|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Fabricagefout?
![]() dat gaan ze niet aanvaarden denk ik ![]() stof dat gebeurt nu eenmaal. of je voorzichtig bent of niet. Na 3 weken is wel snel, maar stoffige sensors als de jouwe heb ik ook al gehad hoor. als oplossing zou ik een wet cleaning met sensor swabs voorstellen.
|
Ik heb al enkele camera's gehad en dat stof er nu eenmaal bijhoort weet ik. Ik heb de originele 5D ook gehad, de stofmagneet.
Mijn punt is gewoon dat deze camera splinternieuw is en ik in geen enkele van mijn voorgaande camera's zo een puinhoop gezien heb. Dit zijn niet enkel stofjes, maar vettigheid enzo. Waarom zou ik het risico moeten nemen om dit zelf maar proberen in orde te krijgen met sensor swabs als men mij de camera in deze toestand levert? |
|
|||
|
ik ook.
ik hoop voor jou dat ze akkoord gaan dat het inderdaad overdreven veel is voor zo'n nieuw toestel en met wat geluk krijg je een cleaning beurt
|
Citaat:
|
|
|||
|
je kan nooit zeker zijn dat je het zo ontvangen hebt... je hebt maar 1 seconde nodig om je sensor vol stof te krijgen door één of andere oplettendheid. Kan altijd gebeuren en ik denk dat Konijn ook zo zal reageren. Je kan natuurlijk altijd proberen
|
Citaat:
Stof ligt meestal aan jezelf trouwens, kijk maar eens hoeveel stof er in je huis rondvliegt als de zon laag staat. |
|
|||
|
Citaat:
Ik zal het even schetsen: Ik heb net een hele soap achter de rug met mijn vorige 5D(1). Die sensor was beschadigd door het cleanen met sensorswabs. Terwijl E2 vloeistof overal wordt aangeraden voor de 5D mocht je bij bepaalde serienummers E2 juist NIET gebruiken. Dat is uiteindelijk wel in orde gekomen en het toestel is helemaal onder garantie hersteld (de producent van de E2 heeft dit bekostigd...+/- 1250euro). Deze 5d mark 2 heb ik tijdens dit verhaal gekocht als vervanger en het is gewoon frustrerend dat de sensor niet helemaal in orde is. Ik wil zeker niemand vervelen, het is de frustratie die de kop op steekt vooral denk ik ![]() Dat en het feit dat sinds ik een sensorcoating heb zien wegvreten ik niet echt meer happig ben op zelf cleanen. Mijn excuses voor dit gezeur, ik ben ook maar een mens natuurlijk
|
|
|||
|
Aha, vandaar die overreactie. Nu heb ik zelf nog nooit met nat aan mijn sensors geweest en ik fotografeer al digitaal sinds 2002 (Canon D60). Ik heb steeds prima resultaten bekomen met het VisibleDust systeem.
|
|
|||
|
Citaat:
gij denkt zeker ook altijd "hoe vettiger, hoe prettiger" ? ![]() PS : ik zie op de jpg toch alleen maar stof hoor, geen vette strepen of zo. |
|
|||
|
Inderdaad pichayandege. Het zijn niet alleen stofjes, je ziet ook strepen van vettigheid. Des te meer dat ik denk dat ik er weinig mee te maken heb, ik ben er niet aangekomen.
Maar goed, we zullen wel zien. |
|
||||
|
als je'm ni moet hebben.... ik ben wel kandidaat als ik hem morgenavond ten laatste heb ;-)
Cleaning setje heb ik al. Ik dacht effe dat het hier om de reden voor de niet-leveringen ging (had bij Fnac besteld aan 2400 € - 8% korting in aankoop-euro's) maar nu blijkenz e pas tegen april terug te kunnen leveren. heel gedoe met stock en aan iemand anders uitgeleverd en zo, en ze hebben Canon gebeld en lieten me weten dat ik evt. mijn geld terug krijg... (levertermijn langer dan 30 dagen, ze moeten dat wel als ik dat vraag). Nu heb ik een betalen bij levering order lopen bij een online aanbieder die 1 exemplaar op stock had (telefonisch contact opgenomen om zeker te zijn). Dus ofwel komt hij er aan, of anders kunnen ze ook niet leveren => annulatie en wachten op Fnac of op aanbieding... ;-))
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. Canon Eos 5DII en 40D, Olympus OM-10, Pentax EI-2000, Samsung Digimax S700... plus een rugzakske met Manfrotto pootjes, gevuld met glaskes, batterijkes, flitser, CF'kes,... |
|
||||
|
Citaat:
, toon mij eens waar er een vette streep is ? Ik zie niets anders dan simpel stof, één keer een lens wissellen op een slechte plaats en het is zover, da's nu eenmaal zo
|
Probeer eens bij het Canon Service Center in Roosendaal. Met mijn 40D ook stofprobleem gehad en gratis gereinigd omdat camera nog geen 6 maand oud was. Als ze dat voor een 40D doen, zou ik zo denken dat het zeker geldt voor een 5D, toch een stuk duurder toestel.
Marleen
|
Citaat:
ELKE Canon DSLR heeft recht op een gratis wet cleaning na aankoop binnen de eerste 6 maand dus geen probleem... alleen is het klote dat je dat toestel 6 weken moet missen. Bij konijn van uw oren maken. GRATIS cleaning eisen. |
|
||||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Ik heb bericht gehad van ETB dat de sensor inderdaad de eerste 6 maanden 1 keer gratis gecleaned wordt. Ik hoef hier geen 6 weken op te wachten want ik mag ook een afspraak maken en daar wachten tot hij klaar is
![]() Ik heb gisteren even mijn sensorklear pen boven gehaald en ik moet zeggen dat veel stof al weg is. Krijg niet alles proper maar dat zal met een wetclean wel goed komen hoop ik. |
|
|||
|
Citaat:
![]() Waarom heb je dat dan niet gedaan VOOR je dit draadje gestart bent en je begon te panikeren over fabricagefouten?? |
|
||||
|
Het wissen van de starttopic maakt deze discussie verwarrend voor de andere lezers.
![]() Gelieve dit in de toekomst niet meer te doen. ![]() Daarom: Slotje
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Probleem met Canon 5D | Michamelleke | Camera's | 12 | 1 mei 2008 19:36 |
| probleem met sony alfa 100 en sigma 70-300 apo dg objectief | medpage | Camera's | 5 | 22 april 2008 21:39 |
| Canon EOS 5D | darsono | Camera's | 11 | 27 november 2007 12:50 |
![]() |