Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Redenen tot ongerustheid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Redenen tot ongerustheid?

    Hallo allemaal,

    sinds een paar weken doorblader ik hier geregeld dit forum, en wat me enorm opviel, is de kritiek die hier veel gegeven wordt op de service van canon, deze zou slecht zijn, steeds lang moeten wachten. dit alles heeft me in feite ongerust gemaakt...
    moet ik nu echt mijn 2 maanden oude 350d vervangen door een D70s voor gerust te zijn?

    kunnen canon gebruikers die al problemen gehad hebben me wat toelichten over de service die ze gekregen hebben?

    bedankt iedereen,

    jpke
    *** Canon 350d ***

  • #2
    Re: Redenen tot ongerustheid?

    "als" je al problemen zou hebben.
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Redenen tot ongerustheid?

      Als er een paar zijn, die ooit een probleem gehad hebben met de service van Canon, dan blijft dat meestal veel langer in het geheugen hangen dan wanneer er positieve berichten te lezen zijn.

      Dat Nikon een betere beoordeling krijgt ligt volgens mij vooral aan het feit dat ze de CCD wel eens gratis reinigen, maar dat is ook iets wat ze niet zullen kunnen blijven volhouden. En de dag dat ze dat niet meer doen, dan begint iedereen hier over de slechte service van Nikon .

      Ik heb zelf ooit 6 weken moeten wachten op de reparatie van een Nikon Coolpix 880, en de prijs die ik moest betalen om een tandwieltje te laten vervangen in het lensmechanisme was bijna even hoog als wat ik toen betaalde voor een volledige kettingset voor mijn Bandit 1200S . Mijn ervaringen over de service van Nikon zijn dus niet echt helemaal positief...

      Trouwens, de kans dat er wat misgaat met je 350D is niet zo heel erg groot .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Redenen tot ongerustheid?

        Er is al veel geschreven over de service op toestellen van een ander continent.

        Ik Heb bij de Beukelaer mogen ondervinden dat er toch onder garantie gerepareerd wordt, ook al komt het toestel uit America. Of dat in de toekomst nog zal blijven gebeuren is niet zeker.
        Ga ik daarom een andere, officieel geimporteerde, Nikon kopen? Nee hoor.
        Ik koop er mss nog een bij, maar om andere redenen....

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Redenen tot ongerustheid?

          Oorspronkelijk geplaatst door jpke
          Hallo allemaal,

          sinds een paar weken doorblader ik hier geregeld dit forum, en wat me enorm opviel, is de kritiek die hier veel gegeven wordt op de service van canon, deze zou slecht zijn, steeds lang moeten wachten. dit alles heeft me in feite ongerust gemaakt...
          moet ik nu echt mijn 2 maanden oude 350d vervangen door een D70s voor gerust te zijn?

          kunnen canon gebruikers die al problemen gehad hebben me wat toelichten over de service die ze gekregen hebben?

          bedankt iedereen,

          jpke
          gewoon niet naar luisteren, negatieve kritiek word meer doorverteld en opgeblazen dan goeie kritiek... en wees gerust, ieder merk heeft een reden om het zeker niet te kopen...

          Comment


          • #6
            Re: Redenen tot ongerustheid?

            Je 2 maanden oude 350d (waar waarschijnlijk niks mee aan de hand is)
            verkopen vanwege negatieve commentaren op de service, lijkt me een
            beetje verzoeken om problemen.
            Je zal dan maar een D70 kopen, die achter een maand de geest geeft.
            Niet vanwege slecht of zo, maar onderschat de wet van Murphy niet.

            Doet me ook denken aan die goede Vlaamse man, die uit schrik voor al
            die alarmerende berichten over atoomaanvallen e.d. zijn boel verkocht
            en in de States ging wonen, alwaar hij een week later op het voetpad
            door een dronken automobilist werd doodgereden.

            Waar ik niet mee gezegd wil hebben dat alles ok is met de service van
            Canon. Ik lees die berichten ook. Terecht maken die mensen er gewag
            van. Terecht klagen ze over sommige praktijken.
            Maar ik kan slechts voor mezelf spreken: ik heb ze nog maar een keer
            nodig gehad en toen hebben ze het netjes afgehandeld.
            (Zelfs beter dan waar ik gezien de garantiebepalingen recht op had.)
            .
            Voor een handjevol meer prenten....

            Comment


            • #7
              Re: Redenen tot ongerustheid?

              ok, bedankt voor het geruststellen,
              sta op het punt in lenzen te investeren, daarmee dat ik eerst deze vraag stelde.
              want, sorry als ik iemand persoonlijk zou aanvallen, er zijn hier leden die sommigen de stuipen op het lijf jagen met hun kritiek soms...

              ik zou bijna al een tweede body kopen voor zeker te zijn ;-)
              *** Canon 350d ***

              Comment


              • #8
                Re: Redenen tot ongerustheid?

                kijk eigenlijk begint het al met de lokatie:

                nikon service centrum: in belgie
                canon: buurlanden

                als er iets aan je body is kan je met een nikon snel naar antwerpen rijden, een canon zal je verder moeten brengen / laten vervoeren.

                meestal kan je met een nikon de pakjesdienstschakel dus al weg laten.
                das het grootste pluspunt in mijn ogen.

                niet dat dat de moeite is om je body te verkopen. je verliest al geld als je hem verkoopt. moest je 350D toch kapot gaan dan moet je em opsturen en mss betalen. (verkopen = geld verlies ; kapot = eventueel geld verlies)

                moet je maar eens narekenen wat het gaat kosten om je 350D door te verkopen én een nieuwe of tweedehands nikon te kopen
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Redenen tot ongerustheid?

                  Ik dacht dat er een service, herstelcenter van Canon
                  in Roosendaal is. Tenzij je in de buurt van dat herstel
                  centrum zelf woont, zal dit in de meeste gevallen dus
                  niet echt veel verder zijn, en geen reden om daarvoor
                  meteen naar Nikon over te stappen, of een beroep te
                  doen op dure pakjeswagens
                  Voor een handjevol meer prenten....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Redenen tot ongerustheid?

                    Persoonlijk maak ik me pas druk over service als ik het nodig heb

                    Verder worden juist de negatieve dingen op een forum erg benadrukt en de positieve niet zo. Dat is eigen aan alle fora die ik ken. Verder durf ik wel te stellen dat de Nikon service door de Beukelaar erg, erg goed is Ik zou graag zien dat die van Canon net zo goed was. Als het de gewone Nikon service betreft vermoed ik dat het niet of nauwelijks boven de rest uit steekt. Het is met name de service leverancier die bepaalt hoe goed de service is, en niet het merk.

                    Bovendien is het mijn ervaring dat electronica ofwel in de allereerste weken kapot gaat of jarenlang goed functioneert. Vandaar dat ik me persoonlijk ook niet zo druk maak over garantie, etc. Ik ben geneigd een kapotte camera, TV, Computer, etc. waar de garantie af is weg te doen en een nieuwe aan te schaffen. Ik vertrouw gerepareerde electronica niet zo (gebaseerd op eigen ervaring) Het is vaak het begin van een reeks reparaties. Zonde van het geld in mijn ogen.

                    Vervangen van normale slijtage onderdelen is natuurlijk iets anders. Maar ook dan zal de camera normaal gesproken een leeftijd hebben dat je onderhand moet gaan nadenken over vervanging.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Redenen tot ongerustheid?

                      mmm, volgens een fotograaf hier uit het dorp zou de beukelaar geen nikon service meer geven binnnen paar maanden, nikon europe zou dat doen...

                      eerst zien of dat waar zal zijn, en dan pas is aan switch denken
                      *** Canon 350d ***

                      Comment


                      • #12
                        Re: Redenen tot ongerustheid?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jpke
                        mmm, volgens een fotograaf hier uit het dorp zou de beukelaar geen nikon service meer geven binnnen paar maanden, nikon europe zou dat doen...

                        eerst zien of dat waar zal zijn, en dan pas is aan switch denken
                        Jep, is waar de beukelaar is zijn overeenkomst met nikon kwijt. Zou nog duren tot mei als ik niet vergis.
                        Zal vanaf nu ik dacht pentax gaan verdelen (en herstellen)
                        Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                        Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Redenen tot ongerustheid?

                          'k ben niet haatdragend, maar voor Canon maak ik een uitzondering
                          en ja .. 't was niet de ergonomie die dat merk bij mij antipatiek maakte, ook niet de inovatie .. wel de dienst na verkoop

                          Comment

                          Working...
                          X