Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

point and shoot <--> meer gesofisticeerd

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • point and shoot <--> meer gesofisticeerd

    Hoi,

    Ik ben nu al twee weken aan een stuk reviews aan het lezen en nu weet ik het eigenlijk totaal niet meer...

    Ik was eerst van plan een point and shoot model te kopen, maar nu denk ik er meer en meer aan om een 'zwaarder model' te kopen; met dus meer manuele instellingen. Ik moet wel toegeven dat ik nog een leek ben, zodanig dat ik toch mijn budget beperk tot max 750 euro... Nu weet ik eigenlijk niet of ik al iets deftig heb voor die prijs IN België? 3 Megapixel is dus voldoende en ik had gedacht aan een Canon Powershot S30 omdat dit toestel toch al een jaar oud is... (volgens let's go digital zie ik hem toch onder die prijs)

    Kan iemand me een Belgisch website geven waar ze digitale camera's verkopen? Ik heb dus wel al wat Nederlandse, maar zou toch graag een Belgische hebben, al is het maar om de prijzen te kunnen volgen...

    Nu zit ik nog met de vraag: Merk je eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit tussen bv. een 'nieuwe' Coolpix 3500 en dus een 'oude' Canon Powershot S30 ? M.a.w. is die S30 slechter van beeld omdat hij ouder is?

    Groeten,

    PS: Het moet natuurlijk geen S30 zijn, andere voorstellen zijn meer dan welkom.
    550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
    http://www.photos-by-gianni.be

  • #2
    Hallo

    Waarom geen S45 kopen. Ik heb 'm ook. Gekocht in Amsterdam bij foto Booms en dat was de trip wel waard. Hij kost er nu € 735,00. Nog altijd een stuk goedkoper dan hier. Bij de plaatselijke fotograaf kost hij nog € 969,00. Een topding, ben er nog altijd heel tevreden over.

    Dit jaar nog uitgeroepen tot Digitale Amateurcamera van het jaar.

    Hier een paar van mijn foto's
    "No photographer is as good as the simplest camera"
    Edward Steichen

    Comment


    • #3
      Originally posted by Beaver
      Waarom geen S45 kopen. Ik heb 'm ook. Gekocht in Amsterdam bij foto Booms en dat was de trip wel waard. Hij kost er nu € 735,00. Nog
      Dat de toestellen goedkoper zijn in Nederland, is me stilaan duidelijk geworden... Maar wat als het toestel defect gaat? Of als je het online bestelt en het toestel werkt totaal niet bij ontvangst?

      Mocht ik dicht bij de Ndl. grens wonen, zou ik het natuurlijk ook doen

      Groeten,

      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #4
        Ik heb 'm in een gewone fotozaak gekocht. Net als hier in België. Met garantie en alles erbij.


        "No photographer is as good as the simplest camera"
        Edward Steichen

        Comment


        • #5
          Originally posted by Beaver
          Ik heb 'm in een gewone fotozaak gekocht. Net als hier in België. Met garantie en alles erbij.
          En als je toestel defect zou gaan, kun je dan eigenlijk met je garantie in België ergens terecht? Even naar Amsterdam rijden lijkt me toch niet zo evident...

          Groeten,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by dejavu
            Hoi,

            Ik ben nu al twee weken aan een stuk reviews aan het lezen en nu weet ik het eigenlijk totaal niet meer...

            Ik was eerst van plan een point and shoot model te kopen, maar nu denk ik er meer en meer aan om een 'zwaarder model' te kopen; met dus meer manuele instellingen. Ik moet wel toegeven dat ik nog een leek ben, zodanig dat ik toch mijn budget beperk tot max 750 euro... Nu weet ik eigenlijk niet of ik al iets deftig heb voor die prijs IN België? 3 Megapixel is dus voldoende en ik had gedacht aan een Canon Powershot S30 omdat dit toestel toch al een jaar oud is... (volgens let's go digital zie ik hem toch onder die prijs)

            Kan iemand me een Belgisch website geven waar ze digitale camera's verkopen? Ik heb dus wel al wat Nederlandse, maar zou toch graag een Belgische hebben, al is het maar om de prijzen te kunnen volgen...

            Nu zit ik nog met de vraag: Merk je eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit tussen bv. een 'nieuwe' Coolpix 3500 en dus een 'oude' Canon Powershot S30 ? M.a.w. is die S30 slechter van beeld omdat hij ouder is?

            Groeten,

            PS: Het moet natuurlijk geen S30 zijn, andere voorstellen zijn meer dan welkom.
            Ikzelf heb een Olympus C-5050 echt top, een vriendin kocht een C-50 een fraai compacte camera met 5 Megapixel, die ligt ook rond die prijs, heb je wel meteen veel meer, de garantie (2 jaar) gaat via Etten-Leur in Zeeuws Vlaanderen, waarschijnlijk dichter bij U dan voor mij. Zij kocht die bij www.d95.nl

            Comment

            Working...
            X