Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met lens - help ... (300D+sigma)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met lens - help ... (300D+sigma)

    ik heb een canon 300D met een sigma 28-105 lens. als ik een foto trek krijg ik regelmatig de foutmelding error 99 op het display. volgens het instructieboekje moet ik de batterijen in en uit nemen maar ook dan is het probleem niet opgelost. ook een ander CF-kaart helpt niet. wie kan mij wel helpen?
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

  • #2
    Optie 1: lenscontacten schoonmaken

    en indien dit niet helpt:

    Optie 2: binnensturen bij Sigma om te rechippen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Enige optie : binnensturen om te laten rechippen = 6 weken lens kwijt.

      Comment


      • #4
        Dag,
        Ik vrees dat je lens niet-compatible is zonder re-chip.
        hier is de officiële lijst van Sigma.



        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment


        • #5
          na het lezen van je mail, gigi, denk ik dat een rechip de enige oplossing is voor het probleem. bedankt, ik heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar sigma benelux.
          eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
          --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

          Comment


          • #6
            Ik ben recent naar een gebruikte canon 75-300 IS objectief gaan zien welke te koop stond. Deze gaf na enkele foto's ook een ERROR 99 op mijn EOS 10D. Raar genoeg werkte ie wel op een 300D. Langs de andere kant heb ik twee Sigma lenzen en 2 Canon lenzen welke wel goed werken op mijn 10D. Soms krijg je van die "bizare" comp. problemen met iets oudere lenzen (de lens welke te koop stond was zo'n 4 jaar oud).

            Canon met glas...

            Comment

            Working...
            X