Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad bij aankoop nieuwe pc....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad bij aankoop nieuwe pc....

    t'is zover....de Stef gaat er een pceetje bijkopen.....

    via mijn echtgenote op't werk kan ik aan de volgende configuratie komen...zijn er opmerkingen, kritiek, suggesties...alles is welkom !!
    HP Pavilion t335 Intel P4 2.80GHz met Hyper threading
    HD 160 GB
    512MB RAM
    DVD/DVD-RW
    ATI Radeon 9600
    wireless keyboard en mouse
    6 in 1 geheugenkaartlezer
    ports : 1 AGP, 5 USB2.0, 2IEE, 1 parallel; 1 serial
    on board audio AC'97
    Windows XP Home Edition

    prijs : 1099€ btw incl.

    HP Pavilion F1703/17" TFT 2860Hz - scherm

    prijs : 476,66€ btw incl.

    of ga ik beter voor opnieuw een CRT scherm ?:

    HP P930/19" CRT NF Diamondtron TCO99

    prijs : 400€ btw. incl.


    Vooral omdat de pc een DVD-writer bevat lijkt het mij een erg aantrekkelijke prijs....zie ik iets over het hoofd???
    tell me wizards !


    Stef

  • #2
    prijs lijkt me echt heel scherp te zijn, zou er niet echt aan twijfelen,

    je zegt wel """ports : 1 AGP, 5 USB2.0, 2IEE, 1 parallel; 1 serial
    """
    AGP slot, je hebt er maar altijd eentje waar je videokaart dan inzit, maar hoeveel PCI sloten heb je (bij de betere moederborden 5) dit om je genoeg mogelijkheden te geven om uit te breiden met eventueel extra USB sloten, firewire, kaart om je analoge videorecorder op aan te sluiten enz....

    Kwestie van scherm zou ik toch voor een CRT scherm kiezen, dit misschien meer uit persoonlijke smaak, ikzelf vind tft schermen nog altijd een beetje onrealischtische kleuren weergeven (tenzij misschien de top of the line maar die kan ik toch alvast niet betalen), ook kan een crt hogere resolutie aan.

    hoe dan ook, mooi koopje
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Mijn nonkel zal bij het zeflde bedrijf werken ik heb het hem ook aangeraden zonder twijfel.

      Groeten,
      kristof

      Comment


      • #4
        Ik werk op een TFT, en ik heb daar geen probleem mee.
        De kleuren zijn niet zo flets als de meesten denken. Je moet 'm gewoon iets anders afregelen.

        Voor de rest is hij dus veel rustgevender voor de ogen.

        Ik heb een MAG 17". En 17" is toch wel het minimum.

        Comment


        • #5
          Oeps, bijna vergeten.

          Stef, dit is idd een redelijk goede configuratie aan een scherpe prijs. Je kan natuurlijk voor minder vinden (AMD ipv Intel, enz ...) maar indien je zelf niet assembleert lijkt mij dit een ideale oplossing.

          Btw, heb je die W2K CD al toegekregen ? I 2 weken geleden verstuurd.

          Comment


          • #6
            Het mindere is al gezegd .Welk mobo?. Meestal bij zulke
            configuraties word er een lowbudget mobo in gezet.Onlangs kocht
            een vriend een Foetsie ..Sri FUJUTSI zeker van Siemens.Ik had hem van verwittigt maar ja hij wou dringend upgraden.Bleek er op het mobo
            1 pci bus op te staan.En dan zit je daar voor uitbreidingen.Je schrijft ook 512mb ram ! DDR ram ?
            De video kaart hoeveel is die?
            Meestal ben je beter dan je zelf een systeem samensteld wat je wilt
            en dan even gaat rondkijken wat de prijzen zijn vor een deftig systeem.
            En de DVD writers ziin ook weeral veranderd en goedkoper geworden !

            Mvg
            Marc

            Comment


            • #7
              ik verkoop pc's in bijberoep en dit is zeer sterke prijs. doen!
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #8
                En dan zit je daar voor uitbreidingen.Je schrijft ook 512mb ram ! DDR ram ?
                De video kaart hoeveel is die?
                videokaart is een min 64MB versie bij de 9600 reeks
                ram geheugen is DDR, kan me niet echt voorstellen dat er nu nog SDR ram op gezet word aangezien dit echt zeldzaam aan het worden is, ook weet ik zelfs niet of er moederborden bestaan voor een P2.8 met SDR ram geheugen.
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stef
                  ATI Radeon 9600
                  Gezien je dit op een fotografie-forum post, lijkt me dit een beetje weggesmeten geld. Tenzij gamen belangrijk is voor je natuurlijk...

                  Henk

                  Comment


                  • #10
                    Met HP Pavilion heb ik persoonlijk nog geen ervaring, met zijn voorganger, de Compaq Presario des te meer...dat is vergelijkbaar met een Packard Bell, dat zijn misschien goeie toestellen voor kinderen of absolute leken maar als je lat hoger ligt ga je hier spijt van krijgen. Een geassembleerd systeem met zelfde specs is veel sneller, en daar kies jezelf het merk van alle onderdelen.
                    Het mobo, geheugen en DVD-RW (en mogelijk schijf ook) zijn ongetwijfeld "lowest" budget dingen.
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Cyrox
                      Met HP Pavilion heb ik persoonlijk nog geen ervaring, met zijn voorganger, de Compaq Presario des te meer...dat is vergelijkbaar met een Packard Bell, dat zijn misschien goeie toestellen voor kinderen of absolute leken maar als je lat hoger ligt ga je hier spijt van krijgen. Een geassembleerd systeem met zelfde specs is veel sneller, en daar kies jezelf het merk van alle onderdelen.
                      Het mobo, geheugen en DVD-RW (en mogelijk schijf ook) zijn ongetwijfeld "lowest" budget dingen.
                      Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat Cyrox hier zegt heb ik ook van verschillende kanten over de Pavillion gehoord, oa van iemand die bij de Pavillion helpdesk werkte.

                      Comment


                      • #12
                        In een iets lager model, de hp pavilion t270, zitten 3 PCI poorten, waarvan 1 vrije poort. Vraag ook eens naar de snelheid van de systeembus (533MHz of 800 MHz). Om optimaal van die hyperthreading gebruik te kunnen maken, dient deze de 800 MHz versie te zijn.
                        Hoe lang loopt de garantie ? Probeer minstens 2 jaar te verkijgen.

                        Al bij al is de prijs erg scherp. Er zijn inderdaad betere (A- merk bouwers) als bijvoorbeeld Dell, maar deze vallen duurder uit voor een op papier gelijkaardige configuratie. Ikzelf ben een hevige fan van Dell.

                        Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

                        Comment


                        • #13
                          Ja, altijd een "merk PC' kopen, dan weet je ten minste zeker, dat hetniet de beste keus was,

                          jacques

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tom
                            Oeps, bijna vergeten.

                            Stef, dit is idd een redelijk goede configuratie aan een scherpe prijs. Je kan natuurlijk voor minder vinden (AMD ipv Intel, enz ...) maar indien je zelf niet assembleert lijkt mij dit een ideale oplossing.

                            Btw, heb je die W2K CD al toegekregen ? I 2 weken geleden verstuurd.
                            thanks voor je inbreng Tom....nog steeds geen CD gezien hier....zal hem wel op één of ander BD evenement van je krijgen...

                            Stef

                            Comment


                            • #15
                              ja zeg mannekes....over hydraulische pompen en reddingsapparatuur, centrifugaalpompen, flash-overs en dergelijke kan je me heel veel vragen, maar zo veel kennis wat betreft hardware heb ik nu ook weer niet....ik ga dit alles eens rustig over lezen en er nog eens goed over nadenken....bedankt voor jullie wijze raad

                              zo lang ik kan surfen en foto's bewerken ben ik erg tevreden...'k ga niet aan videobewerking en dergelijke doen....onze eerste pc, via een zelfde actie gekocht was een Compaq Pentium 125 met 1,2Gig HD...die draait nu nog steeds bij m'n zus en werkt voor wat ie moet dienen.

                              ik ga liever wat meer uitgeven aan een DSLR.....

                              Stef

                              Comment

                              Working...
                              X