Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX : 15-30mm ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX : 15-30mm ?

    Iemand die z'n ervaring (eventueel gestaafd met enkele foto's) kan delen, ik heb in Geel deze lens op m'n body gehad, ik was redelijk onder de indruk.

    Hoe zit het met de scherpte bij volle opening, en hoe met de distortie en kleuren ?

    Alvast bedank !
    Philippe

  • #2
    Phille,
    ik heb de lens inderdaad daar ook gezien weliswaar door een Nikon) en was ook onder de indruk. Alleen de prijs ... een goeie 1000 EUR weeral ... en ben hier juist in het bezit gekomen van een 50-500 dus het zal voor volgend jaar zijn vrees ik ...
    mvg,
    Giant Pat
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

    Comment


    • #3
      Pat, was jij het die ik door m'n camera heb laten kijken
      ik weet dat er iemand bij mij stond die ik ook eens heb laten zien ...

      Ik was ook onder de indruk van die lens. Aangezien ik tot 400 mm kan gaan in het telebereik zie ik me aan die kant niet direct investeren, ik mis wel de 'groothoek' en dat voel je, de 28mm is nu vergelijkbaar met een 42mm en dat is teveel van het goede. De 14-24 nikkor staat in Aachen 1300 euro, ook wel een hoog bedrag ...

      Philippe

      Comment


      • #4
        ik denk het niet, was door een F80 van de vertegenwoordiger. I was er van 10:30 tot 13u ongeveer. Stond je misschien dikwijls bij de modelletjes???
        Do or Do Not - There is no try ...
        www.giantpat.be

        Comment


        • #5
          Hallo PhilleG2,

          Ik heb de 17-35mm van Sigma en ben er "redelijk" tevreden over.
          Prima van kleuren, maar de randscherpte bij lage diafragmawaardes valt soms wat tegen.
          Vanaf f8.0 daarentegen is alles ok.

          Via de "BD-crew albums - Canon D60 kan je aantal voorbeeldfoto's zien van zowel de 15-30mm als de 17-35mm).
          In m'n Canon D60 albums is er eentje (bijna helemaal onderaan) speciaal over de 17-35mm.

          Jaco heeft de 15-30mm voor zijn Nikon D100 is er tevreden over (gebruikt ze ook vaak).
          Als je naar zijn D100 albums kijkt (BD-crew albums - D100) zal je genoeg 15-30mm foto's tegenkomen - hij heeft er ook een album aan gewijd (ook bijna helemaal onderaan).

          Voordeel van de 17-35 is dat hij stukken goedkoper is - en toch nog een vrij goede "groothoek (nu ja ... ) biedt.

          Ik heb ook de Sigma 14mm even kunnen uittesten op een Nikon D100 - en da's natuurlijk "het einde" voor een groothoekfan - ik had al dadelijk de naam "bolleke" voor hem bedacht ... Maar ja de prijs is oook "bollekes" ... .

          Groeten,
          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            ok jaja, dank voor de tips, zal eens naar jaco zijn albums gaan kijken en die 17-35 van jou.

            de 15-30 krijgt idd goede kritieken, de prijs is 'aanvaardbaar' ...
            hmm, zo'n bolleke zal wel heel knap zijn, maar in Antwerpen schenken ze dat voor 1,6 euro, lijkt me beter dat we daar samen eens eentje gaan scheppen

            Comment


            • #7
              Originally posted by giantpat
              Phille,
              ik heb de lens inderdaad daar ook gezien weliswaar door een Nikon) en was ook onder de indruk. Alleen de prijs ... een goeie 1000 EUR weeral ... en ben hier juist in het bezit gekomen van een 50-500 dus het zal voor volgend jaar zijn vrees ik ...
              mvg,
              Giant Pat
              Ik heb prijs gezien van 825 euro, die had die lens vorige week in stock. http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Sigma/sigmalenzen.htm

              Comment


              • #8
                helemaal niet slecht die prijs ... thanks !

                Comment


                • #9
                  bedankt voor de tip maar zoals eerder gezegd moet ik daar dit jaar niet meer mee thuiskomen vrees ik hahahaha
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment

                  Working...
                  X