Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printen foto's: Horizontale strepen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printen foto's: Horizontale strepen!

    Hello,
    Ik heb voor de 1e maal foto's uitgeprint met een Canon BJC 3000 bubblejetprinter.
    Dit is een goedkope printer dus ik verwachte er geen schitterend resultaat van, doch dit valt me wel tegen.

    De foto's vertonen allen horizontale strepen (stroken) van +- 5mm.
    Daarmee bedoel ik dat de ene strook er goed uitziet en de daaropvolgende heeft een oranje zweem. (hetgeen een lichtere kleur geeft).
    De inktcartridgess zijn juist vervangen.
    Bij het printen van tekst (zwart) is alles normaal.
    __Romain______________________________________________..

  • #2
    Dat is één van de hoofdcriteria waarop getest wordt om in een review een printer een goed of slechte beoordeling te geven. In jouw geval vrees ik
    Of er wezenlijk iets kan aan gedaan worden denk ik niet.

    Oliver.

    Comment


    • #3
      Zit er daar geen calibratie programmatje bij ? Om die printer af te regelen, programma of iets wat in de bios zit...., dat als die kop van links naar rechts gaat, dat die ook goed gepositioneerd staat als hij van rechts naar links gaat.... En dat kan zijn, dat het voor zwart goed is, maar voor kleur niet dus.... gelieve eens de documentatie van uw printer te lezen...

      en btw horizontale strepen ? zijn die strepen horizontaal als uw blad met de korte zijde naar u ligt, of als uw blad met de lange zijde naar u ligt ?
      ('t is toch een a4 printer waar we over spreken he)
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Hetgeen misschien wel kan helpen is de afdrukkwaliteit te verhogen (lees: meer inkt gebruiken). Bij HP kon je daar bij de instelling van de printer kiezen tussen Best - Normaal en Concept. Hoe het bij Canon zit weet ik niet maar het kan wel helpen. Die horizontale strepen wijzen op een eco inktverbruik (Concept mode ??) of het te ver doordraaien van de pagina bij afdruk. Zet hem eens op "Best" en probeer nog eens - als Canon die keuze al heeft natuurlijk.

        Oliver.

        Comment


        • #5
          Ik werk ook met een canon(wel een ander type),en zou eerst eens proberen om hem te calibreren,en ik weet wel niet welk papier voor fotos jij gebruikt maar ik zou eens afdrukken op het papier van canon, omdat ik zelf al ondevonden heb dat ik met mijn toestel daarmee het beste resultaat verkrijg
          groetjes
          sibo

          Comment


          • #6
            Aan Allen,
            Thanks, ik ga even het calicratieprogramma zoeken, dat zou het best kunnen zijn.
            __Romain______________________________________________..

            Comment


            • #7
              Hallo, Romain ik heb net dezelfde printer en net hetzelfde probleem. Maar als ik voor ik een foto print de printer zijn eigen eens grondig laat kuisen is het verholpen.

              Groeten,
              Kristof

              Comment

              Working...
              X