Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a6000

    Hallo,
    Heeft iemand ervaring met deze camera? Wat zijn uw bevindingen ik zou mij er een willen aanschaffen voor op reis te gaan en niet teveel gewicht meesleuren welke lenzen zou ik meenemen

  • #2
    Re: Sony a6000

    Eens een mailtje sturen naar Dpix .. die heeft er één... misschien ziet hij bericht en krijg je snel reactie.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Sony a6000

      Eerste vraag die ik zou stellen is, waarom de a6000?

      Heeft u nood aan een viewfinder, 11fps snelheid of externe flitser?

      Indien niet echt, kijk dan zeker ook eens naar de a5100...
      Deze heeft dezelfde sensor, zelfde focussnelheid, zelfde beeldkwaliteit,...

      Enkel heeft die 'maar' 6fps, geen viewfinder, geen externe flitser, maar dan wel weer een touchscreen...
      De standaard lens is een 16-50 en die kan je aanvullen met de 55-210 tele...

      Amazon.de
      a5100 + 16-50 487€
      a5100 + 16-50 + 55-210 676€
      a6000 + 16-50 639€
      a6000 + 16-50 + 55-210 878€


      Wil je echter niet teveel sleuren met lenzen en een alles in één camera met goede zoom, kijk dan eens naar bv een FZ1000 ~725€ of een Sony RX10 ~799€
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Re: Sony a6000

        qua prijs / features vind ik de a6000 de beste mirroless op de moment... Heeft een hele goede 24mp APS-C sensor en zeer snelle AF-module
        Viewfinder en flitsschoen zijn volgens mij zeker de extra prijs waard.

        Enkel het lenzenaanbod is minder goed dan b.v. Olympus/Panasonic/Fuji

        Comment


        • #5
          Re: Sony a6000

          Ik ben zelf ook zeer tevreden van deze systeemcamera. Viewfinder is idd veel praktischer (duidelijker) tov alles via het scherm bekijken en bedienen in de volle zon bijvoorbeeld.

          a6000 met sony 18-105mm kan ook voor 1200€
          Of a6000 met sony 18-200mm voor 1320€

          Comment


          • #6
            Re: Sony a6000

            Heb 'm zelf ook - en na die aankoop + een LA-EA4, heb ik m'n a55 + a58 gewoon van de hand gedaan (enkel de A900 is gebleven, en zal wellicht vervangen worden op termijn door een full frame - of A7-reeks, of hopelijk een nieuwe a-mount, Sony zet blijkbaar echt veel in op de FE-mount). De nex c3 hebben we gehouden omdat een losse batterij en lader bijna zoveel kosten als ik van de camera nog kreeg - daar hebben we dus een md-balg aangehangen met 100mmf4 bellows. Werkt handiger dan ik verwacht had.

            Gebruik daar nu meestal m'n A-mount lenzen op (zelfs de 150-500 van sigma werkt met de LA-EA4). De viewfinder is onontbeerlijk gebleken - zeker als je met manueel glas gaat fotograferen is het zeer zinvol - met focus peaking e.a.

            Voor in steden hou ik mee meestal aan de kitlens 18-55 (1e gen. ook in metaal) of de 18-200 (1e generatie, glanzend zilver metaal) - voor een 18-200 is dat de beste over-all al is 't zo dat de verschillen met de Tamron en de goedkopere Sony-variant echt minimaal zijn. Zelf heb ik dus weinig e-mount-glas - besef wel dat FE-mount glas ook perfect gaat werken. Het aanbod voor Fuji en m4/3 is iets beter uitgebalanceerd - daar heeft Dpix gelijk in. Maar je hebt ondertussen wel Zeiss, Sigma, zelfs Samyang en Tamron die e-mount glas maken. En wat niet in e-mount uitkomt kan je nog altijd aanpassen door adapters (voor manueel glas is't aanbod gewoon groot) - dat geldt ook voor Fuji en m4/3. Met het Zeiss aanbod qua primes, begint het er aardig uit te zien - alleen de e-mount-zooms à f2.8 + de echt lange lenzen.

            Qua remotes kan je via usb en een app al aardig wat doen - triggertrap werkt op de a6000, en er is ook een remote van Pixel beschikbaar voor die speciale connector.

            Wat we eigenlijk nodig hebben om u goeie raad op maat te kunnen geven is een beschrijving van de omstandigheden waarin u de lens/camera wil gaan gebruiken.

            We hopen dat u hier alvast wat aan heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Sony a6000

              Zoals ik al zei we gaan drie weken zuid Amerika en wil toch mooie foto's maken maar wil niet te veel opvallen daarvoor vind ik deze camera uiterst geschikt ik dacht voor de lens de kitlens +een paar lichtsterke lenzen zoals 50mm en een groothoek zodat ik ook bij avond het toestel kan gebruiken zonder flits

              Comment


              • #8
                Re: Sony a6000

                Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                Zoals ik al zei we gaan drie weken zuid Amerika en wil toch mooie foto's maken maar wil niet te veel opvallen daarvoor vind ik deze camera uiterst geschikt ik dacht voor de lens de kitlens +een paar lichtsterke lenzen zoals 50mm en een groothoek zodat ik ook bij avond het toestel kan gebruiken zonder flits
                Geen slecht woord over de a6000.. alles wat ik er heb kunnen mee testen is mij zeer positief uitgevallen.
                Voor de prijs is er volgens mij niet veel beters te vinden.

                Maar misschien bent u beter af met een Sony RX10.. een bereik van 24-200 en over heel de lijn 2.8 en zeer compact voor wat het is.
                Ook een heel stuk goedkoper dan een a6000 met bv 18-200.(als prijs een rol speelt)
                Het is maar een tip natuurlijk.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a6000

                  Over heel de lijn f/2.8 is relatief, cropfactor niet vergeten van x2,8. Dus eerder een f/7.6 over heel de lijn en dat voor 850€...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a6000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                    Over heel de lijn f/2.8 is relatief, cropfactor niet vergeten van x2,8. Dus eerder een f/7.6 over heel de lijn en dat voor 850€...
                    Niet correct... 2.8 objectief blijft altijd 2.8 objectief.. cropfactor heeft hier totaal niets mee te maken

                    De cropfactor is ook 2,7 x .. en niet 2,8x

                    De 7.6 geldt alleen voor DOF omgerekend naar Full Frame termen.

                    Om het dan toch te hebben over DOF.
                    De smalle (en dikke) versie van de 18-200 heeft een omgerekende DOF van 5,25/9,45 (FF)

                    Bij 50mm (75mm FF beeldhoek) zit je al aan 5.6 (FF omgerekende DOF van 8,25) en bij 100mm (150 FF eq.) zit je al aan de max van 6.3 (omgerekende FF DOF van 9,25)

                    M.A.W. met de RX10 zit je in DOF omrekening (7.6 over heel de lijn) vanaf 50mm al in het voordeel tegenover de Combo 18-200/a6000
                    Voor die Combo betaal je al gauw een kleine 1300euro.... dan is de RX10 toch fair geprijsd niet ???


                    Dus de RX10 is een zeer goed alternatief en zeker als je niet teveel wil meesleuren of wisselen...
                    Foto Beeldkwaliteit is zeer goed...
                    Video ook.
                    Last edited by Funcky; 25 mei 2015, 18:47.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a6000

                      Als ik het goed heb begrepen blijft de lichtsterkte op niveau f/2.8, maar scherpte-diepte f/7.6 eq. FF

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a6000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                        Als ik het goed heb begrepen blijft de lichtsterkte op niveau f/2.8, maar scherpte-diepte f/7.6 eq. FF
                        idd
                        2.8 is constant over heel het bereik
                        7.6 DOF FF eq. over heel het bereik
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a6000

                          bij de TS zijn wensen zit compact én zo mogelijk lichtsterk met erbij-gekochte prime(s) én groothoek
                          dus RX-10 is eigenlijk het laatste wat hij wil (sensor te klein voor lichtsterk te zijn, vaste lens, dus geen prime's of groothoek)
                          en systeemcamera's mét crop sensor het gewenste om het gewicht beperkt te houden...
                          sony a6000 wss héél goed hierbij, als je met het lenzenaanbod kan leven ,Fuji is er ook nog (hard in opmars én mooier lenzenaanbod)
                          en er zullen hier nog grote fans zitten van Olympus/Panasonic (MFT) indien je cropfactor 2 ook in beschouwing wil nemen
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a6000

                            Idd, f/2.8 lichsterkte valt nog mee. Onderwerp isoleren gaat al lastiger zijn. Toch beter aps-c sensor zoals de a6000 of fuji

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a6000

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              bij de TS zijn wensen zit compact én zo mogelijk lichtsterk met erbij-gekochte prime(s) én groothoek
                              dus RX-10 is eigenlijk het laatste wat hij wil (sensor te klein voor lichtsterk te zijn, vaste lens, dus geen prime's of groothoek)
                              en systeemcamera's mét crop sensor het gewenste om het gewicht beperkt te houden...
                              sony a6000 wss héél goed hierbij, als je met het lenzenaanbod kan leven ,Fuji is er ook nog (hard in opmars én mooier lenzenaanbod)
                              en er zullen hier nog grote fans zitten van Olympus/Panasonic (MFT) indien je cropfactor 2 ook in beschouwing wil nemen

                              Het kan best zijn dat een RX10 niks voor hem is.. het is een alternatief dat ik voorstelde waarop een reactie kwam van iemand anders... en ik enige toelichting gaf.
                              Hoe compact is een a6000 nog met een lichtsterke lens ?
                              Het is altijd een compromis.. hoe je het ook draait of keert.

                              En wat met de uiteindelijke crop-factor ?
                              Crop factor is niet meer dan een aanleiding om weer te geven hoe je een idee moet krijgen hoe je een DOF of beeldhoek moet voorstellen.
                              Het is ons zo ingepeperd via de media.
                              Uiteraard zijn 24x36 sensoren in principe beter.. vooral voor high iso..en DOF
                              Echter is het veel moeilijker om een goede lens voor FF sensor te maken dan een kleinere sensor. Ik ervaar dat genoeg met Canon en Olympus.
                              Een goede M43 lens doet nauwelijks onder voor mijn Canon (FF) lenzen... soms zelfs beter.


                              Het is ook niet zo dat de mensen met FF camera's de beste foto's afleveren... verre van.

                              Een camera is een Tool... om foto's te maken.
                              En in het geval van TS zie ik geen enkel probleem om vakantiefoto's te maken met een RX10 ... daar heb je geen verwisselbare primes voor nodig... maar het kan wel natuurlijk.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X