Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

    update: wordt gratis gecleaned door ETB dus voor mij mag deze dicht
    Last edited by J-B; 20 februari 2009, 08:06.

  • #2
    Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

    Fabricagefout?
    dat gaan ze niet aanvaarden denk ik

    stof dat gebeurt nu eenmaal. of je voorzichtig bent of niet. Na 3 weken is wel snel, maar stoffige sensors als de jouwe heb ik ook al gehad hoor.

    als oplossing zou ik een wet cleaning met sensor swabs voorstellen.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

      Ik heb al enkele camera's gehad en dat stof er nu eenmaal bijhoort weet ik. Ik heb de originele 5D ook gehad, de stofmagneet.
      Mijn punt is gewoon dat deze camera splinternieuw is en ik in geen enkele van mijn voorgaande camera's zo een puinhoop gezien heb. Dit zijn niet enkel stofjes, maar vettigheid enzo.

      Waarom zou ik het risico moeten nemen om dit zelf maar proberen in orde te krijgen met sensor swabs als men mij de camera in deze toestand levert?

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

        Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
        Waarom zou ik het risico moeten nemen om dit zelf maar proberen in orde te krijgen met sensor swabs als men mij de camera in deze toestand levert?
        Dan ga je toch gewoon terug naar Konijnenberg?

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

          Ja ik heb net contact met ze opgenomen, ben benieuwd!

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

            Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
            Ja ik heb net contact met ze opgenomen, ben benieuwd!
            ik ook.
            ik hoop voor jou dat ze akkoord gaan dat het inderdaad overdreven veel is voor zo'n nieuw toestel en met wat geluk krijg je een cleaning beurt
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

              Man, man, wat een drama. Zo'n klein beetje stof . Je zal toch eens moeten investeren in een degelijke sensor cleaning kit hoor .

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Man, man, wat een drama. Zo'n klein beetje stof . Je zal toch eens moeten investeren in een degelijke sensor cleaning kit hoor .
                Ik wil niet dramatiseren, maar hoe zou je zelf zijn als je een nieuw toestel zo ontvangt?

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                  Ik wil niet dramatiseren, maar hoe zou je zelf zijn als je een nieuw toestel zo ontvangt?
                  je kan nooit zeker zijn dat je het zo ontvangen hebt... je hebt maar 1 seconde nodig om je sensor vol stof te krijgen door één of andere oplettendheid. Kan altijd gebeuren en ik denk dat Konijn ook zo zal reageren. Je kan natuurlijk altijd proberen
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                    Ik wil niet dramatiseren, maar hoe zou je zelf zijn als je een nieuw toestel zo ontvangt?
                    Ik zou eens vloeken en dan mijn doosje VisibleDust sensor brushes en spuitbus uithalen....

                    Stof ligt meestal aan jezelf trouwens, kijk maar eens hoeveel stof er in je huis rondvliegt als de zon laag staat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      je kan nooit zeker zijn dat je het zo ontvangen hebt... je hebt maar 1 seconde nodig om je sensor vol stof te krijgen door één of andere oplettendheid. Kan altijd gebeuren en ik denk dat Konijn ook zo zal reageren. Je kan natuurlijk altijd proberen
                      Ja dat begrijp ik Matthias.

                      Ik zal het even schetsen:
                      Ik heb net een hele soap achter de rug met mijn vorige 5D(1).
                      Die sensor was beschadigd door het cleanen met sensorswabs. Terwijl E2 vloeistof overal wordt aangeraden voor de 5D mocht je bij bepaalde serienummers E2 juist NIET gebruiken.
                      Dat is uiteindelijk wel in orde gekomen en het toestel is helemaal onder garantie hersteld (de producent van de E2 heeft dit bekostigd...+/- 1250euro).
                      Deze 5d mark 2 heb ik tijdens dit verhaal gekocht als vervanger en het is gewoon frustrerend dat de sensor niet helemaal in orde is.

                      Ik wil zeker niemand vervelen, het is de frustratie die de kop op steekt vooral denk ik
                      Dat en het feit dat sinds ik een sensorcoating heb zien wegvreten ik niet echt meer happig ben op zelf cleanen. Mijn excuses voor dit gezeur, ik ben ook maar een mens natuurlijk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                        Ik heb net een hele soap achter de rug met mijn vorige 5D(1).
                        Die sensor was beschadigd door het cleanen met sensorswabs.
                        Aha, vandaar die overreactie. Nu heb ik zelf nog nooit met nat aan mijn sensors geweest en ik fotografeer al digitaal sinds 2002 (Canon D60). Ik heb steeds prima resultaten bekomen met het VisibleDust systeem.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          je kan nooit zeker zijn dat je het zo ontvangen hebt... je hebt maar 1 seconde nodig om je sensor vol stof te krijgen door één of andere oplettendheid. Kan altijd gebeuren en ik denk dat Konijn ook zo zal reageren. Je kan natuurlijk altijd proberen
                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Aha, vandaar die overreactie. Nu heb ik zelf nog nooit met nat aan mijn sensors geweest en ik fotografeer al digitaal sinds 2002 (Canon D60). Ik heb steeds prima resultaten bekomen met het VisibleDust systeem.
                          Ik las over "stof en vettigheid". Dat lijkt me niet iets dat per ongeluk en ineens gebeurt, zonder dat je van iets weet. Benieuwd hoe je dat eraf krijgt zonder met nat aan je sensor te komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Ik las over "stof en vettigheid".
                            Oorspronkelijk geplaatst door J-B Bekijk bericht
                            zag ik plots dat mijn foto's wel erg veel stof/vuiligheid vertonen!

                            gij denkt zeker ook altijd "hoe vettiger, hoe prettiger" ?

                            PS : ik zie op de jpg toch alleen maar stof hoor, geen vette strepen of zo.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met nieuwe 5D mark 2!!

                              Inderdaad pichayandege. Het zijn niet alleen stofjes, je ziet ook strepen van vettigheid. Des te meer dat ik denk dat ik er weinig mee te maken heb, ik ben er niet aangekomen.
                              Maar goed, we zullen wel zien.

                              Comment

                              Working...
                              X