Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Misschien goed om te weten voor diegenen die nog een kaart moeten aanschaffen of hun oude willen vervangen.

    Na 7 maanden FZ1000 gebruik heb ik geen problemen ondervonden bij 4K video met mijn oude Sandisk class 10 - 30 mb/S
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Nee, je beweert dat de snelheid van een kaartje zakt als het U1 is of U3. Die link kan je niet maken. Jouw woorden :



      DWZ ... dat lees ik als Dat Wil Zeggen ... en nee, dat wil U1 en U3 niet zeggen.

      U1 en U3, nogmaals, staan voor gegarandeerde MINIMUM snelheden, zijnde dus 10 MB/s voor U1. Minimum dus en niets zegt dat zo'n kaartje niet sneller zou zijn of niet snel genoeg zou zijn voor 4 K video met de FZ1000. Minimum wil zeggen : zelfs bij de meest zware toepassingen zal de snelheid niet zakken onder de xx MB/s.... niet meer, niet minder.

      De LZ100 in videomode stroomt data met zo'n 100 Mbps door bij 4K, zijnde dus zo'n 13 MB/s (afgerond). En dat is dan bij zware belasting, de ene scene is de andere niet, het kan dus minder dan 13 MB/s zijn en nooit meer dan 13 MB/s.

      Eigenlijk is voor de Panasonic een gewoon Class 10 kaartje al voldoende om perfekt 4 K video te schieten.

      Ik geef je een linkje van iemand die proefondervindelijk wat testen en ervaringen heeft ... met een Panasonic GH4 en die camera kan 4K video aan met 200 Mbps. het dubbele dus van de LZ1000.

      http://suggestionofmotion.com/blog/p...-card-testing/
      Met een class 10 schiet je geen 4k video, als je er een class 10 kaart in stopt, heb je zelfs de keuzemogelijkheid niet. en het is geen LZ1000 maar een FZ1000.

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Voordat ik mijn U3 kaart had, heb ik het met een gewone class 10 geprobeerd.
        Maar na een korte tijd 4K filmen, stopte de FZ1000 met opnemen.
        Rudi

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Heb ik nog niet ervaren ... Dat de FZ1000 stopte met de kaart die ik beschreven heb in post 226.
          Nogmaals 30mb class 10 ..geen problemen.
          Maar een continu lange scene zoals Wh00ha liet zien in de Tesla heb ik nog niet opgenomen.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
            Met een class 10 schiet je geen 4k video, als je er een class 10 kaart in stopt, heb je zelfs de keuzemogelijkheid niet.
            Ik heb die keuze wel met een class 10
            Last edited by Funcky; 16 april 2015, 22:57.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Ik heb die keuze wel met een class 10
              Ik heb dat geprobeerd toen ik het toestel pas had, ondertussen 2 firmware's verder misschien nu wel, zal straks nog een stesten.

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Dit is de kaart die ik 7 maand gebruikt heb op de FZ1000 (die kaart steekt nu in de GM5)
                Mijn clips waren nooit langer dan 3-5 minuten (met scene's tussen 10 en 30 sec max.) en waren gewoon een aanvulling op een fotoreeks.
                Ik ben zelf in het begin van plan geweest om een U3 280MB/S Sandisk te kopen...maar heb dat nooit gedaan omdat ik van de huidige kaart geen enkel probleem van ondervond.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Als ik met dezelfde sd kaart wil filmen in 4k, krijg ik de volgende foutmelding [Opname bew. beelden geann. schrijfsnelheid kaart te beperkt], gebruik ik u3 kaartjes kan ik filmen zolang ik wil zonder problemen, voor de prijs moet je het ook niet laten €36 voor 64gb. Mijn advies is dan ook als je er veel mee filmt (zoals ik, toestel dient bijna uitsluitend als filmcamera), gebruik u3 kaartjes, doe je het maar sporadisch en heel korte stukjes kan je het wagen, maar ik zou het zeker niet doen.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Ik schrijf eronder dat in beide gevallen het om 2 Transcend kaarten gaat.
                    Hier geeft de Fabrikant zelf op dat het ene U1 max 40Mb/s en De U3 60Mb/s.
                    Waar geeft Transcend op dat het 600x kaartje van bij Bol.com max. 40 MB/s. zou aankunnen ?

                    Test van zo'n 600x Transcend kaartje geeft andere cijfers aan : http://www.tweaktown.com/reviews/575...iew/index.html

                    Zal ik je zeggen waar JIJ w00ha fout zit ? Je haalt de sdxc en de sdhc versie van de 600x U1 versies door elkaar.



                    Plus, zelfs al zou het max. 40 MB/s zijn : 40MB/s is meer dan voldoende om 4K video met de FZ1000 ( die schrijft met 100 mbps weg, zijnde dus MAXIMAAL zo'n 13 MB/s. )

                    Ik herhaal nog eens waar het probleem zit met jouw eerste bewering :

                    Laat u niet vangen aan de spec's van Bol.

                    Jouw kaartje is een U1 en die van rudy is U3. Sneller kan dat niet zijn
                    Dwz dat je write speed maar 40Mb/s is. Dat van rudy 60Mb/s.
                    Het is vooral het tweede deel, jouw DWZ dat de write speed van het kaartje maar 40 MB/s zou zijn OMDAT het een U1 en geen U3 zou zijn. Dat is een foute besluitname van jouw kant, het SDXC 600X kaartje van bij Bol.com kan best tot 60 MB/s schrijfsnelheid gaan. (zie link hoger waar de leesnelheidstest tot 95 MB/s gaat en de schrijfsnelheid zelfs tot 65 MB/s (ok, beetje afgerond).

                    Jij geeft de schrijfsnelheid weer van een SDHC 600X kaartje.
                    Last edited by Empe; 18 april 2015, 11:50.

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                      Als ik met dezelfde sd kaart wil filmen in 4k, krijg ik de volgende foutmelding [Opname bew. beelden geann. schrijfsnelheid kaart te beperkt], gebruik ik u3 kaartjes kan ik filmen zolang ik wil zonder problemen, voor de prijs moet je het ook niet laten €36 voor 64gb. Mijn advies is dan ook als je er veel mee filmt (zoals ik, toestel dient bijna uitsluitend als filmcamera), gebruik u3 kaartjes, doe je het maar sporadisch en heel korte stukjes kan je het wagen, maar ik zou het zeker niet doen.
                      Tja als je een nieuw kaartje moet hebben moet je het idd niet laten voor de prijs.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Waar geeft Transcend op dat het 600x kaartje van bij Bol.com max. 40 MB/s. zou aankunnen ?
                        ...
                        In plaats van zo door te drammen over zaken die ik niet beweer, zou je eens beter moeten lezen wat ik post.(#217)
                        Bol verkoopt SD kaartjes van het oudere type en plakt daar gewoon 90Mb/s (W) op. Maar dat is alleen de read speed.
                        Deze kaartjes zullen perfect werken in de FZ1000. Maar ze zijn TRAGER als dat van rudimaes (ook Transcend, maar recenter + U3) en dat was 'n terechte opmerking van mij.

                        Last edited by w00ha; 19 april 2015, 07:24.

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Ik heb zonet een test gedaan met 2 Sandisk SD kaarten.
                          Beiden 16 GB ULTRA
                          SDHC 1 class 10 30MB/s
                          Micro SDHC 1 U1 (op de verpakking stond geschikt voor android GSM, tablets en camera's in HD etc...)
                          Beide kaartjes hebben dezelfde etikettering, zilver met rood.

                          Het kaartje met vermelding 30MB/s blijft gelijk verwacht gewoon doorfilmen in 4K.
                          Het kaartje met vermelding U1 geeft het al op achter ± 10sec.

                          Toch wel opletten wat er op de verpakking staat en op het kaartje zelf imo.

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Tja, de schrijfsnelheid bij een SDHC kaartje zit haast altijd lager dan bij een SDXC kaartje, dat is niets nieuws.

                            Dan nog een micro kaartje in een adapter steken is ook al vragen om problemen.

                            Doe de test eens over met het kaartje waar Franciskine en ik het over hadden :

                            En dus niet waar jij het over hebt :

                            Echt wel 2 verschillende kaartjes en allebei origineel, niets van overplakkingen of dergelijks (zoals jouw schandalige bewering dat Bol.com fraude zou plegen).
                            Last edited by Empe; 19 april 2015, 09:23.

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Tja, de schrijfsnelheid bij een SDHC kaartje zit haast altijd lager dan bij een SDXC kaartje, dat is niets nieuws.

                              ....


                              Echt wel 2 verschillende kaartjes en allebei origineel, niets van overplakkingen of dergelijks (zoals jouw schandalige bewering dat Bol.com fraude zou plegen).
                              Volgens mij werk jij precies bij BOL ?

                              "Schandalige beweringen...", amaai, straffe uitspraken voor iemand die hier nog maar pas is geregistreerd.

                              Kijk eens op dat blad van Transcend ivm de schrijfsnelheid :

                              SDHC 45MB/s
                              SDHX 40MB/s

                              Die weten ook niet wat ze schrijven natuurlijk

                              Kijk ook eens naar het order part Nr.
                              Op het blad van Transcend en bij Bol staat precies dezelfde Nr, nml TS64GSDXC10U1

                              Ik mag dus wel terecht zeggen dat Bol er dan toch met de klak naar gooit.

                              Edit: Waar ik zeker van ben is dat 'sinds Franciskine in #200 die link poste van Bol daar heel wat anders bij die kaart stond.
                              Er stond bij Snelheid : R/W 90MB/s bij de specs. Nu staat er gewoon 90MB/s /600x.
                              Ik vond dat al zo veel dat ik zelf op zoek ben gegaan naar andere gegevens.
                              Toevallig die van Transcend zelf, waar R:90 / W: 40MB/s staat.
                              Mijn opmerking was dus heel terecht.

                              Maar soit, voor mijn part mag je verder spartelen gelijk 'n vis(je) op het droge.
                              Je hebt je gewoon te persoonlijk uitgelaten over 'n bagatel en uiteindelijk niets bereikt.
                              Last edited by w00ha; 19 april 2015, 14:05.

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                ...
                                Dan nog een micro kaartje in een adapter steken is ook al vragen om problemen.
                                ...
                                Ivm met micro-adaptors en problemen.

                                "If you don't mind paying a little more, SanDisk's Extreme microSD is, surprisingly, an even better card than the full-size alternative."

                                Bron: http://www.tested.com/tech/photograp...ead-full-size/

                                Daar moet je het ook niet zoeken blijkbaar.

                                Comment

                                Working...
                                X