Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic FZ1000

    Mooi dat zo'n klassieker als de Panasonic FZ1000 hier een tweede leven
    begint. Dat eens iemand achteruit kijkt en ziet dat nu niet alles beter is.
    Of zoveel beter.
    Misschien lijkt dit alleen maar zo, maar dan nog is het mooi.

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic FZ1000

      De Panasonic FZ1000 is verre van afgeschreven.
      Nog altijd een zeer goede compact camera (niet in de zin van het woord)
      Ik heb de Sony RX10 gehad (het eerste model) en de FZ1000 is zoveel aangenamer in bediening.
      De bouw mag dan wel in kunststof zijn ... hij voelt stevig en zeer aangenaam in de hand.
      Bediening is magnifiek.
      AF is super snel (sneller dan de RX10 maar natuurlijk geen C-AF zoals de RX10 IV)

      Trouwens de RX10 is ook niet echt wat ze beweren "build like a tank".. complete nonsens...
      Achterkant van de RX is eveneens kunststof, het schermpje achter is heel fragiel, de knoppen achter zitten te erg verzonken en je hebt geen enkele feeling.
      Alleen de top-plate is in metaal. Deze camera zoomt veel te traag, heeft een slechtere EVF en geen 4K video aan boord en is nog eens duurder dan de FZ1000.
      Model II lost deze achterstand gedeeltelijk op maar het prijskaartje gaat nog meer de hoogte in en kost zowat het dubbele van de FZ1000.
      Het dient gezegd dat het sterke punt van de RX10 1/2 het objectief is (2.8 over heel de lijn)

      Beeldkwaliteit tussen FZ1000 en RX10 is nagenoeg identiek (misschien iets in het voordeel van de Sony)

      De Sony RX10 III/IV is geen lichtgewicht zoals de FZ1000 en hier ook is het objectief de blikvanger ... waarschijnlijk heel goed volgens de beelden die ik er al van gezien heb.
      Prijskaartje bijna 2000 euro...tja met een prijs van nog geen 600 euro is er voor de Panasonic maar weinig reden tot klagen als je ziet wat je krijgt voor dat geld.

      Zoals al gezegd, feit dat er nu een nieuwe topic over gestart wordt en er ééntje loopt met 377 posts.. dat zegt toch al genoeg niet ?...
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      De FZ1000 is nu al een klassieker aan het worden.. net zoals de RX100
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic FZ1000

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        ...
        Zoals al gezegd, feit dat er nu een nieuwe topic over gestart wordt en er ééntje loopt met 377 posts.. dat zegt toch al genoeg niet ?...
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


        De FZ1000 is nu al een klassieker aan het worden.. net zoals de RX100
        En diegene die topic heeft gestart, heeft hem nog altijd en gebruikt hem heel vaak
        Ttz, als je weet dat ik kan kiezen tussen, Nikon, Fuji, Sony of Lumix(M43)

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic FZ1000

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          De Panasonic FZ1000 is verre van afgeschreven.
          Nog altijd een zeer goede compact camera (niet in de zin van het woord)
          Ik heb de Sony RX10 gehad (het eerste model) en de FZ1000 is zoveel aangenamer in bediening.
          De bouw mag dan wel in kunststof zijn ... hij voelt stevig en zeer aangenaam in de hand.
          Bediening is magnifiek.
          AF is super snel (sneller dan de RX10 maar natuurlijk geen C-AF zoals de RX10 IV)

          Trouwens de RX10 is ook niet echt wat ze beweren "build like a tank".. complete nonsens...
          Achterkant van de RX is eveneens kunststof, het schermpje achter is heel fragiel, de knoppen achter zitten te erg verzonken en je hebt geen enkele feeling.
          Alleen de top-plate is in metaal. Deze camera zoomt veel te traag, heeft een slechtere EVF en geen 4K video aan boord en is nog eens duurder dan de FZ1000.
          Model II lost deze achterstand gedeeltelijk op maar het prijskaartje gaat nog meer de hoogte in en kost zowat het dubbele van de FZ1000.
          Het dient gezegd dat het sterke punt van de RX10 1/2 het objectief is (2.8 over heel de lijn)

          Beeldkwaliteit tussen FZ1000 en RX10 is nagenoeg identiek (misschien iets in het voordeel van de Sony)

          De Sony RX10 III/IV is geen lichtgewicht zoals de FZ1000 en hier ook is het objectief de blikvanger ... waarschijnlijk heel goed volgens de beelden die ik er al van gezien heb.
          Prijskaartje bijna 2000 euro...tja met een prijs van nog geen 600 euro is er voor de Panasonic maar weinig reden tot klagen als je ziet wat je krijgt voor dat geld.

          Zoals al gezegd, feit dat er nu een nieuwe topic over gestart wordt en er ééntje loopt met 377 posts.. dat zegt toch al genoeg niet ?...
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


          De FZ1000 is nu al een klassieker aan het worden.. net zoals de RX100
          Ik heb de RX10 III enkele maanden geleden gekocht en toen nog 1.599 € betaald, nu kost hij nog 1.500 €, maar als je altijd maar blijft wachten dan blijf je altijd achter ook hé.
          Had ik nog een paar maand gewacht kon ik eventueel voor de IV gegaan hebben, maar of ik voor wat die 'beter' is nog eens 400 € meer zou betaald hebben..... ?????
          Voor hetgeen ik er mee fotografeer zie ik geen enkel voordeel voor de IV tov de III, maar iedereen moet hier zelf de keuze maken natuurlijk.

          "Build like a tank", dat is geen enkel toestel, maar dat het een heel degelijk toestel is, dat bovendien tegen een spatje water kan, dat is toch ook een voordeel wat de Pana niet heeft als ik het goed voor heb.
          Je hebt bovendien echt het gevoel een volwaardige DSLR in handen te hebben, ligt nl. zeer goed in de hand.

          En ik kan het niet genoeg de nadruk op leggen wat een fantastisch dynamisch bereik de III heeft, daar kon mijn Canon 60D niet aan tippen, niet in de verste verte.
          Ben wel akkoord dat het menu niet zo eenvoudig is, nl. niet alles is even makkelijk terug te vinden, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik voor dit toestel ongeveer 40 jaar met niks anders dan Canon gefotografeerd heb... Sony is dus even wennen.

          En duur, tsja, voor de één is 100 euro veel geld, voor de ander 1.000 euro, voor nog andere 10.000 euro.... what's in a name hé, duur....
          Last edited by Guest17; 18 oktober 2017, 14:21.

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic FZ1000

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb de RX10 III enkele maanden geleden gekocht en toen nog 1.599 € betaald, nu kost hij nog 1.500 €, maar als je altijd maar blijft wachten dan blijf je altijd achter ook hé.
            Had ik nog een paar maand gewacht kon ik eventueel voor de IV gegaan hebben, maar of ik voor wat die 'beter' is nog eens 400 € meer zou betaald hebben..... ?????
            Voor hetgeen ik er mee fotografeer zie ik geen enkel voordeel voor de IV tov de III, maar iedereen moet hier zelf de keuze maken natuurlijk.

            "Build like a tank", dat is geen enkel toestel, maar dat het een heel degelijk toestel is, dat bovendien tegen een spatje water kan, dat is toch ook een voordeel wat de Pana niet heeft als ik het goed voor heb.
            Je hebt bovendien echt het gevoel een volwaardige DSLR in handen te hebben, ligt nl. zeer goed in de hand.

            En ik kan het niet genoeg de nadruk op leggen wat een fantastisch dynamisch bereik de III heeft, daar kon mijn Canon 60D niet aan tippen, niet in de verste verte.
            Ben wel akkoord dat het menu niet zo eenvoudig is, nl. niet alles is even makkelijk terug te vinden, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik voor dit toestel ongeveer 40 jaar met niks anders dan Canon gefotografeerd heb... Sony is dus even wennen.

            En duur, tsja, voor de één is 100 euro veel geld, voor de ander 1.000 euro, voor nog andere 10.000 euro.... what's in a name hé, duur....

            Het is zeker niet de bedoeling om negatief over te komen over de Sony's maar probeer eerder om alles een beetje in perspectief te zetten.

            Tja "build like a tank" is door sommige reviewers gebruikt (niet door mezelf) en heb ik even uitgelicht hoe en waarom .. en dit heeft meer betrekking tot de RX10/1/2 waarmee ik ook direct kon vergelijken tegenover de FZ1000.
            De FZ1000 is al zeker geen rommel maar heeft iets meer kunststof onderdelen ..om niet te zeggen "volledig uit kunsstof"
            Maar het doet geen afbreuk aan de bouwkwaliteit van de Panasonic en is al zeker geen dealbreaker.
            Bovendien voelt de Panasonic beter in de hand dan de RX10 1/2 (groter maar gelijkaardig gewicht) en is de bediening zeker beter. Knoppen van de RX10 1/2 liggen gewoon te diep en scrol-wiel achter voelt te slap, te los en totaal geen feeling aanwezig.

            Over het menu heb ik geen woord gerept hoor ... maar was voor mij gelijkaardig en maakt maar weinig uit.
            Over DR .. tja is niet het sterkste punt van de Canon 60D

            Over weerbestendigheid.. de Panasonic zal nu ook niet kapot gaan van die paar regendruppels omdat er geen extra aandacht besteed is aan de dichtingen maar het kan (misschien) het verschil maken "tussen juist water insijpelen" of "niet".
            Geen van beide mag je in water dompelen op de manier zoals je dat met een GoPro zou doen.

            Punt is dat de FZ1000 veel waar voor je geld is (nu nog altijd)
            Zoals ik al zei is de RX10/1/2 sterke kant de lens ... 2.8 over heel de lijn ... de FZ1000 zit je heel snel aan 3.5 en 4.0 waar de RX10 lekker doorgaat aan 2.8 tot 200mm.
            De lens is één van de (vele) bepalende factoren om te kiezen voor de éne of de andere.

            De RX10 III is dan weeral meer in de richting van de FZ1000 die met zijn 24-600 2.4-4.0 variabel diafragma de kroon spant.
            En ik geef je groot gelijk wat de prijs betreft.. afwachten heeft weinig zin en als die RX10/III je droomcamera is en je hebt er de centen voor .. waarom niet ?

            Met het nieuwe AF systeem is model IV al helemaal af.. maar toch .. 2000 euro is niet niks... en in die zin is de FZ1000 nog altijd een fantastisch toestel die heel wat te bieden heeft voor 600 euro.

            Niet iedereen kan zomaar 2000 euro uitgeven aan een Compact (bridge) camera, ook al is dat een hele goeie.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic FZ1000

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              En diegene die topic heeft gestart, heeft hem nog altijd en gebruikt hem heel vaak
              Ttz, als je weet dat ik kan kiezen tussen, Nikon, Fuji, Sony of Lumix(M43)
              Ik had de FZ1000 toen al een tijdje.
              Dat was nog eens een mooi topic.
              Allemaal tevreden mensen die het met elkaar eens waren.
              Misschien een FZ1000 clubje opstarten
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic FZ1000

                Ik heb die van mij ook nog steeds en ik denk niet dat hij gauw zal vervangen worden!

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic FZ1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  En duur, tsja, voor de één is 100 euro veel geld, voor de ander 1.000 euro, voor nog andere 10.000 euro.... what's in a name hé, duur....
                  Dat is inderdaad waar. En toch is er iets wat je binnen een bepaald product als
                  duur of minder duur kunt beschouwen. Zo vond ik de Sony duur in verhouding
                  tot de Panasonic. Subjectief, dat wel. Maar zelfs wereldwijd is er een consensus
                  over. Tenminste op de forums waarvan ik de taal machtig ben.
                  Moest ik nu opnieuw moeten kiezen, dan zou mijn keuze precies dezelfde zijn.
                  Zoals het heel wel mogelijk is en zeker even zo goed dat een ander het tegen-
                  overgestelde doet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic FZ1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                    Dat is inderdaad waar. En toch is er iets wat je binnen een bepaald product als
                    duur of minder duur kunt beschouwen. Zo vond ik de Sony duur in verhouding
                    tot de Panasonic. Subjectief, dat wel. Maar zelfs wereldwijd is er een consensus
                    over. Tenminste op de forums waarvan ik de taal machtig ben.
                    Moest ik nu opnieuw moeten kiezen, dan zou mijn keuze precies dezelfde zijn.
                    Zoals het heel wel mogelijk is en zeker even zo goed dat een ander het tegen-
                    overgestelde doet.

                    Je had/hebt de Panasonic FZ1000, maar als ik mij niet vergis heb je nog niet zo lang geleden ook de Sony RX10 III gekocht.
                    Want je schreef :

                    "Onder het mom van: je leeft maar een keer, toch maar de knoop
                    doorgehakt en mezelf getrakteerd op de Sony RX10III. Nu kan ik
                    zelf op het gemak bekijken welk van deze toestellen voor mij als
                    winnaar uit de bus komt. Welk camera dus hoofd wordt en welke
                    camera dienst zal doen als backup, of de verkoop in gaat... "


                    Heb je die laatste dan weeral van de hand gedaan... en indien ja, wat was de (hoofd)reden ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic FZ1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Je had/hebt de Panasonic FZ1000, maar als ik mij niet vergis heb je nog niet zo lang geleden ook de Sony RX10 III gekocht.
                      Want je schreef :

                      "Onder het mom van: je leeft maar een keer, toch maar de knoop
                      doorgehakt en mezelf getrakteerd op de Sony RX10III. Nu kan ik
                      zelf op het gemak bekijken welk van deze toestellen voor mij als
                      winnaar uit de bus komt. Welk camera dus hoofd wordt en welke
                      camera dienst zal doen als backup, of de verkoop in gaat... "


                      Heb je die laatste dan weeral van de hand gedaan... en indien ja, wat was de (hoofd)reden ?
                      Dank Djivan om me hieraan te herinneren. Ik heb de beide toestellen
                      inderdaad grondig met elkaar vergeleken. Laat ik het erop houden dat
                      de Pana het beste bij mijn wensen aansloot; aangezien alles subjectief
                      is. De twee ontlopen elkaar trouwens niet veel.
                      Maar qua toestel, gewicht, handling en prijs kwaliteit, was het voor mij
                      de Panasonic. De Sony heb ik aan een dierbare kunnen overlaten, die
                      er trouwens zeer tevreden mee is.
                      Voor mij is de FZ1000 een klassieker, een cult toestel zo u wilt. Voor wat
                      dat waard is natuurlijk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic FZ1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Ik heb die van mij ook nog steeds en ik denk niet dat hij gauw zal vervangen worden!

                        grtz

                        Templar
                        Bij mij is dat net hetzelfde, ik ben nog steeds heel tevreden van mijn FZ1000
                        Cypho
                        Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                        Comment


                        • #27
                          Re: Panasonic FZ1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
                          Bij mij is dat net hetzelfde, ik ben nog steeds heel tevreden van mijn FZ1000
                          Hier idem dito.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Panasonic FZ1000

                            Ik denk er ook stevig over na om mijn materiaal te vervangen door 1 goeie allrounder. De eerste lenzen zijn de deur al uit, hopelijk de rest ook nog en dan eens rondkijken naar een nieuwe.

                            De sony rx iii of iv steken m'n ogen wel wat uit, maar aangezien ik hoe langer hoe minder tijd heb om te fotograferen en eigenlijk maar een fotografke van keske schiet ben, kan ik de aankoop van zo'n duur toestel niet verantwoorden voor mezelf.

                            Hopelijk kan ik na de aankoop van de fz1000 terug wat meer tijd vrijmaken om te genieten van fotografie zonder al het gesleur en gedoe met lenzen.

                            De toestellen zijn inderdaad tot bijna 100 euro goedkoper als je ze via Duitsland bestelt, iemand enig idee van goeie, betrouwbare duitse sites? Heb ook al eens tweedehands gekeken, maar de meeste schommelen nog rond de 475 euro of meer en dat vind ik dan precies nogal veel als je ze online voor 555 euro kan bestellen in Duitsland.

                            Kristof

                            Comment


                            • #29
                              Amazon.de is zeer betrouwbaar....
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Panasonic FZ1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Amazon.de is zeer betrouwbaar....
                                Klopt, ik koop er ook regelmatig...

                                Comment

                                Working...
                                X