Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartmedia. > 128 Mb ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartmedia. > 128 Mb ???

    Hoi,

    Zal Smartmedia ooit de kaap van 128 Mb overschrijven? Of is het gewoon technisch niet mogelijk?

    Ik heb nog altijd niet beslist welk toestel ik zal kopen, maar de Olympus C-4000 interesseert me wel. Maar het lijkt me een beetje jammer dat ze dit 4Mpixel toestel voorzien hebben van Smartmedia ipv XD picture cards.... Want in de resolutie 2288x1712 en normal, kunnen er maar 16 foto's op een 128 Mb card...
    Hmmm, misschien hebben ze gekozen voor Smartmedia om de prijs zo laag mogelijk te houden...

    Groeten,
    550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
    http://www.photos-by-gianni.be

  • #2
    16 foto's ?
    Dat is in TIFF formaat zeker.
    Ik krijg op mijn C3030Z 55 foto's in hoogste JPEG kwaliteit op 128MB(3.3MP, SHQ), wat ruimschoots voldoende is voor afdrukken tot A4.
    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat 0.7MP zo'n groot verschil maakt.
    Ik behelp mij met de volgende kaartjes : 2 X 128MB, 1 X 32MB en 1 X 16MB + sinds kort de X-Drive.
    Ik was eerst van plan om nog 2 X 128MB bij te kopen, maar die X-Drive leek me een betere oplossing.

    Comment


    • #3
      Originally posted by dejavu
      Hoi,

      Zal Smartmedia ooit de kaap van 128 Mb overschrijven? Of is het gewoon technisch niet mogelijk?

      Ik heb nog altijd niet beslist welk toestel ik zal kopen, maar de Olympus C-4000 interesseert me wel. Maar het lijkt me een beetje jammer dat ze dit 4Mpixel toestel voorzien hebben van Smartmedia ipv XD picture cards.... Want in de resolutie 2288x1712 en normal, kunnen er maar 16 foto's op een 128 Mb card...
      Hmmm, misschien hebben ze gekozen voor Smartmedia om de prijs zo laag mogelijk te houden...

      Groeten,
      Technisch is SM groter dan 128 mb geen probleem, maar alle huidige camera's kunnen die dan niet gebruiken, de controler die wordt gebruikt in cards en camera's is gelimiteerd tot 128 mb. Een paar jaar geleden tijdens introductie van 128 mb was het zelfde probleem met de toenmalige camera's. Om nu in een keer van dit probleem af te zijn is de xD card ontwikkeld, deze is gemaakt om tot 8 GB door te groeien, ook alle camera's met xD card slot kunnen die kaart - die er nog niet is - gebruiken.
      De C-4000 is een gestripte versie van C-4040, de opvolger, de C-5050 kan wel xD cards gebruiken, ook SM en ook CF, zelfs Microdrive.
      Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
      De huidige prijs van C-5050 is veel lager (899 euro bij Olympus dealer) dan toen C-4040 uitkwam. Je hebt dus veel meer waar voor je geld.

      Comment


      • #4
        Shame on me

        Die 16 foto's waren voor een 16 M card. (had de review niet aandachtig genoeg gelezen)
        Op een 128 Mb card moet ik natuurlijk die 16 foto's maal 8 doen en dan komen we toch al aan 128 foto's... Dat trekt er al meer op...

        Groetjes,
        550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
        http://www.photos-by-gianni.be

        Comment


        • #5
          Originally posted by dejavu
          Hoi,

          Zal Smartmedia ooit de kaap van 128 Mb overschrijven? Of is het gewoon technisch niet mogelijk?

          Ik heb nog altijd niet beslist welk toestel ik zal kopen, maar de Olympus C-4000 interesseert me wel. Maar het lijkt me een beetje jammer dat ze dit 4Mpixel toestel voorzien hebben van Smartmedia ipv XD picture cards.... Want in de resolutie 2288x1712 en normal, kunnen er maar 16 foto's op een 128 Mb card...
          Hmmm, misschien hebben ze gekozen voor Smartmedia om de prijs zo laag mogelijk te houden...

          Groeten,
          Olympus Mju 400 Digitaal met xD cards komt in april uit. Prijs wordt lager dan huidige C-4000.
          John

          Comment


          • #6

            Olympus Mju 400 Digitaal met xD cards komt in april uit. Prijs wordt lager dan huidige C-4000.
            Yep, heb ik vanmorgen ook gelezen op letsgodigital.nl en dan gaan kijken bij dpreview. Op het eerste zicht beschikt het toestel wel niet over manuele instellingen...

            Groetjes,

            550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
            http://www.photos-by-gianni.be

            Comment

            Working...
            X