+-390)
                    Sony Sel 18-105mm F/4.0 G OSS (+-600)
                    Sony SEL 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (+-300)
                    Deze combinatie zou eventueel nog wat budgetruimte laten voor een externe flash

                    Optie 2:
                    a6300 (+-1250 body)
                    Sony Sel 18-105mm F/4.0 G OSS (+-600)
                    Sony SEL 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (+-300)
                    Wat qua budget nog net mogelijk zou zijn, maar dan mis ik de 35mm en ook een externe flash.

                    Zijn dit degelijke keuzes? Zaken waar ik nog rekening mee moet houden? optie 3, 4 ?
                    Fotografie is helaas niet de enige hobby, dus veel uitbreiding de komende jaren zit er vrees ik niet in.
                    Ik heb dit budget nu gespaard in de hoop er een hele tijd verder mee te kunnen. Ik vermeld dit even omdat bvb een flash bijkopen nadien voor de 2de optie nog wel zou kunnen, maar extra lenzen wss niet de eerst komende jaren. (tenzij het ooit een "betaalde" hobby zou worden)

                    GRoetjes
                    Bekijk dit eens, dan heb je nog ruimte voor extra lenzen !
                    http://www.***********.nl/product.as...roductID=21565
                    bij coolblue vind je zelfde kit voor 100€ meer indien je *********** niet zou vertrouwen (heb zelf geen ervaring met ***********)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                      Misschien kan dit je helpen voor ivm keuze vd lenzen, geldt ook voor a6000.
                      Looking for the best lenses for Sony a6300? Here are our top recommended E-mount lenses for Sony a6300 mirrorless camera. Featuring a newly developed 24 Megapixel APS-C sensor and a completely

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                        FWIW ...
                        A6300 manual

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                          Je zou ook kunnen opteren voor de kit van de Sony A6000 met 16-50mm en 55-210mm (je vindt die blijkbaar voor 829 EUR). Dan heb je de 16-50mm er bij voor dezelfde prijs. Voor het dagelijkse werk is die lens lekker licht om mee te nemen, en de 16mm in het groothoekbereik is mooi meegenomen voor landschapjes.
                          Is this the real life? Is this just fantasy?
                          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            ad nauseam ...idd.... ge begrijpt het blijkbaar niet
                            misschien helpt dit
                            In this video, Gary Fong provides a hands on demonstration with the Sony a6300 and how to unlock the powerful Eye Auto Focus feature. This feature requires c...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Zal in praktijk wel werken, maar zou die Gary Fong toch met een korreltje zout nemen.
                              Hij maakt het allemaal wel heel wat mooier dan het is
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony a6000 /a6300 en/of investeren in lenzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                                Zal in praktijk wel werken, maar zou die Gary Fong toch met een korreltje zout nemen.
                                Hij maakt het allemaal wel heel wat mooier dan het is

                                Kan best zijn maar functie is ook aanwezig op a7rii waar het al meer dan zijn diensten bewezen heeft, ontzettend handig voor portretfotografie, in feite onmisbaar.
                                Is ook al aanwezig op a6000 maar niet in continues AF-mode en dat was eigenlijk het punt van de discussie.

                                Comment

                                Working...
                                X