Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Point and shoot digitale Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Point and shoot digitale Camera

    Fotoliefhebbers,

    Ik ben vandaag op bezoek geweest bij iemand die me vroeg welke camera het best in aanmerking komt voor datgene waarvoor deze mensen hem nodig hebben. Mijn vraag aan hun was.... voor welke doeleinden wil je de camera gebruiken. Dit was hun antwoord, kiekjes op vakantie, thuis, op restaurant en........simpel in gebruik, weinig knopjes, goeie flits en de mogelijkheid om de foto's op A4 formaat af te drukken.....prijs lopende van € 250 tot €400.

    Ikzelf heb de SONY DCS 707 gehad, heb nog steeds de Pentax Optio S4, de Nikon D70 en de Nikon Coolpix 8700, geen enkele soortgelijke van deze camera's komt dus in aanmerking vind ik, ook omdat ze liever geen te groot formaat van camera willen.

    Alle info is welkom, zeker praktische ervaringen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Point and shoot digitale Camera

    Ik heb ( lees , mijn vrouw heeft ) naast de 300D , ook nog een Canon Powershot A85. Klein van formaat , maar maakt leuke foto's , zeker voor de gelegenheden die je opgeeft. Er zullen echt veel meer camera's zijn die ook goed zijn , maar met deze camera spreek ik uit eigen ervaring
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Point and shoot digitale Camera

      Canon Ixus is daarvoor goed geschikt.

      Comment


      • #4
        Re: Point and shoot digitale Camera

        Ik heb als pocket camera een Canon A70 en kan dus Hanske bijtreden (voor de A85 dus). Het is een heel eenvoudige camera als hij op auto staat is het point en shoot. Gewoon aanzetten, richten en foto nemen. Zelfs mijn vriendin kan er foto's mee maken en die heeft een hekel aan instellingen en knopjes. Voor haar moet het zijn : aanzetten, richten, scherpstellen en foto nemen. Mochten ze meer uit de camera willen halen, het is mogelijk dankzij de vele instellingen die er op staan. Voor een review zie hier.
        Frederic
        „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

        Comment


        • #5
          Re: Point and shoot digitale Camera

          elke canon en nikon in die prijsklasse is zeker geschikt....
          er zijn vele toestellen in die categorie, van die twee merken, maar ook nog andere merken


          ga eens naar mediamarkt of zo, pak ze allemaal eens vast, en beslis dan

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Point and shoot digitale Camera

            Ik ben ook nog eens gaan rondneuzen bij Nikon, iemand ervaring met deze digicam? De Nikon Coolpix 4800 ??
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment

            Working...
            X