Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FF mirrorless

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic FF mirrorless

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Towerjazz en Panasonic bezitten aandelen van elkaar.
    Blijkbaar komt de sensor uit de D850 ook van Towerjazz.
    Hoe het allemaal juist zou zitten:
    https://www.youtube.com/watch?v=whZGDpAZiSI&t=657s
    A teardown of a Nikon D850 has provided proof that the camera's sensor is made by Sony Semiconductor. The chip's design and performance already strongly supported this, but the confirmation also gives a hint about how the industry works.

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic FF mirrorless

      Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
      Sorry. Ik wens niemand tegen zijn schenen te schoppen. Mijn reactie was dan ook meer om mijn bezorgdheid te uiten
      Geen probleem. Sorry hoeft niet hoor.

      Ik begrijp de voorkeur om ook in de toekomst nog kleinere, betaalbare oplossingen te hebben. Ik gebruik ook nog steeds heel graag aps-c en 1".
      Tegelijk wou ik toch meegeven dat Sony helemaal niet gestopt is met het verder ontwikkelen van aps-c, in tegenstelling tot wat je eerste zin aangaf.

      Oorspronkelijk geplaatst door Lumixgx8 Bekijk bericht
      Hopelijk doen ze niet zoals Sony heeft gedaan met APS-C sensors en blijven ze
      de micro 4/3 steunen en verder ontwikkelen.
      Al die Full Frames DSLR en systeemcamera's ...
      Dus ja, ik hoop dat ook 4/3 gewoon verder blijft gaan.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic FF mirrorless

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Dezelfde sensor niet idd... maar met aanpassingen van Nikon... maar uiteindelijk wel een heel groot stuk ervan.
        Het feit dat Samsung FF sensors voor Panasonic zou maken zou duiden dat deze niet van Sony afkomstig zijn (Towerjazz?)
        Concurrentie is altijd een goeie zaak...

        Er zijn 2 denkpistes :

        - Samsung gaat zelf terug sensors maken en TowerJazz gaat er maken voor Panasonic... OF...
        - Samsung helpt de sensors van TowerJazz mee produceren omdat die de capaciteit hebben
        Misschien is deze hier al langsgekomen? https://www.imaging-resource.com/new...sor-design-lab. Gaat blijkbaar toch verder dan 'aanpassingen'

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic FF mirrorless

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Misschien is deze hier al langsgekomen? https://www.imaging-resource.com/new...sor-design-lab. Gaat blijkbaar toch verder dan 'aanpassingen'
          Het gaat er meer om dat er eindelijk concurrentie zou komen voor Sony....Monopoly is een slechte zaak voor de eindgebruikers toch?

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic FF mirrorless

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Geen probleem. Sorry hoeft niet hoor.

            Tegelijk wou ik toch meegeven dat Sony helemaal niet gestopt is met het verder ontwikkelen van aps-c, in tegenstelling tot wat je eerste zin aangaf.
            Dus ja, ik hoop dat ook 4/3 gewoon verder blijft gaan.
            Dank je. Misschien getuigde mijn reactie inderdaad van voorbarigheid. Zo nu
            en dan heb ik de hoogmoed en waan om te denken dat ik in de toekomst kan
            zien. Ik zie dan nog meer Smartphones als nu, met daarnaast een aantal van
            die tenen krullende toestellen die je de bijnaam "fotograaf" opleveren. Laten
            we dus nog maar een poosje genieten van 1", mft, aps-c, whatever...

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic FF mirrorless

              Mag ik er even op wijzen dat Samsung nooit gestopt is met sensoren te maken - 't is maar een detail - uiteraard.

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic FF mirrorless

                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Mag ik er even op wijzen dat Samsung nooit gestopt is met sensoren te maken - 't is maar een detail - uiteraard.
                En ook FF sensoren dan?

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic FF mirrorless

                  Van APS-C naar Full Frame is niet zo'n grote stap - eigenlijk had ik die zet al eerder verwacht.
                  Gisteren gelezen dat Fuji misschien ook overstapt naar Samsung-sensoren.
                  De prijs zou 30% lager liggen dan bij Sony... Voor wat het gerucht waard is - uiteraard.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic FF mirrorless

                    Ziet er goed uit:



                    vooral het gebruiken van de Leica mount en dan samenwerken met Sigma is handig, dan komen er in ieder geval in korte tijd een redelijk aantal nieuwe lenzen beschikbaar
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic FF mirrorless

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Van alle geruchten en details over de nieuwe MILC markt lijkt voor mij persoonlijk de Nikon op de moment nog de leukste om mee te werken…. (niet de snelste AF of buffergrootte maar dat hoeft voor mij niet)
                      Heb je er al mee gefotografeerd?Ik wel en de autofocus is razend snel,ook bij weinig licht!De buffer is zéér snel leeg door de snelle XQD kaart.Een grote buffer is nodig als er met de véél tragere SD kaarten gewerkt wordt zoals...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic FF mirrorless

                        Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                        Heb je er al mee gefotografeerd?Ik wel en de autofocus is razend snel,ook bij weinig licht!De buffer is zéér snel leeg door de snelle XQD kaart.Een grote buffer is nodig als er met de véél tragere SD kaarten gewerkt wordt zoals...
                        Ik heb spijtig genoeg geen demo van Nikon kunnen bijwonen (op vakantie)...
                        Op de moment is er veel goeie en veel minder goeie feedback...afwachten zeker....

                        Supersnelle AF is voor mij niet nodig... een responsief toestel is wel gewenst...

                        Comment

                        Working...
                        X