Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw bestanden nikon D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw bestanden nikon D7100

    Hallo

    Als ik RAW bestanden wil openen via lightroom of CS5 photoshop krijg ik de melding dat dit bestand niet ondersteund word door de camera bijgevolg ik ze niet kan openen

    Wie kan mij raad geven wat eventueel het probleem zou zijn .

    MVG
    Benny

  • #2
    Re: Raw bestanden nikon D7100

    Benny, dat is inderdaad een probleem met oudere versies van photoshop. De methode die ik gebruik is de NEF-bestanden omzetten in DNG bestanden. Je kan dit doen met de Adobe DNG converter, die je gratis kan downloaden. De DNG bestanden krijg je normaal gezien met elke versie van photoshop open.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Raw bestanden nikon D7100

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Benny, dat is inderdaad een probleem met oudere versies van photoshop. De methode die ik gebruik is de NEF-bestanden omzetten in DNG bestanden. Je kan dit doen met de Adobe DNG converter, die je gratis kan downloaden. De DNG bestanden krijg je normaal gezien met elke versie van photoshop open.
      Bedankt voor de tip

      Comment


      • #4
        Re: Raw bestanden nikon D7100

        Welke versie van lightroom heb je? Misschien moet je eens kijken of er gratis updates zijn op de website. Daar staat normaal bij welke camera ze ondersteunen.
        Mvg john
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: Raw bestanden nikon D7100

          Je hebt toch ook een software cd erbij gekregen viewnx 2.0 meen ik

          Vriendelijke groet, jessey

          Comment


          • #6
            Re: Raw bestanden nikon D7100

            lightroom 5 ondersteund de d7100, en photoshop CS6 pas met te updaten,
            de dng converter werkt niet met mijn foto's van de D7100, hij herkent ze niet....
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Raw bestanden nikon D7100

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              lightroom 5 ondersteund de d7100, en photoshop CS6 pas met te updaten,
              de dng converter werkt niet met mijn foto's van de D7100, hij herkent ze niet....
              Edit: er loopt hier blijkbaar een draadje over hoe je je door capture NX ontwikkelde RAW voor verdere bewerking kunt transfereren naar Lightroom. Dat kan echter alleen door vooraf omzetting naar .tiff.

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Raw bestanden nikon D7100

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                lightroom 5 ondersteund de d7100, en photoshop CS6 pas met te updaten,
                de dng converter werkt niet met mijn foto's van de D7100, hij herkent ze niet....
                Ik gebruik de DNG converter van adobe bijna elke dag met de bestanden van mijn D7100? Wel checken of je de laatste versie hebt om te downloaden.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment

                Working...
                X