Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

    en als je de keuze hebt tussen D7200 met 18/300 op of een sony rx 10 III voor een trektocht met mooie landschappen, dieren (tele), wat portretten, af en toe wat gebouwen/ruines?
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

      Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
      en als je de keuze hebt tussen D7200 met 18/300 op of een sony rx 10 III voor een trektocht met mooie landschappen, dieren (tele), wat portretten, af en toe wat gebouwen/ruines?
      Het concept bridge bevalt mij wel. Tussendoor een bloemetje van dichtbij. Een
      filmpje... ik heb de Lumix FZ1000 en ben daar zeer tevreden van. Al het andere
      is inmiddels de deur uit en zo in het wilde weg rond schietend geniet ik opnieuw.
      Gedaan met lenzen wissels, primes en pixel peepen.

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

        Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
        en als je de keuze hebt tussen D7200 met 18/300 op of een sony rx 10 III voor een trektocht met mooie landschappen, dieren (tele), wat portretten, af en toe wat gebouwen/ruines?
        Voor zo'n trektocht neem ik persoonlijk liefst mijn A6000 met 18-200 en 35/1.8 mee. Prima beelden, compact met enkel de prime, of wat zwaarder om dragen met de zoom. Ik heb het liefste de keuze om even iets lichters in de hand te hebben en een zware zoomlens in de rugzak te laten.

        Als het wat meer mag wegen, dan ga ik naar A7-II met bv. 16-35 en 70-200, goed voor een daguitstapje dus, maar voor mij te zwaar en volumineus voor een trektocht.

        Bridge heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt wat gevonden, niet van Sony of van om het even welk ander merk. Ik vind het mossel noch vis. Bijna even zwaar als een dslr, maar zonder de flexibiliteit qua lenzen. Ik wil licht op stap kunnen als ik daarvoor kies, zonder kwaliteit te verliezen. Een compactje heb ik ook wel, maar dat wordt eerder uitzonderlijk gebruikt. De RX100-II is ook weg. Een A6000 met 16-50 is nauwelijks groter/zwaarder en doet het op verschillende vlakken beter.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

          Ken niets van beide toestellen ( Panasonic Lumix DMC-FZ1000 - Sony RX10 III ) maar was wel verrast door deze beelden op dpreview https://www.dpreview.com/samples/331...-shot-rx10-iii. Moet waarschijnlijk een zeer goed ingebouwde lens zijn volgens mij, natuurlijk op hoge ISO gaat grotere sensor altijd beter presteren.
          www.polartha.com

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Bridge heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt wat gevonden, niet van Sony of van om het even welk ander merk. Ik vind het mossel noch vis. Bijna even zwaar als een dslr, maar zonder de flexibiliteit qua lenzen.
            Ik begrijp dit; ik heb er namelijk lang ook zo over gedacht. Tot ik eens een weekend
            de gelegenheid had om er in mijn eigen Brugge een city trip mee te doen. Toen wist
            ik: gedaan met twijfelen. Van een bloem tot het Belfort, alles in prima kwaliteit. Kon
            de vergelijking goed aan met mijn vroegere Canon, Nikon, Fuji, Sony en noem maar
            op. Misschien geen mossel noch vis doch voor mij alles daar tussenin. Een tevreden
            mens na al die jaren. Eindelijk.

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

              Foutje, sorry

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
                Voor mij zijn de te weinig mm het grootste gemis bij deze. Anders wel compact, licht en goedkoop.
                En dat wennen, dat moet je bij elk toestel toch eventjes, en dat 'went' heel vlug .
                Ik blijf voorlopig telkens terugkijken naar de RX10 III, maar ik heb nog eventjes tijd om te kopen.
                Ik heb hier en elders mijn 60D en toebehoren te koop gezet tegen minder dan 50 % van de huidige nieuwwaarde.

                Er is veel interesse, maar dan op voorwaarde dat ik de prijzen nóg zak , wellicht denken ze dat ik ze straks gratis weg geef ?
                Dan laat ik ze nog liever stof verzamelen in één of andere kast.
                Het tijdperk van de DSLR is duidelijk (voorgoed) voorbij, tenzij bij de professionals misschien.

                Fotografie moet bij mij een hobby blijven, en is besef elke dag meer en meer dat met zware dingen rond je nek en schouders gaan sleuren alles behalve een hobby is, vandaar mijn koerswijziging.
                Hoezo te weinig mm? De Canon G3X gaat tot 600mm

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Li@nne Bekijk bericht
                  Hoezo te weinig mm? De Canon G3X gaat tot 600mm
                  Oeps, sorry, had dit blijkbaar over het hoofd gezien of naar een verkeerd toestel gekeken.
                  Deze oogt inderdaad ook aantrekkelijk (vooral qua prijs ), maar krijgt toch over het algemeen wat minder lof toegezwaaid, vooral de lens zelf zou niet zo goed zijn.

                  Ik heb ondertussen de Sony DSC RX10 III eventjes een dagje kunnen gebruiken/testen, en ik denk dat mijn besluit vast staat.
                  Deze wordt het. Ik heb slechts één minpuntje (voor mij althans) tov de Pana PZ1000 en dat is dat deze laatste wél een ingebouwde ND filter heeft.
                  Maar voor die keren dat je die nodig zou hebben is dat nog altijd eenvoudig op te lossen door er een (variabele) op te schroeven.
                  Ik wil nog iedereen danken voor de tips/voorstellen.
                  Nu ga ik enkel mijn nickname nog moeten veranderen .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                    Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                    Ik begrijp dit; ik heb er namelijk lang ook zo over gedacht. Tot ik eens een weekend
                    de gelegenheid had om er in mijn eigen Brugge een city trip mee te doen. Toen wist
                    ik: gedaan met twijfelen. Van een bloem tot het Belfort, alles in prima kwaliteit. Kon
                    de vergelijking goed aan met mijn vroegere Canon, Nikon, Fuji, Sony en noem maar
                    op. Misschien geen mossel noch vis doch voor mij alles daar tussenin. Een tevreden
                    mens na al die jaren. Eindelijk.
                    Ik begrijp jou ook hoor .
                    Ik geniet nog steeds van af en toe eens een andere lens te gebruiken, of een nieuwe te ontdekken.
                    De dag dat dat niet meer zo is, dan ga ik misschien ook wel voor een bridge, wie weet .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
                      Oeps, sorry, had dit blijkbaar over het hoofd gezien of naar een verkeerd toestel gekeken.
                      Deze oogt inderdaad ook aantrekkelijk (vooral qua prijs ), maar krijgt toch over het algemeen wat minder lof toegezwaaid, vooral de lens zelf zou niet zo goed zijn.

                      Ik heb ondertussen de Sony DSC RX10 III eventjes een dagje kunnen gebruiken/testen, en ik denk dat mijn besluit vast staat.
                      Deze wordt het. Ik heb slechts één minpuntje (voor mij althans) tov de Pana PZ1000 en dat is dat deze laatste wél een ingebouwde ND filter heeft.
                      Maar voor die keren dat je die nodig zou hebben is dat nog altijd eenvoudig op te lossen door er een (variabele) op te schroeven.
                      Ik wil nog iedereen danken voor de tips/voorstellen.
                      Nu ga ik enkel mijn nickname nog moeten veranderen .
                      Zeer goede keus Ik heb ook de RX10mIII

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht

                        Ik heb slechts één minpuntje (voor mij althans) tov de Pana PZ1000 en dat is dat deze laatste wél een ingebouwde ND filter heeft.
                        De Lumix fz1000 heeft geen ingebouwde ND filter. Die van mij toch niet.
                        Voor de rest en zijn prijs is het een fantastisch toestel...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Li@nne Bekijk bericht
                          Zeer goede keus Ik heb ook de RX10mIII
                          Het is geen goede keuze omdat u hem heeft, Lianne, maar omdat hij
                          goede foto`s trekt. Een goede smaak heeft u wel.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                            Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                            De Lumix fz1000 heeft geen ingebouwde ND filter. Die van mij toch niet.
                            Voor de rest en zijn prijs is het een fantastisch toestel...
                            Klopt, maar ik was dan ook al lang niet meer aan het kijken naar de 1000, maar naar de 2500 (na de tip van Franciskine).
                            En die heeft wel een ingebouwde ND. Sorry dat ik het cijfer 1000 niet gewijzigd had in 2500.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pan1000 Bekijk bericht
                              Klopt, maar ik was dan ook al lang niet meer aan het kijken naar de 1000, maar naar de 2500 (na de tip van Franciskine).
                              En die heeft wel een ingebouwde ND. Sorry dat ik het cijfer 1000 niet gewijzigd had in 2500.
                              Dank je; nu is tenminste weer iedereen juist geïnformeerd. Ik doe met de
                              Lumix FZ1000 nog even verder. De 2500 vind ik niet echt de moeite om
                              meer voor te betalen. En de Sony rx10 III is me voor het moment net te
                              duur, maar ook een fantastisch toestel. Ik zou ze allebei willen...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 of de Sony RX10 III

                                Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                                En de Sony rx10 III is me voor het moment net te
                                duur, maar ook een fantastisch toestel. Ik zou ze allebei willen...
                                Onder het mom van: je leeft maar een keer, toch maar de knoop
                                doorgehakt en mezelf getrakteerd op de Sony RX10III. Nu kan ik
                                zelf op het gemak bekijken welk van deze toestellen voor mij als
                                winnaar uit de bus komt. Welk camera dus hoofd wordt en welke
                                camera dienst zal doen als backup, of de verkoop in gaat...

                                Comment

                                Working...
                                X