Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A330

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A330

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een digitale reflexcamera die goed is voor beginners (heb nog nooit met een reflexcamera gewerkt).
    Mijn vraag is: is de Sony A330 een goed toestel om mee te starten? Deze werd mij aangeraden in de winkel. Men deelde mij mee dat Sony de kwaliteit van Canon en Nikon ondertussen goed begint te benaderen en dat qua service Sony beter is. Ze hebben immers geen service-centra van Canon en Nikon in België. En als er problemen zijn, moet je camera dus naar Frankrijk gestuurd worden waardoor je hem lange tijd kwijt bent. Bij Sony is dit niet zo... Omdat ik niet de bedoeling heb om erg ver te gaan in de fotografie, verkies ik dan toch de service buiten dat tikkeltje meer kwaliteit.
    Maar ik vroeg me af wat jullie dachten over de Sony A330.

    Bedankt,

    Nele

  • #2
    Re: Sony A330

    De sony a330 is een camera waar je ongetwijfeld jaren met plezier mee zult fotograferen. Het allerbelangrijkste is hoe hij je in de hand ligt. Als je hem prettig vind vasthouden, dan is het een prima keus.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sony A330

      Het hangt er natuurlijk beetje vanaf wat je in een reflexcamera zoekt...en wat je ermee wil bereiken

      De A330 springt er een beetje uit vanwege het gemak, deze camera is een volwaardige reflexcamera maar met extra hulpmiddelen voor echt beginners. Zo krijg je relatief "uitgebreid" informatie over de standen en instellingen die je gebruikt.
      Nog een pluspunt (voor anderen dan weer niet) is dat de camera echt compact is gebouwd, je zou bijna kunnen spreken van de eerste reflexcamera met het oog op een vrouwelijker publiek Hun accesoires getuigen hiervan

      Als je kwalitatief echt hoog wil gaan ('t is te zeggen dat je in een blinde test quasi onmogelijk kan zeggen uit welke camera welke foto komt...) dan zou ik eens goed kijken naar de A500/A550 serie. Het is een serieuze stap hoger op alle vlakken, en zeer bescheiden van prijs voor hetgeen je krijgt...

      Het grote pluspunt van de sony A330 is het live-view systeem waarmee je ook foto's kan trekken via het grote scherm (+kantelbaar) zonder verlies aan autofocus snelheid. De A550 heeft een groter scherm (en grotere zoeker) en gezichtsherkenning (scherpstelling steeds op gezicht + correcte belichting op gezicht) wat het gebruik van live-view op de A550 nog aangenamer maakt (dit is maar 1 van de vele zaken die beter zijn op de A550 tegenover de A330, andere zijn snellere scherpstelling, langer batterijleven, meer beelden kunnen schieten per seconde, etc...)


      Over service zou ik mij geen zorgen maken eigenlijk, bij geen enkel merk...

      Uitstekende lenzen om mee te starten is de 18-55 en 55-200 in kit. Ze zijn zeer goed prijs/kwaliteit en worden in een set (kit) verkocht!

      Comment


      • #4
        Re: Sony A330

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Het hangt er natuurlijk beetje vanaf wat je in een reflexcamera zoekt...en wat je ermee wil bereiken

        De A330 springt er een beetje uit vanwege het gemak, deze camera is een volwaardige reflexcamera maar met extra hulpmiddelen voor echt beginners. Zo krijg je relatief "uitgebreid" informatie over de standen en instellingen die je gebruikt.
        Nog een pluspunt (voor anderen dan weer niet) is dat de camera echt compact is gebouwd, je zou bijna kunnen spreken van de eerste reflexcamera met het oog op een vrouwelijker publiek Hun accesoires getuigen hiervan

        Als je kwalitatief echt hoog wil gaan ('t is te zeggen dat je in een blinde test quasi onmogelijk kan zeggen uit welke camera welke foto komt...) dan zou ik eens goed kijken naar de A500/A550 serie. Het is een serieuze stap hoger op alle vlakken, en zeer bescheiden van prijs voor hetgeen je krijgt...

        Het grote pluspunt van de sony A330 is het live-view systeem waarmee je ook foto's kan trekken via het grote scherm (+kantelbaar) zonder verlies aan autofocus snelheid. De A550 heeft een groter scherm (en grotere zoeker) en gezichtsherkenning (scherpstelling steeds op gezicht + correcte belichting op gezicht) wat het gebruik van live-view op de A550 nog aangenamer maakt (dit is maar 1 van de vele zaken die beter zijn op de A550 tegenover de A330, andere zijn snellere scherpstelling, langer batterijleven, meer beelden kunnen schieten per seconde, etc...)


        Over service zou ik mij geen zorgen maken eigenlijk, bij geen enkel merk...

        Uitstekende lenzen om mee te starten is de 18-55 en 55-200 in kit. Ze zijn zeer goed prijs/kwaliteit en worden in een set (kit) verkocht!
        volg mijn voorganger hierin..

        kijk of ie goed in je handen ligt, zelf vond ik de body voor mijn handen wat te klein,(voor mij persoonlijk lag de vernieuwde grip tov de a200 niet lekker in de hand) maar voor anderen kan het juist heel prettig zijn..

        succes!

        Comment


        • #5
          Re: Sony A330

          Ik heb m sinds begin augustus. Was mijn eerste DSLR en ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben. Enige 3 minpunten zijn de iets mindere prestaties wanneer je hoger dan 400 ISO gaat. Vanaf 800 ISO is er meer ruis dan bij de rechtstreekse concurrentie. Zelf fotografeer ik meestal buiten dus het is momenteel geen opvallend probleem voor mij. Het tweede minpuntje is dat hij slechts 2,5 beeldjes per seconde schiet. Tja...slechts, het is maar hoe je het bekijkt, natuurlijk.
          De batterij gaat 'slechts' 500 shots mee. Ik heb een reserve via batteryking gekocht.
          Ik gebruik ook vaak de live view, en die is gewoon beter dan de concurrenten...voor een landschap vanop statief (of rijstzak) is het echt makkelijk kadreren, scherpstellen.
          Het 18-55 objectief doet het wat mij betreft erg goed en als je wat 2e hands minolta op de kop kan tikken kom je al een heel eind.
          Bij konijnenberg staat hij erg scherp geprijsd.
          Het is wel zo dat ik ook de Sony A500 en 550 getest heb en dat is inderdaad een erg hoog niveau voor een scherpe prijs (maar het is toch meteen 200 euro meer). Erg goede prestaties op hoge iso vond ik, en 5 beeldjes per seconde. Snelle AF.
          Belangrijk bij de A330 zoals mijn voorgangers zeggen: neem m vast...de kleinere body schrikt veel mensen af, mij ligt hij prima in de hand (er zijn trouwens nog merken die nu resoluut kleinere bodies willen lanceren).

          Comment


          • #6
            Re: Sony A330

            Bedankt allemaal voor de reacties!
            Na het lezen was ik overtuigd dat ik de Sony ging kopen totdat ik in Mediamarkt de Canon EOS 450D zag staan voor 499€...
            Is dit geen betere camera dan Sony A330?

            Comment


            • #7
              Re: Sony A330

              De Canon is €100 duurder en heeft een grotere zoeker, maar geen snelle focus bij gebruik van live-view. Het hangt er dus vanaf waar je belang aan hecht (al is het lenzenaanbod van Canon wel groter).
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Sony A330

                In Mediamarkt staat hij nu 499€. En de Sony A330 staat, waar ik woon, ook 499€...
                Dus voor de prijs moet ik niet kijken. Ik hoor gewoon van veel mensen dat Canon beter is. En nu weet ik het echt niet meer wat ik moet doen.
                Mijn moeder denkt dat Mediamark zo'n lage prijs geeft omdat het toestellen zijn waar iets aan mankeert. Iemand ervaring met Mediamarkt?

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A330

                  Ik heb geen ervarging met media markt, maar dat ze daar 'toestellen met een mankementje' verkopen zou me toch verwonderen. Kijk eens op de site van konijnenberg, een 'echte' fotografiewinkel, daar staat hij nog goedkoper.
                  Wat vergelijking canon sony betreft: gewoon de plus en minpunten van beiden naast mekaar zetten, zien wat voor jou het belangrijkst is en vooral beiden vastnemen, eens proberen in de winkel , zien hoe die u ligt. Volgens mij kan je met beide toestellen geen miskleun in huis halen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A330

                    "toestellen met een mankementje"....djeezes waar halen ze het toch......
                    Durf een goede actie nu ook gewoon eens een goede actie noemen...

                    "Mediamarkt" is precies een vies woord voor sommige

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A330

                      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                      Ik heb geen ervarging met media markt, maar dat ze daar 'toestellen met een mankementje' verkopen zou me toch verwonderen.
                      Dan zouden ze een speciale produktielijn voor de MM moeten opstarten voor kneusjes, want als ze er zoveel normaal produceren....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A330

                        Wat die service betreft, toen er iets mis was met de sensor of het spiegeltje bij mijn A350 vertelde men mij bij Tecqmenne in Dendermonde dat het bij Sony maximum 14 dagen duurt als er iets is...bij Canikon is dat het dubbele. Een goede vriend van me z'n 100-400L IS USM had AF problemen, daar heeft hij een maand en twee weken ofzo op mogen wachten.

                        Hetzelfde als je een lens bestelt, mijn 70-400G SSM was 's maandags in de namiddag besteld, ik kon er vrijdagochtend al om gaan...

                        Maar dat zijn persoonlijke ervaringen natuurlijk, ik weet niet hoe het met andere mensen hun ervaring met Sony zit. Ik vind ze qua service top .
                        Last edited by JorisVdB; 25 december 2009, 13:52.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A330

                          Ik heb biedt binnenkort waarschijnlijk mijn A330 te koop aan :-) Niet dat ik niet tevreden over ben...verre van, maar door omstandigheden kan ik een serieuze upgrade doen dankzij mijn werkgever. 5 maand oud...garantie/factuur en verpakking van bij Grobet.
                          Ik denk dat sony kwa kwaliteit zeker goed scoort, de service kan ik niet zeggen, daar heb ik nog geen ervaring mee
                          Bij de hoge iso's scoort hij minder dan de concurrentie...vanaf 800 iso. En hij heeft 'slechts' 2,4 shots per seconde.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A330

                            Ik heb mijn A200 bij de mediamarkt gekocht, niets mis mee hoor!
                            Sony α200 + 18-55 sam + 75-300, Sigma dc 18-200, Sigma 50mm macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A330

                              het idee dat mediamarkt slechte toestellen zou verkopen zou ik toch echt laten varen hoor..dat zal wel in orde zijn

                              Comment

                              Working...
                              X