Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

    Oorspronkelijk geplaatst door joe_ver Bekijk bericht
    De fujifilm x-t1 valt binnen budget en is een superding
    Inderdaad een superding maar met een body alleen valt er niet veel te doen vrees ik

    Comment


    • #17
      Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

      Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
      Een A7 met 24 240 valt qua gewicht goed mee hoor,ik kan er van meespreken want ik heb het.Bovendien is de A7 ff.Maar ja,ik heb hier onlangs nog gelezen dat een m43 even goed is als een ff.
      Inderdaad, en er gaat de ronde dat een 1" sensor niet moet onderdoen voor m4/3 ...
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

        Dus maw,een 1" sensor is evengoed alw een ff.Waarom nog een super dure x1d kopen,een 1" sensor id evengoed.

        Comment


        • #19
          Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

          😄 voor facebook foto's wel ja...

          Comment


          • #20
            Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

            Is maar een grapje .

            Comment


            • #21
              Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

              Weet ik 😉

              Comment


              • #22
                Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Inderdaad, en er gaat de ronde dat een 1" sensor niet moet onderdoen voor m4/3 ...
                Er gaat de ronde dat de Aarde plat is.

                Comment


                • #23
                  Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Er gaat de ronde dat de Aarde plat is.
                  Het gaat in rechte lijn dan?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Het gaat in rechte lijn dan?
                    canon powershot g3x 24mm - 600mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                      Die sony rx10 III kost 1500 euro
                      Ik had niet meteen op de prijs gelet, maar er is ook altijd nog een RX10 I/II die een pak minder kosten en qua beeldkwaliteit heel dicht in de buurt zitten.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                        Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde gedaan na een wandel 5 daagse met DSLR. Grootste probleem was niet alleen gewicht maar ook: als je al een rugzak op je rug hebt, hoe draag je een DSLR 'in handbereik'? Lukte mij niet.

                        Ik heb dan een Panasonic Lumix GX1 gekocht met van die korte lensen maar dat was een immense teleurstelling: als je eenmaal gewoon bent aan de portretbokeh van een canon rebel met de lichte EF 50mm f1.8...

                        Bovendien is de GX1 nog altijd te groot om gemakkelijk weg te steken. En jammer genoeg hebben de 2016 APS-C alternatieven zoals Canon m3 exact dezelfde afmetingen.

                        Ik heb intussen een LG G5 smartphone die wél klein is, een breedhoeklens heeft, en die foto's van dezelfde kwaliteit levert als de 4/3 sensor camera van vorige generatie. Enig nadeel is batterijduur.

                        Maar als je toch zo'n medium grootte toestel wel, qua prijs is Canon M10 zeer interessant op dit moment en in fotokwaliteit heb ik een vriend met een Sony a5xxx (denk a5100) en diens foto's zijn indrukwekkend.
                        Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                          Oorspronkelijk geplaatst door geert.verachtert Bekijk bericht
                          Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde gedaan na een wandel 5 daagse met DSLR. Grootste probleem was niet alleen gewicht maar ook: als je al een rugzak op je rug hebt, hoe draag je een DSLR 'in handbereik'? Lukte mij niet.
                          Ik ken dat en ik heb daar een oplossing op gevonden, gewicht en ready to shoot/toch handzaam

                          Voor mij is dat het b-grip systeem (gordel/riem, handstrap en statiefadapter)
                          Als ik mijn camera in de hand hou zit ik niet meer te knoeien met die ellenlange nekstrap, en het voelt ook meer solide met die handstrap
                          Als ik hem even opzij wil hang ik hem aan de riem die ik dan draag, weg gewicht (want op je heup voel je dit echt niet), niet op mijn rug (bijna lege rugtas), niet aan mijn nek en binnen handbereik

                          Ik denk met dit systeem dat gewicht minder een rol speelt...

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                            Bedankt iedereen voor de tips. Ondertussen ben ik ook al eens naar een fotowinkel geweest en heb al enkele systeemcamera's (A6000, Fujifilm XT-1) in de hand gehad. Ze gaven wel mee dat het wat wennen is aan de elektronische zoeker maar dat is nu niet een groot probleem. Ze probeerden me ook de Sony 10RX III te verkopen vanwege het hoge zoombereik maar ik vind het ook te duur en zelfs nog een redelijk groot toestel.

                            Dankzij de tips ben ik ook eens naar de MFT camera's gaan kijken en lees toch veel positief over de Olympys OM-D E-M10 (en de OM-D EM5). Dus misschien de 14-150 mm zoomlens erbij voor mijn wandelingen en meerdaagse hikes (nog compacter dan A6000 + 18-200 mm lens) en daarna nog aanvullen met een lichtsterke prime lens. Ervaringen met dit fototoestel (en bij voorkeur met deze zoomlens) zijn dus altijd welkom.
                            http://www.flickr.com/photos/ambigirl/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Voor mij is dat het b-grip systeem (gordel/riem, handstrap en statiefadapter)
                              Ik heb op vakantie een Black Rapid riem gebruikt met een A7 + 24-70 en dit ging ook supergoed qua gewicht...totaal geen last van gehad tijdens wandelen
                              Enkel af&toe iets lastig als je een laag standpunt wil fotograferen (dan moet je de riem afdoen)... Die B-grip ga ik ook eens bekijken!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Overschakelen van DSLR naar systeem/bridge????

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ambigirl Bekijk bericht
                                Bedankt iedereen voor de tips. Ondertussen ben ik ook al eens naar een fotowinkel geweest en heb al enkele systeemcamera's (A6000, Fujifilm XT-1) in de hand gehad. Ze gaven wel mee dat het wat wennen is aan de elektronische zoeker maar dat is nu niet een groot probleem. Ze probeerden me ook de Sony 10RX III te verkopen vanwege het hoge zoombereik maar ik vind het ook te duur en zelfs nog een redelijk groot toestel.

                                Dankzij de tips ben ik ook eens naar de MFT camera's gaan kijken en lees toch veel positief over de Olympys OM-D E-M10 (en de OM-D EM5). Dus misschien de 14-150 mm zoomlens erbij voor mijn wandelingen en meerdaagse hikes (nog compacter dan A6000 + 18-200 mm lens) en daarna nog aanvullen met een lichtsterke prime lens. Ervaringen met dit fototoestel (en bij voorkeur met deze zoomlens) zijn dus altijd welkom.
                                Ik heb ervaring met de EM5/10II/EM1 en ook de 14-150.
                                Een combo EM10MKII/14-150 is één van de lichtste combo's die je kan vinden, ideaal om mee op stap te gaan. (als je gelijkaardige toestellen vergelijkt)

                                Meestal speelt scherpte parten bij zo'n lens met groot zoombereik, vooral op het lange eind (tele).
                                De 14-150 scoort hier meer dan behoorlijk in.
                                Een aanrader als je compact op stap wil.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X