Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem na firmware 2.0 sonya6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem na firmware 2.0 sonya6000

    Sinds ik deze update gedaan heb werkt mijn single shot niet meer.
    Iemand ervaring ermee?
    Als mijn instelling op single shot staat dat klikt mijn toestel 2 maal.. Daarvoor was het gewoon 1 klik..
    DRO of HDR staat gewoon niet aan.... Ik heb geen flauw idee wat het is en vind ook niks waar ik het kan aanpsssen.
    Fabrieksinstellingen heb ik al terug gezet maar ook zonder succes.
    Help ! In ieder geval bedankt.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Probleem na firmware 2.0 sonya6000

    Ik heb hetzelfde ook ooit voorgehad met een A58, waarbij er inderdaad 2 beelden na mekaar gemaakt werden, da's ineens opgesprongen, en we hebben 't weggekregen - maar we hebben er thuis moeten op zoeken. Eigenlijk vanalles geprobeert - een factory reset hielp toen ook niet - heb er zelfs even de batterij nadien uitgehaald en een andere lens opgezet in M-modus en vanalles uitgestoken en ineens was't weg.
    Het lijkt wel alsof de camera denkt dat ie meerdere beelden moet nemen om de ruis weg te rekenen - en dat er ergens iets niet terug op z'n plooi gevallen is (je kan die modus gebruiken om in hoge iso of met lange belichtingen de ruis van de sensor weg te rekenen).
    Ben toen zelfs overgegaan op volledig manueel - dan terug op Full auto gezet en 't was weg - ook met de beercan.
    Zoek 's op Multi-frame Noise Reduction - misschien staat die ergens aan.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem na firmware 2.0 sonya6000

      Hoogstwaarschijnlijk is na de firmware update de elektronische eerste gordijn sluiter gedeactiveerd. Ik veronderstel dat je 2 clicks hoort en maar 1 foto krijgt.

      Kijk eens in het menu naar elektronische voorgordijn of iets dergelijks, afhankelijk van de taal waarin je camera ingesteld staat. :-)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem na firmware 2.0 sonya6000

        Ok bedankt mensen ik zal het eens bekijken en iets laten weten
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Probleem na firmware 2.0 sonya6000

          Voila ik heb het gevonden via jullie tips. De functie e-sluitergordijn voor stond op off en heb het op on gezet en nu werkt het. Wat deze zaak doet weet ik niet maar in ieder geval merci voor de tips.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Probleem na firmware 2.0 sonya6000

            Schitterend antwoord op een heel goeie vraag - ik heb altijd 't foute gedacht dus, daarvoor dient een forum - om bij te leren (ik ben niet te beschaamd om m'n ongelijk toe te geven).

            Comment

            Working...
            X