Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 117

Standaard Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde : € 2999

Kortgeleden bij Kamera-Express nog € 2819

Prijsafspraken ?

Standaard Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

Ik begrijp hier eigenlijk ook niets van. Ik houd regelmatig Kieskeurig.nl in de gaten en de prijs bij bijvoorbeeld Cameranu.nl schoot van het ene moment naar het andere omhoog van zo`n 2700 naar 2999,- En binnen een dag waren vrijwel alle leveranciers terug op 2999,- Digitalstreet.nl bood hem op dat moment, op 15 augustus om precies te zijn, nog aan voor 2775,-. Op de 16e was de prijs bij Digitalstreet ineens 2939,- en inmiddels staat de prijs bij deze zaak ook alweer op 2989,- Of het prijsafspraken zijn durf ik niet te zeggen al denk ik van niet. Maar ik krijg wel idee dat Canon misschien hier een hand in heeft gehad?

http://tweakers.net/pricewatch/30548...-mark-iii.html

amai, plots zoveel winkels met 2999 als prijs?
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Bij foto Bastiaens staat hij nu 18/08 om 23.04 u 2799€ - 200€ minder klik

Ja.. hoe meer ik hier naar kijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de leveranciers een prijs opgelegd hebben gekregen van Canon... of ben ik hier nu al te achterdochtig.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Als ik op jouw link klik dan kom ik op de site van foto Bastiaens terecht, scroll ik vervolgens naar beneden en dan staat daar de 5DIII ("Dé nieuwste" staat er zelfs bij) toch echt voor 2995,-...

edit; Heb nog even verder gekeken op die site... Als je op de knop "bestellen" klikt dan staat er wel een prijs op van 2799,-... weird... Nu ja, voor zo lang het nog duurt waarschijnlijk, deze lagere prijs

Nikon all the same http://tweakers.net/pricewatch/303020/nikon-d800.html ... dus vanaf nu gewoon onderhandelen

Die Canon kabouters denken nog altijd dat ze het voor het zeggen hebben ... hoe lomp kan je zijn ... of het moet zijn dat de hele Canon marketingafdeling op de loonlijst van Nikon staat ... heb het al eens geschreven Leicanon

Volgens mij wil men het prijsverschil met de Canon 5D mark II zo groot mogelijk houden.

De verkoop ervan stagneert volgens mij.

De voorraad is nog te groot.

Ik denk dat het zo simpel kan zijn als de winkels die dezelfde prijs hanteren gewoon dezelfde leverancier hebben en een vergelijkbare kostenstructuur waardoor ze dezelfde prijs hanteren. Sowieso is de prijsconcurrentie tussen webshops een moeilijke strijd, als je er aan meedoet, lang sta je toch niet als goedkoopste, er is altijd wel iemand die zijn prijs dan een beetje verlaagt. Iets minder winst per toestel maar een grotere omzet kunnen voor een grotere winst zorgen.
    450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    KLik en de prijs is nu €2995

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    Ik denk dat het zo simpel kan zijn als de winkels die dezelfde prijs hanteren gewoon dezelfde leverancier hebben en een vergelijkbare kostenstructuur waardoor ze dezelfde prijs hanteren. Sowieso is de prijsconcurrentie tussen webshops een moeilijke strijd, als je er aan meedoet, lang sta je toch niet als goedkoopste, er is altijd wel iemand die zijn prijs dan een beetje verlaagt. Iets minder winst per toestel maar een grotere omzet kunnen voor een grotere winst zorgen.
    KameraEpress koopt in per pallet.

Konden dus goedkoper leveren.

Doen het nu niet meer!!!

Kijk maar eens in die winkel.

Ik merkte het ook op dat de prijs ineens overal gelijkaardig is.
    Ik werk met Canon maar soms vraag ik me af of ik beter niet voor Nikon was gegaan indertijd.
    EMBLEMATA.BE
    EMBLEMATA PAGE ON FACEBOOK -->> LIKE US

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
    KLik en de prijs is nu €2995
    En nu €2817 en als je via de menu struktuur gaat zelfs €2799
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en 85 1.8 en 300/4 L IS en ext 1.4II en 430EXII en dromen van nog wat glas

Zou de zwakke euro er iets mee te maken hebben? Ik volg al enkele maanden de prijs van een Canon 135mm f2 L lens en deze is ook plots meer dan 50 euro duurder geworden.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen en mijn weerstation live : http://www.sunnybeam.be/

Ik weet het niet Mir, ik kan me haast niet voorstellen dat alle winkels hier tegelijk last van hebben. Ze kopen toch niet allemaal exact tegelijk in?

Misschien iets zoals Nikon in de USA heeft doorgeduwd?

http://nikonrumors.com/2011/10/07/an...n-the-us.aspx/

Het zou me echter verbazen als dat hier in Europa 100% wettelijk is...

Sony heeft iets dergelijks ook al gedaan - bij de A77 zie je dat die prijs ook nog steeds op 1199 of zelfs meer staat. Dat is de prijs waar ik hem nu ongeveer zes maanden geleden aan heb besteld. Sony doet ook iets dergelijks in de Verenigde Staten, daar heet dat SURE pricing.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Op 22 maart had ik het volgende gemeld op deze site betreffende Canon 5D mark III :
    Voor zij die even willen wachten op een prijsverlaging van de 5D mark III was er op 6 maart j.l. het volgende bericht : " Canon will regulate the price of this camera. Which means, there will be a certain price point that a retailer cannot go below to sell the camera. This sort of regulation will also make such things advertising “free” things to bundle with the camera not allowed."
    Canon wil een uniform prijsbeleid en dit zou ingaan nadat alle leveringen van de eerste ronde waren afgewerkt. Het vervolg is dat zij die zich niet aan deze Canon prijsafspraak houden naar een lagere positie van levering gaan.

Dus Canon perst de winkeliers af om allemaal dezelfde verkoopprijs te hanteren of hun bestellingen worden later geleverd dan zij die braaf in de rij lopen.

Is dit wel wettelijk? De handelaar is toch nog altijd zelf verantwoordelijk om te bepalen wat zijn winstmarge is. Oké, hij mag niet onder de inkoopprijs verkopen (België) en moet een winstmarge hebben die hij kan verantwoorden.

Maar dit ruikt meer naar Maffia praktijken dan iets anders.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Ja.. hoe meer ik hier naar kijk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat de leveranciers een prijs opgelegd hebben gekregen van Canon... of ben ik hier nu al te achterdochtig.....
    Toen ik onlangs naar prijzen informeerde bij mijn fotowinkel vertelde hij mij dat de online lage prijzen voor een winkel heel moeilijk haalbaar zijn aangezien verkoop met verlies in Belgie niet wettelijk is. Ze moeten dus met Canon of Nikon of welk merk dan ook eerst contact opnemen om te kijken welke prijs er mag gehanteerd worden. Ik had een lagere prijs online gezien en uiteindelijk kon ik die prijs in de winkel ook krijgen, maar dat ging dus niet zonder toestemming van Nikon.

Dus opgelegde prijs zou best kunnen.
    Al doende leert men...

Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
    Op 22 maart had ik het volgende gemeld op deze site betreffende Canon 5D mark III :
    Voor zij die even willen wachten op een prijsverlaging van de 5D mark III was er op 6 maart j.l. het volgende bericht : " Canon will regulate the price of this camera. Which means, there will be a certain price point that a retailer cannot go below to sell the camera. This sort of regulation will also make such things advertising “free” things to bundle with the camera not allowed."
    Canon wil een uniform prijsbeleid en dit zou ingaan nadat alle leveringen van de eerste ronde waren afgewerkt. Het vervolg is dat zij die zich niet aan deze Canon prijsafspraak houden naar een lagere positie van levering gaan.
    hhmm alle leveringen van de eerste ronde zijn dus afgewerkt nu? Lekker dan! Bespottelijk dit. Maar eh, waar heb jij deze info vandaan dan?

22. Standaard Re: Prijs Canon 5D mark III plotseling overal hetzelfde

Als nu eens al de kandiaatkopers voor de 5DIII (waaronder ik zelf ook) eens hun aankoop een paar weken uitstelde zodat ze er mee blijven zitten ?

Wedden dat ze dan wel van strategie zullen veranderen bij Canon of toch minstens eens gaan nadenken over het feit dat dit eigenlijk chantage van hun verkopers is.

Ik ga in ieder geval niet meer betalen omdat zij het zo willen,dan wacht ik liever nog een paar maanden zelfs,of ik kan altijd nog naar de Nikon D800 gaan maar daarvoor hou ik dan weer te veel van de rest van mijn Canon spullen
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.
    http://thedigitalhunter.zenfolio.com/

Dit is voor mij inderdaad ook geen manier van zaken doen!
    EMBLEMATA.BE
    EMBLEMATA PAGE ON FACEBOOK -->> LIKE US

Simpele oplossing : zet zelf je target ... de initiële startprijs van 3500 was/is pure afzetterij, zie een van mijn eerdere bijdragen hierover ... gezien de concurrentie zelfs totale onzin ... daarmee jaag je gewoon de klanten weg en degene die toch blijven maak je lastige burgers van ... een startprijs van 2500 ware verstandiger geweest.

Dus je laat alle door U geselecteerde aanbieders gewoon weten : wanneer je aan 2500 kan leveren, zet er dan maar eentje opzij ... eerder niet ... en dan maar wachten ... want voor bodys geldt altijd : morgen beterkoop ... daar kan je zeker van zijn ... gewoon even geduld oefenen ... heel gezond

Als je hem nu te duur vind ga je hem ook nog te duur vinden bij 2500€.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
    Als nu eens al de kandiaatkopers voor de 5DIII (waaronder ik zelf ook) eens hun aankoop een paar weken uitstelde zodat ze er mee blijven zitten ?

Wedden dat ze dan wel van strategie zullen veranderen bij Canon of toch minstens eens gaan nadenken over het feit dat dit eigenlijk chantage van hun verkopers is.

Ik ga in ieder geval niet meer betalen omdat zij het zo willen,dan wacht ik liever nog een paar maanden zelfs,of ik kan altijd nog naar de Nikon D800 gaan maar daarvoor hou ik dan weer te veel van de rest van mijn Canon spullen

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)
    Door marijntje42 in forum Objectieven
    Reacties: 79
    Laatste bericht: 1 augustus 2012, 08:37
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 juli 2012, 13:24
  3. Het is overal hetzelfde!
    Door Phororhacos in forum Chit Chat
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 27 oktober 2011, 02:30
  4. Reacties: 10
    Laatste bericht: 16 juni 2009, 18:15
  5. prijs 1D mark II