Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Camera's

point and shoot <--> meer gesofisticeerd

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16 december 2002, 19:58
dejavu is lid van de Belgiumdigital VZW dejavu's schermafbeelding
dejavu dejavu is offline
Junior Member

Standaard point and shoot <--> meer gesofisticeerd

Hoi,

Ik ben nu al twee weken aan een stuk reviews aan het lezen en nu weet ik het eigenlijk totaal niet meer...

Ik was eerst van plan een point and shoot model te kopen, maar nu denk ik er meer en meer aan om een 'zwaarder model' te kopen; met dus meer manuele instellingen. Ik moet wel toegeven dat ik nog een leek ben, zodanig dat ik toch mijn budget beperk tot max 750 euro... Nu weet ik eigenlijk niet of ik al iets deftig heb voor die prijs IN België? 3 Megapixel is dus voldoende en ik had gedacht aan een Canon Powershot S30 omdat dit toestel toch al een jaar oud is... (volgens let's go digital zie ik hem toch onder die prijs)

Kan iemand me een Belgisch website geven waar ze digitale camera's verkopen? Ik heb dus wel al wat Nederlandse, maar zou toch graag een Belgische hebben, al is het maar om de prijzen te kunnen volgen...

Nu zit ik nog met de vraag: Merk je eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit tussen bv. een 'nieuwe' Coolpix 3500 en dus een 'oude' Canon Powershot S30 ? M.a.w. is die S30 slechter van beeld omdat hij ouder is?

Groeten,

PS: Het moet natuurlijk geen S30 zijn, andere voorstellen zijn meer dan welkom.
  #2 (permalink)  
Oud 16 december 2002, 20:18
Beaver Beaver is offline
Junior Member

Standaard

Hallo

Waarom geen S45 kopen. Ik heb 'm ook. Gekocht in Amsterdam bij foto Booms en dat was de trip wel waard. Hij kost er nu € 735,00. Nog altijd een stuk goedkoper dan hier. Bij de plaatselijke fotograaf kost hij nog € 969,00. Een topding, ben er nog altijd heel tevreden over.

Dit jaar nog uitgeroepen tot Digitale Amateurcamera van het jaar.

Hier een paar van mijn foto's
http://www.pbase.com/beavergrass/root
  #3 (permalink)  
Oud 17 december 2002, 18:00
dejavu dejavu is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Originally posted by Beaver
Waarom geen S45 kopen. Ik heb 'm ook. Gekocht in Amsterdam bij foto Booms en dat was de trip wel waard. Hij kost er nu € 735,00. Nog
Dat de toestellen goedkoper zijn in Nederland, is me stilaan duidelijk geworden... Maar wat als het toestel defect gaat? Of als je het online bestelt en het toestel werkt totaal niet bij ontvangst?

Mocht ik dicht bij de Ndl. grens wonen, zou ik het natuurlijk ook doen

Groeten,

#4 (permalink)  
Oud 17 december 2002, 18:27
Beaver Beaver is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb 'm in een gewone fotozaak gekocht. Net als hier in België. Met garantie en alles erbij.

#5 (permalink)  
Oud 17 december 2002, 19:14
dejavu dejavu is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Originally posted by Beaver
Ik heb 'm in een gewone fotozaak gekocht. Net als hier in België. Met garantie en alles erbij.
En als je toestel defect zou gaan, kun je dan eigenlijk met je garantie in België ergens terecht? Even naar Amsterdam rijden lijkt me toch niet zo evident...

Groeten,
  #6 (permalink)  
Oud 18 december 2002, 00:28
C720 C720 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Originally posted by dejavu
Hoi,

Ik ben nu al twee weken aan een stuk reviews aan het lezen en nu weet ik het eigenlijk totaal niet meer...

Ik was eerst van plan een point and shoot model te kopen, maar nu denk ik er meer en meer aan om een 'zwaarder model' te kopen; met dus meer manuele instellingen. Ik moet wel toegeven dat ik nog een leek ben, zodanig dat ik toch mijn budget beperk tot max 750 euro... Nu weet ik eigenlijk niet of ik al iets deftig heb voor die prijs IN België? 3 Megapixel is dus voldoende en ik had gedacht aan een Canon Powershot S30 omdat dit toestel toch al een jaar oud is... (volgens let's go digital zie ik hem toch onder die prijs)

Kan iemand me een Belgisch website geven waar ze digitale camera's verkopen? Ik heb dus wel al wat Nederlandse, maar zou toch graag een Belgische hebben, al is het maar om de prijzen te kunnen volgen...

Nu zit ik nog met de vraag: Merk je eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit tussen bv. een 'nieuwe' Coolpix 3500 en dus een 'oude' Canon Powershot S30 ? M.a.w. is die S30 slechter van beeld omdat hij ouder is?

Groeten,

PS: Het moet natuurlijk geen S30 zijn, andere voorstellen zijn meer dan welkom.
Ikzelf heb een Olympus C-5050 echt top, een vriendin kocht een C-50 een fraai compacte camera met 5 Megapixel, die ligt ook rond die prijs, heb je wel meteen veel meer, de garantie (2 jaar) gaat via Etten-Leur in Zeeuws Vlaanderen, waarschijnlijk dichter bij U dan voor mij. Zij kocht die bij www.d95.nl
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten