Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

S602z - adaptertube

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • S602z - adaptertube

    Heb sinds vandaag m'n adaptertube (maar nog geen lenzen/filters )

    Heeft er hier iemand enig idee waarom ik in de setup van de S602z moet instellen dat ik de adaptertube er op heb zitten? Die zit toch voor niks in de weg?? Of gaat de lens dan minder ver of zo???

    En kan het dus eventueel schade berokkenen als ik dat vergeet aan de vinken!?!

  • #2
    Originally posted by Tony smeT
    Heb sinds vandaag m'n adaptertube (maar nog geen lenzen/filters )

    Heeft er hier iemand enig idee waarom ik in de setup van de S602z moet instellen dat ik de adaptertube er op heb zitten? Die zit toch voor niks in de weg?? Of gaat de lens dan minder ver of zo???

    En kan het dus eventueel schade berokkenen als ik dat vergeet aan de vinken!?!

    Dat is omdat op de fuji 2 autofocus systemen zitten. Je hebt nog een passive IR sensor boven de lens zitten. Kijk maar je ziet het wel. De tube zit waarschijnlijk in de weg van die sensor en zodoende moet die ofwel iets anders werken of gewoonweg afgezet worden. Ik heb nog wel niet gehoord dat dit veel zou uitmaken in AF maar ik heb zelf geen adaptertube dus meer kan ik je niet zeggen.

    Comment


    • #3
      Ik heb mij dit ook afgevraagd, heb het maar 'aan' gezet omdat ie er nu eenmaal altijd opzit.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #4
        Ik heb er de handleiding ne keer bijgenomen en het enige waardevolle dat ik vind is inderdaad over de autofocus zoals slipstream zegt...

        "Selecting the wrong setting could prevent the camera from focusing successfully."

        Dus beschadigingen, daar moet ik niet voor vrezen blijkbaar

        Comment


        • #5
          Ik heb een adapter en uv filter erop....en in mijn setup heb ik niks veranderd...en het werkt to nu toe allemaal.
          Ik denk dat het iets met focussen te maken heeft en aangezien die adapter en filter daar in princpe niks aan veranderd, heb ik dus ook niks aan de instellingen veranderd.
          Als er iemand die voorzetlenzen op z'n 602 heeft eens iets wil laten horen weten we misschien iets meer, want de handleiding is hier bijzonder duidelijk over
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #6
            Ik heb ook niet veranderd hoor maar na dat ik mijn tube heb geplaatst
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Peter, ik heb dat aanstaan, ik heb de ring en uv-lens constant bevestigd. Ik heb het ook eens afgezet, zonder direct merkbaar verschil. Ik had eerlijk gezegd niet aan de AF gedacht. Als ik nog eens tijd en goesting heb, zal ik het wel eens testen, maar ik denk niet dat ik iets ga merken.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de ingebouwd flitser met tube + filter ervoor.
                Is er een bepaald type externe flits die kan aanbevolen worden, dacht een beetje in de richting van Metz met kantelbare kop.

                slukes

                Sam Jae

                Comment


                • #9
                  hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de ingebouwd flitser met tube + filter ervoor.
                  Is er een bepaald type externe flits die kan aanbevolen worden, dacht een beetje in de richting van Metz met kantelbare kop.
                  Ik gebruik een externe flits, die kan bouncen ( kantelen). Over de kwaliteit van die ingebouwde flitsen kan je boeken schrijven denk ik; ik zou zeggen: goed voor huis en tuin kiekjes waar je niet te veel eisen aan stelt. Maar als je beetje wil spelen met belichting dan voldoen ze niet. De adapter hindert de interne flits wel vind ik, behalve bij voldoende zoom.
                  Eén (groot) nadeel is dat geen enkele flits de TTL functie zal gebruiken bij de 602; dus manueel instellen. Ik heb een Topca 330 TTL en die voldoet voor mij prima. Als je in de richting van Metz denkt koop je natuurlijk wel goeie kwaliteit.
                  Peter

                  http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                  http://www.photoblog.be/peterwarson

                  Comment


                  • #10
                    In de handleiding staat in ieder geval dat je met die tube niet kan flitsen met de ingebouwde flash in macro-mode, wat mij wel logisch lijkt...!

                    Comment


                    • #11
                      ik dacht dat men het hier over de adapter voor elektriciteit had dus heb het niet aangezet
                      Fuji S602z

                      Comment


                      • #12
                        ik dacht dat men het hier over de adapter voor elektriciteit had dus heb het niet aangezet
                        Neen hoor smurfie, het gaat wel degelijk om de adapter om filters, lenzen en zo op te zetten...
                        Ik denk dat de enige oplossing is dat iemand die converters ( breedhoek, tele...) heeft ons hieruit helpt.
                        Wie kent er iemand die op z'n 602 een converter heeft ?
                        Peter

                        http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                        http://www.photoblog.be/peterwarson

                        Comment


                        • #13
                          Het klopt dat de 602 twee AF systemen gebruikt: een AF sensor aan de boven-/buitenkant en TTL. Volgens mij schakel je met de "adapter" menu-instelling de AF sensor volledig uit, zodat de AF volledig TTL gebeurt, wat bij minder goede lichtomstandigheden tot langere focustijd kan leiden.

                          In elk geval is het niet noodzakelijk om de instelling te wijzigen als je enkel de adapter en een filter (of meerdere) gebruikt. Je moet het wel doen als je een voorzetlens (groothoek/tele) gebruikt, omdat de sensor dan het onderwerp niet meer "ziet", maar de achterkant van de lensbehuizing.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Wat ik wel batterij verspilling vind is dat die S602z toch altijd z'n lens in- en uitschuift ook al stel je in dat die adapterring er op zit!?
                            Dan is dat eigenlijk toch overbodig, die kan toch uitgeschoven blijven? Of heeft dat nadelen die ik niet ken

                            Comment


                            • #15
                              en ook tijdverspilling, als je de camera even afzet om de baterij te sparen

                              PS als er iemand ervaringen met teleconvertors heeft, mag het altijd laten weten

                              Greetz

                              Sam Jae

                              Comment

                              Working...
                              X