Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

    Sony R1 vergeleken met Canon 20D + EF-S 10-22 Lens (een superscherpe lens van canon)
    Oordeel zelf maar en post het even.
    (sony bovenste / canon onderste plaatje
    Realistisch, of niet?

    Grant

  • #2
    Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

    Foto's bij minder goede lichtomstandigheden zullen ze hier wel niet tonen van de R1.
    Ik heb er een gehad, met de bedoeling niet veel gewicht te moeten meenemen op een reis door Zuid-Afrika, nog nooit zo een ergerlijk toestel gehad,
    Slechte en trage autofocus
    Veel ruis bij minder licht
    Slechte zoeker
    Flitssysteem met opzet flitser Sony type 32 trekt helemaal op geen ballen
    Het enige wat deugd is de gebruikte lens maar je ziet hier duidelijk dat Sony op dat moment weinig ervaring had met dit soort camera's, alhoewel ze op dat moment juist waren afgestapt van hun veel betere 828

    Comment


    • #3
      Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

      Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
      Sony R1 vergeleken met Canon 20D + EF-S 10-22 Lens (een superscherpe lens van canon)
      Oordeel zelf maar en post het even.
      (sony bovenste / canon onderste plaatje
      Realistisch, of niet?

      Grant
      Dit is gewoon zo. de R1 is een supercam, in "gemiddelde omstandigheden"

      Comment


      • #4
        Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Foto's bij minder goede lichtomstandigheden zullen ze hier wel niet tonen van de R1.
        Ik heb er een gehad, met de bedoeling niet veel gewicht te moeten meenemen op een reis door Zuid-Afrika, nog nooit zo een ergerlijk toestel gehad,
        Slechte en trage autofocus
        Veel ruis bij minder licht
        Slechte zoeker
        Flitssysteem met opzet flitser Sony type 32 trekt helemaal op geen ballen
        Het enige wat deugd is de gebruikte lens maar je ziet hier duidelijk dat Sony op dat moment weinig ervaring had met dit soort camera's, alhoewel ze op dat moment juist waren afgestapt van hun veel betere 828
        Tja, op sommige zaken ben ik het niet met je eens.
        De autofocus gaat goed bij voldoende licht.
        De ruis is best ok, het is geen dslr, maar een bridge.
        De flitser is inderdaad trope van de bovenste plank, maar dat had ik opgelost met de Metz 54mz4 en de nieuwste adapter, dan gaat het echt veel beter!
        De lens, bij Canon is dat toch al snel een L lens ;-)
        Kijk, je moet ook geen dslr van het dubbel van de prijs, (na aanschaf lens) vergelijken met een toestel dat gemaakt is voor gebruiksgemak.
        De zoeker en lcd vond ik best te doen. dat is natuurlijk persoonlijk.
        Maar de beelden die ik eruit haalde waren echt goed!

        Comment


        • #5
          Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

          Ziet er inderdaad niet zo slecht uit voor de r1.
          Er staan wel nergens, exifs bij. Dus je moet heel hard oppassen, met zulke vergelijkingen.
          Een 20d vraagt ook meer postprocessing, dan een r1.


          Groeten
          JO
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

            het verschil zit em in één foto. namelijk die foto die de DSLR kunnen maken heeft maar waar de "bridge" de mist in gegaan is.
            natuurlijk kan je die niet vergelijken, maar daar zit't verschil wel
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

              Mijn zéér bescheiden mening over de R1

              Een R1 koopt men toch, voor zijn: superieure beeldkwaliteit en feeërieke kleurgetrouwheid, of niet?
              Als je een Hasselblad koopt, dan doe je dat nooit voor zijn: snelheid, gemak, gadgets en of gebruiksvriendelijkheid, neen, enkel en alleen maar voor een ding: IQ en nog eens IQ!
              Ik heb net een testfoto RAW 1600 ISO (met redelijk wat ruis) bewerkt!
              Voor mij is de R1 ruis echt geen raadsel of probleem meer.
              De Leica M8 is véél erger en kost 9/10 x duurder!
              Let wel: ik ben géén R1 bezitter, nog niet!
              Ik heb hem (1/2 dag) kunnen testen in Parijs en was erg verbaasd over de superieure sfeer en beeldkwaliteit (IQ) van de foto’s
              In het kort; de R1 kies je voor de output en die is echt superieur te noemen.
              De Carl Zeiss, 5x, zoom van 14.3-71.5mm > f/ 2.8-4.8 (24mm-120mm in 35mm equiv.) is ook qua bereik, super
              Een beetje Professionele P’P en je hebt “The Best of both Wrolds”

              ....dacht ik zo....!

              Grant

              DSLR..de D staat voor Digital & Dustcontainer
              Last edited by grantwazoo; 20 mei 2007, 17:51.

              Comment


              • #8
                Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                Beetje weinig info om iets te concluderen uit die beelden als je dit dan wil vergelijken.

                De belangrijkste verschillen die ik hier zie zijn immers een verschil in processing. Zijnde meer contrast en sharpening in het R1 beeld.

                Maar voor zijn prijs is de R1 zeker een goeie koop als je geen DSLR wil.

                Comment


                • #9
                  Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

                  De belangrijkste verschillen die ik hier zie zijn immers een verschil in processing. Zijnde meer contrast en sharpening in het R1 beeld.

                  Maar voor zijn prijs is de R1 zeker een goeie koop als je geen DSLR wil.
                  Ik peinz 't niet
                  All RAW file processed with ACR 3.3 under default setting.
                  Focus is on the lower part of the roof (same focus point for both cameras).

                  Comment


                  • #10
                    Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                    Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                    Ik peinz 't niet
                    All RAW file processed with ACR 3.3 under default setting.
                    Focus is on the lower part of the roof (same focus point for both cameras).
                    Ja en? Dat maakt de processing nog steeds niet hetzelfde he....
                    De verschillen zijn gewoon settings verschillen in mijn opzicht. Vooral in raw is het toch geen moeite he om dat contrast wat te verhogen?

                    Je ziet toch ook duidelijk dat door het verschil in contrast je veel meer ziet in de schaduwen met de 20D dan met de R1?
                    Last edited by Kevlar; 20 mei 2007, 19:40.

                    Comment


                    • #11
                      Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Ja en?
                      ... dan is er koffie!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                        Een spiegelreflex vergelijken met een camera zonder spiegel en dan alleen in het retrofocusbereik is niet helemaal correct. Voor langere brandpuntsafstanden verliest die CZ lens dat voordeel, maar dat zien we niet in deze test...
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                          Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                          ... dan is er koffie!!
                          En bij het drinken komt dan het inzicht

                          Comment


                          • #14
                            Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                            "with EF-S 10-22 Lens (One of the sharpest lens made by canon). "

                            Daar zit al de grootste fout in de vergelijking, die lens is wel heel goed, maar het is lang niet de scherpste zoomlens die Canon maakt. Voor een super-breedhoek is het inderdaad de beste die je kan kopen als je een Canon hebt waar een EF-S lens op past.

                            Maar ik ben er zeker van als je de scherpte van bijvoorbeeld een 10-22 gaat vergelijken met die van een EF-S 17-55 f2,8 IS, dat dan de laatste zonder problemen wint.


                            Het is hier al eerder gezegd, met 1 foto kan je onmogelijk een vergelijking maken.

                            Maak het wat moeilijker voor die R1, geef die wat minder licht, of ga er actiefoto's mee maken, dan zal je heel snel terug de DSLR vastnemen als je goede resultaten wil .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: R1 > 20D + EF-S 10-22 (naast elkaar)

                              Dit was géén aanval, of competitie op of met Canon hoor!
                              Gewoon even naast elkaar, als referentie punt (no big deal)
                              Dat R1 lenske is gewoon dik in orde!
                              Meer moet dat toch niet zijn

                              Ook, qua ruis, ligit dat allemaal dicht tegen elkaar met D-slr

                              En nogmaals een R1 koop je enkel voor de IQ (image quality)

                              Hier vind je trouwens gans die test / review & samples

                              Alléé zand erover geen interesse in die competities
                              Mahon

                              Comment

                              Working...
                              X