Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schade toestel door black rapid riem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Schade toestel door black rapid riem.

    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
    Klopt wat Bart zegt betreffend een gladde standaard " carosserie rondel " ... daarom had ik een zelfgemaakt plaatje voorgesteld dat je best voorziet van een anti-slip laag (en gemakshalve met dubbelklevende tape vastgezet op de onderkant van het toestel).
    Heb redelijk wat toestellen gedemonteerd, ook digitale reflexen ... de statiefmoer is tot nu toe altijd opvallend degelijk bevestigd met 3-4 schroeven op het binnenchassis waarvan de basis uit redelijk dik plaatstaal is bij consumerbodys ... dus verwacht niet direkt dat er inwendig iets gescheurd zou zijn aan de bevestiging van de statiefmoer ... zeker kan je nooit zijn ... dus best het toestel niet meer ophangen via de statiefmoer tot je meer weet.
    Dank u, ik ben toch al wat geruster!
    Ik denk persoonlijk ook dat het maar om het oppervlakkige plastiek gaat maar je weet inderdaad nooit.
    Ik ben in ieder geval toch wat geschrokken.
    Deze middag heb ik een mailtje met foto gezonden naar de winkel. Ik ben benieuwd wat voor oordeel zij hebben.
    Canon

    Comment


    • #17
      Re: Schade toestel door black rapid riem.

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een Manfrotto snelkoppelplaatje gebruiken ipv de BR bout en daar een BR aanhangen, dit plaatje heeft een veel groter en met rubber bedekt kontaktvlak, zodat het regelmatiger op het opp. van de camera drukt.
      Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
      Al ben ik het vertrouwen een beetje kwijt met de black rapid.
      Ik ga eerst even het antwoord van de winkel afwachten.
      Intussen heb ik ook eens de schroefdraad van de snelkoppeling van mijn statief (goedkoop en naamloos model - gebruik ik ook niet zoveel) gemeten en die is ook maar 5mm.
      Het is dus maar de fasten-r3 van BR die langer is dan de toegelaten 5,5 mm van mijn camera.
      Dank u voor de raad!
      Canon

      Comment


      • #18
        Re: Schade toestel door black rapid riem.

        Ik gebruik al jaren BR en ook al op verschillende toestellen, nog nooit geen problemen gehad !
        Dat wat ik hier op de foto zie lijkt me meer een probleem van Sony dan van BR.
        Trouwens er zit toch een dikke rubberen ring tussen je BR en het toestel ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Schade toestel door black rapid riem.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik gebruik al jaren BR en ook al op verschillende toestellen, nog nooit geen problemen gehad !
          Dat wat ik hier op de foto zie lijkt me meer een probleem van Sony dan van BR.
          Trouwens er zit toch een dikke rubberen ring tussen je BR en het toestel ?

          grts
          Sieg
          Dank u voor de reactie!
          Ja, er zit een rubberen ring. Op de site van BR staat er te lezen dat de rubberen ring 3 mm is, en heb juist gemeten: die van mij is maar 2mm dik dus is de overige schroeflengte 6mm (i.p.v. de normale 5mm).
          De totale schroeflengte zou 8mm zijn.
          Dus mijn vraag is of die ring 1mm te dun is bij mij of deze door gebruik minder dik is?
          Canon

          Comment


          • #20
            Re: Schade toestel door black rapid riem.

            Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
            Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
            Al ben ik het vertrouwen een beetje kwijt met de black rapid.
            Bij mij hangt er al 5 jaar een Nikon Dx00 + grip + zware lenzen aan, dus ik zou eerder het vertrouwen in Sony verliezen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Schade toestel door black rapid riem.

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Bij mij hangt er al 5 jaar een Nikon Dx00 + grip + zware lenzen aan, dus ik zou eerder het vertrouwen in Sony verliezen.
              Op mijn Sony Alpha 300 DSLR zit meestal mijn 18-250 mm tamron lens en anders de Sony 50 mm lens.
              Dus alle 2 zeker geen zware lenzen!
              Ik heb ook geen grip.
              Canon

              Comment


              • #22
                Re: Schade toestel door black rapid riem.

                Ik denk ook dat die BR of de te lange schroefdraad er niets aan kan doen dat het kunststof van de behuizing uitscheurt.
                Dit heeft gewoon te maken met het gewicht net zoals de kleine scheurtjes die kunnen ontstaan rond de lensvatting bij gebruik van zware lenzen bij sommige camera's.
                Vervelend is het wel dat je er nu niet meer op kunt vertrouwen dat hij heel blijft.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Schade toestel door black rapid riem.

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Ik denk ook dat die BR of de te lange schroefdraad er niets aan kan doen dat het kunststof van de behuizing uitscheurt.
                  Dit heeft gewoon te maken met het gewicht net zoals de kleine scheurtjes die kunnen ontstaan rond de lensvatting bij gebruik van zware lenzen bij sommige camera's.
                  Vervelend is het wel dat je er nu niet meer op kunt vertrouwen dat hij heel blijft.
                  Dank u voor de reactie!
                  Het vertrouwen is inderdaad weg.
                  Maar ik weet en ben er zeker van dat er heel veel mensen geen problemen ondervinden met hun BR strap en er zeer tevreden over zijn want het gebruiksgemak en draagcomfort is .
                  Daar is geen twijfel over. Misschien is het bij mij juist toeval of pech. Al is er helemaal geen ramp gebeurt natuurlijk.
                  Canon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Schade toestel door black rapid riem.

                    Ik heb vandaag een mailtje terug gekregen met een reactie van de winkel en wil dit nog even mee geven.

                    Geachte heer,

                    Statief aansluitingen zijn bedoeld om een camera mee op een statief te plaatsen. Dat er fabrikanten zijn die riemen ontwerpen om daar mee via de statief aansluiting camera's aan te hangen is opeens een geheel andere functie. Deze riemfabrikanten spreken vaak over een maximaal draag gewicht van 2 tot 5 kg. Dat is dan het draag gewicht van de riem, niet van de statief aansluiting van de camera.

                    Bij gebruik met mogelijk zwaardere lenzen kan in de praktijk door schokken en etc. de draag belasting meer dan 5 kg worden. Uit uw foto blijkt dan ook dat de krachten op deze statief aansluiting te groot zijn geweest. Dit kan niet verweten worden aan de riem fabrikant. De A300 is een plastic body en niet echt hiervoor gemaakt.

                    We adviseren u om, gezien de huidige schade, niet meer zo'n riem te gebruiken.
                    Canon

                    Comment


                    • #25
                      Re: Schade toestel door black rapid riem.

                      Hetgeen wij al dachten hé, toch een eerlijke email.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Schade toestel door black rapid riem.

                        Het is simpel, de camerafabrikant heeft de bevestigingspunten voor de draagriem bovenaan gemaakt, je kan die niet verantwoordelijk stellen als je zelf een ander type draagriem gebruikt waarbij de camera op een heel andere plaats vastgemaakt is dan de daarvoor voorziene ophangpunten.

                        Als de camerafabrikant in de handleiding aangeeft dat je zo'n draagriem mag gebruiken, dan kan je die verantwoordelijk stellen als er iets mee mis loopt.
                        Als de camerafabrikant dat niet doet, dan is het gebruik van zo'n draagriem op eigen risico (de fabrikant van de draagriem zal de schade aan de camera ook niet betalen, tenzij de het de draagriem zelf is die doorbreekt).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Schade toestel door black rapid riem.

                          Dank u voor de reactie's.
                          Nu weet ik inderdaad dat ik de riem best niet meer gebruik.
                          Is inderdaad ook een eerlijk en duidelijk antwoord dat ik ten zeerste op prijs stel.
                          Maar ik had me bij de aankoop van zo een type draagriem nooit verdere vragen gesteld.
                          De meeste reactie's zijn dan ook goede reactie's. Ook op dit forum.
                          Canon

                          Comment


                          • #28
                            Re: Schade toestel door black rapid riem.

                            Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                            Ik heb vandaag een mailtje terug gekregen met een reactie van de winkel en wil dit nog even mee geven.
                            Dit lijkt me een eerlijke en correcte reactie van de winkel.
                            Dank ook om dit topic verder te willen opvolgen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Schade toestel door black rapid riem.

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Dit lijkt me een eerlijke en correcte reactie van de winkel.
                              Dank ook om dit topic verder te willen opvolgen
                              Graag gedaan.
                              Misschien zijn er ook andere mensen later mee geholpen.
                              Canon

                              Comment

                              Working...
                              X