Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic GH3 / Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic GH3 / Canon

    Hallo,

    Ik sta op het punt om een nieuw fototoestel te kopen, maar twijfel tussen GH3 en Canon 650d /600d of 60d. Het is de eerste keer dat ik een reflex toestel zal kopen, dus ik moet alles nog wel leren. Welk toestel is nu het beste? Mijn bedoeling is om bijna uitsluitend natuurfoto's te trekken (af en toe mensen/ steden), ik film nauwelijks. Een kameraad van mij heeft de GH3 gekocht en heeft me verteld dat hij slechts met 1 lens op stap kan gaan (enkel natuurfotografie) en verschillende foto's kan trekken zowel dichtbij (geen macro) bv een vink/ plant als veraf (roofvogel). Hij moet dus geen verschillende lenzen meenemen, het fototoestel zorgt hiervoor.

    Ik vind het persoonlijk vrij raar dat de GH3 hiertoe in staat is, terwij je bij Canon hiervoor toch verschillende lenzen mee moet nemen.
    Kan er me iemand raad geven aub?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Panasonic GH3 / Canon

    Een pana 14-140 geeft zowat het zelfde effect als een 18-200 op een Canon.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic GH3 / Canon

      Voor foto's zou ik eerder opteren voor een Nikon of Canon omdat er enorm veel (goedkope) lenzen voor beschikbaar zijn en je wat meer kan spelen met dof. Om te filmen zou ik zeker gaan voor een gh3 (of een D800, maar dat is een andere prijsklasse ).

      Comment

      Working...
      X