Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid Nikon 5700 of Dimage 7Hi

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid Nikon 5700 of Dimage 7Hi

    Ik overweeg om een Nikon 5700 of een Minolta Dimage 7Hi aan te schaffen. Nu vroeg ik mij af of hier ook gebruikers van bovenstaande camera's zijn die mij iets meer idee kunnen geven over de autofocus snelheid van deze camera's. Het gaat dan met name om het fotograferen van bewegende objecten. Mijn hond is een gewild object om een foto van te maken, maar het moet niet zo zijn dat als hij de lucht in springt om een balletje te pakken dat hij dan een zwarte vlek of veeg op de foto wordt.

    Mijn vraag is dus: Zijn deze camera's snel genoeg in reactietijd/schrijftijd voor je een nieuwe foto kunt maken/auto focus etc. om een foto te kunnen maken van een hond in actie?

    Of heeft iemand nog een ander merk als aanrader??

    Graag hoor ik jullie opmerkingen hierover.

    Groeten,

    Sandra

  • #2
    tja, wat kan ik daarop antwoorden
    Ikzelf gebruik een CP5700 ( en ben er ruim tevreden over ).

    Tijdens mijn "beslissings" fase heb ik verschillende toestellen bekeken, vergeleken, geprobeerd. Allemaal hadden ze die fameuze shutters-lag. De tijd tussen het indrukken van de knop en het effectief nemen van de foto. Zeker als je een reflex gewoon bent valt dat "tijdsgat" op.
    Ofwel neem je dan de budgettaire klap erop toe, en ga je over naar de grote kannonnen ( Nikon, Canon, Kodak, Olympus hebben ook die fameuze digitale SLR) want die zijn nu eenmaal veel sneller, ofwel doe je er alles aan om die "lag" zo klein mogelijk te maken. Zo kan je bvb vooraf scherpstellen zodat die AF-tijd niet meer nodig is, of je kan "continu-AF" opzetten ( dat vreet wel aan je batterijen, maar de AF tijd wordt veel korter). Stel je ook nog je belichting vooraf in, dan waarschijnlijk ook nog eens tijd gewonnen worden.
    Het komt er dan opaan tijd te winnen, want die lag-time zal er altijd zijn. Je kan enkel proberen het in te korten.
    Je moet echter niet vrezen dat je een veeg of vlek gaat te zien krijgen, een lege lucht zal eerder het geval zijn ... je onderwerp is dan nl al weg Die vlek krijg je alleen als je sluitersnelheid niet goed gekozen is. Maar dat is dan weer een ander hoofdstuk

    HTH
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      Ik zou het niet beter kunnen zeggen, vergeet af met consumertoestellen voor aktie fotos. Je zult moeten anticiperen. De focus lock gebruiken is de enige oplossing. Hét verschil toen ik de d30 gebruikte was net de snelheid!! Mijn dochter vroeg om een foto te maken, terwijl ze in de lucht sprong, eerste foto met de d30: geslaagd!!!
      Dus, overweeg ook een tweedehands reflex, als je goed rondkijkt, kan je een gebruikte d30 met een 35-105 of zo vinden voor iets meer dan de prijs van de 5700 of 7hi. Maar, je moet er dan wel voor over hebben, dat het een veel zwaarder, lomper en moeilijker te bedienen toestel koopt, waarvan alle fotos nabewerkt moeten worden!


      Rudy
      ex: Kodak DC120,Olympus C900,C2100,C2000,E100RS,E10,Nikon5700,
      nu: Canon D30
      Waarschijnlijk nog wel een paar vergeten!!!


      Originally posted by darix
      tja, wat kan ik daarop antwoorden
      Ikzelf gebruik een CP5700 ( en ben er ruim tevreden over ).

      Tijdens mijn "beslissings" fase heb ik verschillende toestellen bekeken, vergeleken, geprobeerd. Allemaal hadden ze die fameuze shutters-lag. De tijd tussen het indrukken van de knop en het effectief nemen van de foto. Zeker als je een reflex gewoon bent valt dat "tijdsgat" op.
      Ofwel neem je dan de budgettaire klap erop toe, en ga je over naar de grote kannonnen ( Nikon, Canon, Kodak, Olympus hebben ook die fameuze digitale SLR) want die zijn nu eenmaal veel sneller, ofwel doe je er alles aan om die "lag" zo klein mogelijk te maken. Zo kan je bvb vooraf scherpstellen zodat die AF-tijd niet meer nodig is, of je kan "continu-AF" opzetten ( dat vreet wel aan je batterijen, maar de AF tijd wordt veel korter). Stel je ook nog je belichting vooraf in, dan waarschijnlijk ook nog eens tijd gewonnen worden.
      Het komt er dan opaan tijd te winnen, want die lag-time zal er altijd zijn. Je kan enkel proberen het in te korten.
      Je moet echter niet vrezen dat je een veeg of vlek gaat te zien krijgen, een lege lucht zal eerder het geval zijn ... je onderwerp is dan nl al weg Die vlek krijg je alleen als je sluitersnelheid niet goed gekozen is. Maar dat is dan weer een ander hoofdstuk

      HTH

      Comment


      • #4
        Check het eens op http://www.dpreview.com/reviews/
        Er staat zowel een test op van de Minolta als van de Nikon...
        Daar staan ook tabellen met "shutterlags"....enzv. in.
        Vergelijken !

        Groeten
        daVinci
        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

        Comment


        • #5
          Hejasan.

          Kijk ook op www.stevesdigicams.com
          Hier heb ik veel aan gehad.
          Ook zou ik de sony F717 in je vergelijking mee nemen.
          Alle drie de camera's zijn eigenlijk wel aan elkaar gewaagd.
          Succes met je keuze.
          groeten Fillip

          Comment


          • #6
            Minolta: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7HI/D7HIA7.HTM
            Nikon: http://www.imaging-resource.com/PRODS/C5700/C57A7.HTM

            De Minolta is dus op zo'n beetje alle punten sneller...
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Ik heb net de test bekeken. De Minolta is inderdaad een stukje sneller op praktisch alle punten vergeleken met de Nikon. Maar de Sony F717 is ook razend snel. Volgens de test een van de snelste consumenten digicams van dit moment.

              Tja nu wordt het heel moeilijk kiezen. Vanavond maar eens de camera's live in een winkel bekijken.....

              Misschien wordt het toch wel gewoon een Canon G3....mijn G2 beviel me ook prima...

              Er is gewoon te veel te koop.

              Comment


              • #8
                Ik heb net de test bekeken. De Minolta is inderdaad een stukje sneller op praktisch alle punten vergeleken met de Nikon. Maar de Sony F717 is ook razend snel. Volgens de test een van de snelste consumenten digicams van dit moment.

                Tja nu wordt het heel moeilijk kiezen. Vanavond maar eens de camera's live in een winkel bekijken.....

                Misschien wordt het toch wel gewoon een Canon G3....mijn G2 beviel me ook prima...

                Er is gewoon te veel te koop.

                Comment


                • #9
                  Ik heb een Dimage 7i ... al wat echt beweegt kan je beter vergeten met deze 7i (en ik vermoed ook met andere digitale toestellen, tenzij je met D60 of nog beter begint ...)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stephrum
                    Ik heb een Dimage 7i ... al wat echt beweegt kan je beter vergeten met deze 7i (en ik vermoed ook met andere digitale toestellen, tenzij je met D60 of nog beter begint ...)
                    Da's een uitdaging
                    Neen, wat ik eigenlijk bedoel is ... het is volgens mij een onomstotelijk feit dat het niet simpel is, zelfs niet als je al "reflex" ervaring hebt, maar onmogelijk ????? vergeten ????? Neen, oefenen - oefenen - oefenen en nog eens oefenen ! Met sommige toestellen zal het mischien iets moeilijker, en met andere iets makkelijker zijn.

                    ---
                    darix
                    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
                    D70s

                    Comment

                    Working...
                    X