Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelle camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelle camera

    Ik heb mij enkele dagen geleden al voorgesteld en het e.e.a verteld wat ik wil gaan doen in de fotografie. Ik heb dus nu een digitale compact camera van Samsung. Het is niet mijn favorite camera maar voor huis tuin en keuken zaken is hij goed genoeg. Ik wil mij gaan concentreren op het snellere werk. Dit is rijdende vrachtwagens en treinstellen.

    Ik heb nog geen beslissing genomen wat voor camera ik wil gaan aanschaffen. Als ik naar een winkel hier in de Ardennen stap dan krijg ik meteen de duurste aangeboden en dat wil ikniet. Vandaar dan ook wil ik jullie eerlijke mening wat ik in dank zal aanvaarden

    Mijn oog gaat naar eventueel een Nikon of een Canon. Deze lijken mij de meest geschikte sorry ik wil verder niemand tekort doen. Een tweetal objectieven de 18/55 en de 55/200mm Daarbij ook een statief dit zal geen overbodige luxe zijn. Ook voor latere zaken zoals vandaag een paddestoel uit de hand genomen wat niet erg goed is gelukt zie rubriek Natuur.

    Wat voor camera zou voor mij het best geschikt zijn en welke memory card? Ik heb heel veel ervaring met de normale spiegel reflex camera dus met het rolletje maar met digitaal nog niet veel Niet meer dan via een compacht apparaat.

    Daarom zou ik heel graag jullie eerlijke mening willen weten en wat ik eventueel als extra zou moeten nemen Ook voor straks in de winter met sneeuw

    bedankt alvast en groetjes

    Wim
    Een nieuwe dag met nieuwe kansen

  • #2
    Re: snelle camera

    Ik ben zelf een nikon gebruiker en dat gamma ken ik het beste daar is de D7000 aan te raden als je al wat ervaring hebt met fotografie, maar ook canon en sony hebben gelijkaardige toestellen. Het is altijd zo dat je snelheid van de AF niet enkel van de body afhangt, de combinatie lens en body moet snel zijn. Lichtsterke lenzen stellen meestal sneller scherp zeker met minder licht.

    Comment


    • #3
      Re: snelle camera

      Dank voor je reactie. Heb zitten kijken naar prijzen en mogelijkheden. Heb een aanbieding gezien inklusief 18/105mm was best interessant. Wat betreft kombinatie met lens/body wat voor lens zou jij mij aanraden

      Hoor graag

      Wim
      Een nieuwe dag met nieuwe kansen

      Comment


      • #4
        Re: snelle camera

        Hallo Wim,

        Kijk eens naar een Canon 7D met 17-55 f2,8 of 15-85 f3.5-5.6. Geen idee wat het budget is dus ook moeilijk advies te geven. Genoemde combinatie(s) kost rond €2000.

        Comment


        • #5
          Re: snelle camera

          D7000 + 18-105 is een mooie combinatie voor zijn prijs. Een 35mm 1.8G is ook nog een sterke aanrader voor als je bij weinig licht foto's wil trekken.

          Comment


          • #6
            Re: snelle camera

            een budget opgeven is handig! als je er niets inzit om tweedehands te gaan, dan kan je voor een interessant pakket gaan als canon 40d-50d-7d met lenzen 17-55mm-17-40mm voor de algemene fotografie, aangevuld met 70-200mm (f4 of f2.8 afhankelijk van budget) voor de snelheid

            Comment


            • #7
              Re: snelle camera

              Oorspronkelijk geplaatst door eres Bekijk bericht
              Ik heb mij enkele dagen geleden al voorgesteld en het e.e.a verteld wat ik wil gaan doen in de fotografie. Ik heb dus nu een digitale compact camera van Samsung. Het is niet mijn favorite camera maar voor huis tuin en keuken zaken is hij goed genoeg. Ik wil mij gaan concentreren op het snellere werk. Dit is rijdende vrachtwagens en treinstellen.
              Een "snelle" camera is imho niet nodig voor dit soort foto's. De mooiste foto's krijg je als je er snelheid in ziet en dat krijg je door een lage sluitertijd (ongeveer 1/100). Hier is dus niet een speciale body voor nodig.

              Oorspronkelijk geplaatst door eres Bekijk bericht
              Mijn oog gaat naar eventueel een Nikon of een Canon. Deze lijken mij de meest geschikte sorry ik wil verder niemand tekort doen. Een tweetal objectieven de 18/55 en de 55/200mm Daarbij ook een statief dit zal geen overbodige luxe zijn. Ook voor latere zaken zoals vandaag een paddestoel uit de hand genomen wat niet erg goed is gelukt zie rubriek Natuur.
              Uit jouw eerdere introductie maak ik op dat je geen 18 meer bent. Om dan plat op je buik te liggen om een paddenstoel te fotograferen lijkt mij niet wenselijk. Oplossing is een draaibaar scherm. Qua statief heb ik er zelf gekozen voor 1 waarbij de middenzuil omkeerbaar is zodat de camera tussen de poten hangt en je dus laag bij de grond kun fotograferen.

              Voor het vergelijken van de verschillende camera's maak ik gebruik van http://www.kieskeurig.nl en/of http://www.snapsort.com

              Wellicht dat er nog andere vergelijkingssites zijn die beter zijn maar dan moet men dat maar melden.

              Tot zover mijn punten van overweging voor een camera.
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #8
                Re: snelle camera

                Alles hangt een beetje af van je budget en ervaring.

                Wil je de draad terug oppikken van vroeger en terug wat ervaring opdoen en niet te veel geld opdoen zou ik gaan voor een D3200.
                Is het budget wat hoger zou ik gaan voor een D7000.
                En als je ergens een ezeltje hebt staan is er natuurlijk nog de D800

                Goede lenzen zijn zeer duur. Daarom zou ik in het begin gewoon kiezen voor de standaard lenzen 17-50 of 16-85 en eventueel aanvullen met een 70-300.
                Daarna als je weer wat gespaard hebt kan je dan kijken naar lichtsterke en snellere lenzen 2.8 en dan kan je je standaard lenzen weer met niet al te veel verlies verkopen.
                Aanraders zijn ook de vaste lenzen 35mm 1.8 bvb. Deze zijn lichtsterk en relatief snel/scherp en toch goedkoop.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: snelle camera

                  Als eerste allemaal heel hartelijk dank voor jullie informatie en tips. Zeer zeker is dit voor mij welkom voor een nieuwe toekomst in de digitale fotografie.
                  Maar ik heb een paar vragen n.a.v. jullie reacties

                  Ik lees vaak iets over ruis wat is dit precies bij het woordje ruis denk ik aan heel iets anders Maar op gebied van een foto zegt het mij niets

                  Heeft een digitale camera ook een zelf ontspanner

                  Voor belichting en sluitertijd. Je kan de camera op Automatisch zetten maar denk dat hij ook de voorkeur aangeeft zoals destijds al bij mijn Minolta Spiegelreflex
                  Is dat beter?

                  Het opladen van de batterij moet je hiervoor een speciale oplader voor aanschaffen?

                  Bij het maken van snelle opnames zoals een rijdende trein/rijdende vrachtwagens heb je een snelle memory stick nodig om de gemaakte beelden snel te kunnen verwerken

                  Kan je de camera oa de Nikon D7000 instellen op een aantal opnames per seconde zoals destijds bij de Minolta ook mogelijk was Dit was heel handig speciaal bij het maken van foto's in de luchtvaart oa bij het opstijgen

                  Ik hoor heel graag en nogmaals alle dank voor de reacties enne ik ben dan wel met pensioen maar nog lenig genoeg en heb geen moeite bij op mijn buik te liggen of door de knieen te gaan voor een foto.

                  Groet

                  Wim
                  Een nieuwe dag met nieuwe kansen

                  Comment


                  • #10
                    Re: snelle camera

                    > Ik lees vaak iets over ruis wat is dit precies bij het woordje ruis denk ik aan heel iets anders Maar op gebied van een foto zegt het mij niets

                    Komt vooral voor op hoge iso waarden, dat kleuren bv niet mooi egaal zijn maar er precies storingen zijn. Moeilijk uit te leggen, zoek op een site als dpreview.com wat reviews van cameras meestal zijn er wel voorbeelden.
                    Moet je je niet te veel zorgen over maken, zolang je in lage iso blijft ga je er met geen enkele digitale camera last van hebben.

                    > Heeft een digitale camera ook een zelf ontspanner

                    De meesten hebben een timer ja, voor veel modellen kan ook een afstandsbedienningkje kopen.

                    > Voor belichting en sluitertijd. Je kan de camera op Automatisch zetten maar denk dat hij ook de voorkeur aangeeft zoals destijds al bij mijn Minolta Spiegelreflex Is dat beter?

                    Beter leren werken in A,S of M mode, ipv auto of P.. Met auto doet de camera alles zelf, met P kan je tenminste nog kiezen uit enkele mogelijkheden..

                    > Het opladen van de batterij moet je hiervoor een speciale oplader voor aanschaffen?

                    De lader komt bij je camera body.

                    > Bij het maken van snelle opnames zoals een rijdende trein/rijdende vrachtwagens heb je een snelle memory stick nodig om de gemaakte beelden snel te kunnen verwerken

                    Ja. Best niet de allergoedkoopste geheugenkaart kopen die zijn soms te traag.. Maar de 'standaard' geheugenkaartjes die ze in camerawinkels verkopen voldoen. Tenzij je bv 100 fotos aan een stuk wil blijven maken aan 5 fotos/seconde.. maar dan kan je al beter een filmcamera kopen

                    > Kan je de camera oa de Nikon D7000 instellen op een aantal opnames per seconde zoals destijds bij de Minolta ook mogelijk was Dit was heel handig speciaal bij het maken van foto's in de luchtvaart oa bij het opstijgen

                    Ja, en bij sommige modellen kan je nog lage/hoge snelheid instellen (gemiddeld iets van 3/sec of 6 fotos/sec als je de knop ingedrukt houdt).
                    Kan je gewoon instellen in het menu. Knop indrukken = 1 foto maken, of aan lage snelheid, of aan hoge snelheid blijven fotos maken.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: snelle camera

                      Ruis kan je best vergelijken met de korrel die je op analoge foto's had vooral van een film met een hoge asa waarde of met een ruisbeeld op een TV, allemaal spikkeltjes op je foto vooral in de donkere delen. Als je in slechte lichtomstandigheden foto's maakt is weinig ruis in hoge iso toch wel handig om voldoende snelle sluitertijd te kunnen behouden om uit de hand scherpe foto's te kunnen maken.
                      Daar scoort de D7000 naar het schijnt beter in dan de 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: snelle camera

                        als je nog twijfelt over welke camera je zou nemen dan zou ik je willen aanraden om de camera van jouw keuze of Canon / Nikon in je handen te nemen en te kijken welke in jouw handen lekker ligt en makkelijker te bedienen.

                        Ik ben zelf een Nikon gebruiker en ben ook aan het kijken voor een body erbij.
                        Ik heb alle Nikon camera`s in de mediamarkt vast gehouden en heb toen een keuze gemaakt.

                        Als je naar de Nikon D7000 Vs Nikon D600
                        kijkt. Moet je kijken naar wat voor jouw van toepassing is. Wat zijn jouw eisen of verwachtingen.
                        Last edited by jessey; 21 oktober 2012, 07:16.

                        Comment

                        Working...
                        X