Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschakelen van spiegel reflex naar systeem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overschakelen van spiegel reflex naar systeem

    hoi,

    ik heb momenteel
    Canon 30D
    canon 70/200 2.8 is
    sigma 18/50 2.8 4.5
    canon flits 420 of zoiets

    Ik zou graag overschakelen naar een systeem camera iemand tips.

    Grts stevy

  • #2
    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

    Misschien al beginnen met deze topic goed door te nemen?
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

      Als je geliefde onderwerpen snel bewegen: NIET doen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

        Op 28 augustus wordt de Nex-5R aangekondigd (met PDAF on sensor) samen met een compacte 16-50 pancake.

        Panasonic/Olympus/Nikon 1 zijn ook wel goed, maar laten het snel afweten boven ISO1600 terwijl de Nex heel goed presteert op hoge ISO.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

          Olympus OM-D, dat is de enige dat het (volgens mijn) waard is om een dslr te vervangen. Zal een enorme vooruitgang zijn op een 30D.

          Maar ik zou het ook niet doen in uw plaats, aangezien je al wat mooi glas hebt, om dat te evenaren zal je opnieuw enkele duizenden euro's mogen uitgeven.

          Het is altijd duurder om over te schakelen, zelfs naar een goedkoper systeem.

          Comment


          • #6
            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

            Misschien geen systeem cam maar zeker een om rekening mee te houden is de sony RX 100..zeker zo goed als de nex5 n imo.. en deze kan je nog in je broek/hemdzak steken...

            Comment


            • #7
              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

              de kwaliteit van het glas wat je hebt bestaat nog niet in systeemcamera's... denk dus goed na of ietswat zachte foto's echt zijn wat je wil....
              www.aeri-photography.be

              Comment


              • #8
                Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                hoi,

                ik heb momenteel
                Canon 30D
                canon 70/200 2.8 is
                sigma 18/50 2.8 4.5
                canon flits 420 of zoiets

                Ik zou graag overschakelen naar een systeem camera iemand tips.

                Grts stevy
                Hangt er van af wat je van je systeemcamera verlangt ?

                Ik heb zelf een 5D2 van de hand gedaan met uitstekend glas in ruil voor een MFT camera.

                De Canon 30D is een goede Body maar in systeemcamera's ga je zeker een alternatief vinden en zelfs betere.
                De 70-200 2.8 zal moeilijk te vervangen zijn
                De Sigma 18-50 kan je in MFT vervangen door een Pana 12-35 2.8 .. Bij b.v. Sony de 18-55 (halve stop trager)
                Flitser is geen probleem

                Hangt ervan af wat je budget is...en wat je juist verlangt

                Dus meer info graag
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Dus meer info graag



                  Ik ga me wat proberen te verduidelijken. Mijn huidige camera vind ik goed en geeft zeker met het glas wat ik heb een mooi resultaat. Het grote nadeel vind ik echter dat het zo groot en vooral zwaar is. Ik heb. Hem niet meegenomen op vakantie om deze reden. Ik weet echter niet hoe het zit met de systeem camera's ik volg al een tijdje de technologie niet meer. Volgens wat ik hoorde kwamen de systeemcameras nu in de buurt of zijn soms beter dan mijn huidige configuratie en is vooral lichter. Ik dacht dat ik voor mijn huidige stip toch nog wel wat zou terug krijgen. Nu ik op de site van konijn heb zitten kijken valt me een ding op. De prijs van de objectieven van de systeem camera's zijn echt duur. Ik wou een goede combinatie samen stellen voor ongeveer de prijs die ik voor mijn huidige setup zou krijgen. Ik heb ook geen id wat ik er nog voor kan krijgen. Als het echt tegen valt dan ga ik zeker niet wisselen.
                  Wat zou de systeem camera dan moeten kunnen: ik heb geen speciale wensen maar zou graag een goede kwaliteit van foto's maken in allerlei omstandigheden. Ik heb ook geen vaste dingen die ik fotografeer. Ik wil als ik een mooi beeld zie dit kunnen vastleggen. Dat Beeld kan een sport evenement zijn maar kan ook een stilleven zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                    de kwaliteit van het glas wat je hebt bestaat nog niet in systeemcamera's... denk dus goed na of ietswat zachte foto's echt zijn wat je wil....
                    Alleen de 70-200 zal TS moeilijk kunnen vervangen.
                    De Sigma 18-50 wordt zonder enige moeite in MFT overtroffen door de Panasonic 12-35 2.8 (contrast, scherpte).. Bij Sony (een Sigma 18-50 gelijkwaardige) b.v. de 18-55 IS (halve stop trager)

                    Foto's zijn zeker niet ietswat zacht .. integendeel

                    Hangt er van af welke prijs TS wil geven.. de Pana is niet goedkoop (staat gelijk met een Pro model van Canon)
                    Last edited by Funcky; 24 augustus 2012, 23:33.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                      Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                      Ik ga me wat proberen te verduidelijken. Mijn huidige camera vind ik goed en geeft zeker met het glas wat ik heb een mooi resultaat. Het grote nadeel vind ik echter dat het zo groot en vooral zwaar is. Ik heb. Hem niet meegenomen op vakantie om deze reden. Ik weet echter niet hoe het zit met de systeem camera's ik volg al een tijdje de technologie niet meer. Volgens wat ik hoorde kwamen de systeemcameras nu in de buurt of zijn soms beter dan mijn huidige configuratie en is vooral lichter. Ik dacht dat ik voor mijn huidige stip toch nog wel wat zou terug krijgen. Nu ik op de site van konijn heb zitten kijken valt me een ding op. De prijs van de objectieven van de systeem camera's zijn echt duur. Ik wou een goede combinatie samen stellen voor ongeveer de prijs die ik voor mijn huidige setup zou krijgen. Ik heb ook geen id wat ik er nog voor kan krijgen. Als het echt tegen valt dan ga ik zeker niet wisselen.
                      Wat zou de systeem camera dan moeten kunnen: ik heb geen speciale wensen maar zou graag een goede kwaliteit van foto's maken in allerlei omstandigheden. Ik heb ook geen vaste dingen die ik fotografeer. Ik wil als ik een mooi beeld zie dit kunnen vastleggen. Dat Beeld kan een sport evenement zijn maar kan ook een stilleven zijn.

                      Het is idd moeilijk te zeggen hoeveel je voor je bestaande set-up gaat krijgen.. hangt er vanaf welke leeftijd de Objectieven hebben en in welke staat het geheel is.
                      Ik zou gokken de Body rond 300 euro
                      De 70-200 IS 2.8 tussen 900 en 1100 euro (leeftijd ?)
                      De Sigma die kost nieuw 210 euro dus 110 a 130 euro (leeftijd?)
                      Flitser rond 120 euro

                      Dit zijn de Prijzen die ik er van zou vragen indien alles in perfecte staat is.
                      Ik heb al een hoop materiaal verkocht en ben er altijd vrij snel vanaf geraakt .. je kan meer vragen maar dan riskeer je er maanden mee te blijven zitten.

                      Dus samengevat en gegokt rond 1500 euro ... is dit je prijs die je in gedachten hebt ?
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                        Idd 1500 euro is de prijs die ik in gedachte heb.
                        Body heeft max 13000 clicks
                        70/200 4 à 5 jaar maar in zeer goede staat en weinig gebruikt
                        Sigma was 370 euro nieuw jaar geleden
                        Flits 2 jaar en 3 keer gebruikt

                        Comment


                        • #13
                          Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                          Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                          Idd 1500 euro is de prijs die ik in gedachte heb.
                          Body heeft max 13000 clicks
                          70/200 4 à 5 jaar maar in zeer goede staat en weinig gebruikt
                          Sigma was 370 euro nieuw jaar geleden
                          Flits 2 jaar en 3 keer gebruikt
                          Je hebt dus ong. een budget van 1500 euro.
                          Je grootste gewicht is de combo 30D + 70-200 2.8 .. ga je de 70-200 kunnen missen ?

                          Overschakelen is niet zo eenvoudig.
                          Wil je MFT en daar het beste uithalen dan neem je best primes.
                          Je kan ook op je 30D primes zetten maar het verschil in gewicht en grootte is zelfs dan nog aanzienlijk groot.

                          Voor mij was het al moeilijk om te kiezen tussen een Nex 7 en een OMD EM5... je moet een camera kiezen die je eigen behoeften aanvullen en dat kan niemand in jouw plaats doen..

                          Een DSLR heeft nog altijd het meeste aanbod in Lenzen en accessoires en dat vervang je niet zomaar met een Systeemcamera.
                          Vind je de systeemcamera en objectieven die aan je eisen voldoen dan zou ik niet twijfelen.. het scheelt je een hoop gewicht en omvang en eens je een SET naar je zin hebt .. dan zal dit nauwelijks onderdoen in beeldkwaliteit voor een vergelijkbare DSLR.

                          Misschien helpt dit jou:

                          Ik zelf had een 5D2 en deze is vervangen door een OMD EM5

                          Mijn 24-105 f4 gebruikte ik het meeste op 24mm.. deze is vervangen door de OLY 12 2.0 en de OLY 45 1.8 (lichtere set maar minder flexibel) DOF komt overeen met de 24-105 ( F4 v.s F2 en F1.8 x2 op FF) maar het blijven wel 2 snellere lenzen ongeacht de DOF

                          De Canon Macro 180 3.5 zal vervangen worden door de nog niet in de handel zijnde OLY 60mm 2.8 (is besteld).. dus 180 mm v.s 120 mm .. DOF 3.5 tegen 5.6 maar voor Macro vind ik dat van minder belang (werk op F8-F16).. macro in M43 is wel 2/1 tegenover FF formaat (licht voordeel voor M43 rekening houdend met eventueel croppen op FF)

                          De Canon 70-200 2.8 : Voor Portret en indoor sport kan ik de OLY 45 1.8 (90 mm FF) gebruiken (alhoewel OMD geen sportcamera) maar heb hier ook nog een Olympus 75 1.8 (150mm FF) bijbesteld die overal zeer zeer goede reviews krijgt.
                          Dus hier ook minder flexibel en en verschil in DOF maar wel 2 snelle primes. Voor mij persoonlijk minder van belang omdat ik toch al niet veel sport fotografeer (70-200 was trouwens al een tijdje verkocht om die reden)

                          De Canon 50 mm 1.2 : Onvervangbaar.. had even mijn gedacht gezet op de Voightlander Nokton 25 mm 0,95 maar deze lijkt me toch echt veel te soft op 0,95 en te glowerig tegenover de Canon die scherp is op 1.2 en die ook kleur en contrast behoudt op groot diafragma.
                          Dus hier moet ik een toegeving doen.

                          Canon Fisch Eye 15mm : Vervangen door de excellente Samyang 7,5 mm (manuele focus)


                          Ik raad je dus aan om zo veel mogelijk informatie op te zoeken alvorens een beslissing te maken.
                          Als je me zou vragen of ik de stap terug zou willen zetten naar een DSLR dan zeg ik kortom.. NEE ! Niet voor hetgeen ik het nodig heb ! En dat geld voor veel mensen maar niet voor iedereen.
                          Soms is een DSLR de beste keuze... aan jezelf om dat uit te vissen of dat ook voor jou het geval is !
                          Last edited by Funcky; 26 augustus 2012, 00:57.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                            Je zou je de vraag kunnen stellen of je huidige toestel en materiaal te zwaar
                            is om mee te nemen of te veel om mee te nemen. Een kennis van me heeft
                            al zijn mooie materiaal verkocht om over te schakelen op een systeemcamera.
                            Ook al vanwege het gewicht.
                            Nu heeft hij dus zijn prachtige systeemcamera maar is hij nog niet gelukkig.
                            Want hij ziet er nog altijd tegenop om die rommel mee te sleuren. Dat was
                            en is zijn probleem. Ook met een systeem. Niet iedereen sleept een toestel,
                            of dit nu een paar ons weegt of een kilootje meer, graag met zich mee....

                            Comment


                            • #15
                              Re: overschakelen van spiegel reflex naar systeem

                              Je kan u ook een compactere DSLR aanschaffen met bv. Kitlens , consumentenzoomlens enz.. en in dat geval raad ik je zeker een Systeemcamera aan want het is net in dat segment dat een systeemcamera je tegemoet komt.
                              De beeldkwaliteit van een Nex/7/5n, OMD is zonder twijfel evenredig en zelfs beter dan gelijk welke cropcamera van het Canon segment (XD, XXD en XXXD), ook wat Video betreft. (XD en XXD is zelfs niet compact wat DSLR betreft)
                              Je kan jezelf de vraag stellen of je die grote valies (body /lens) met enkel die tandenborstel (inwendige techniek) nog overal wil meesleuren.
                              Last edited by Funcky; 26 augustus 2012, 17:25.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X