Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overall (reflex)camera backpacking help wanted

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overall (reflex)camera backpacking help wanted

    Hoi iedereen,

    Ik ga binnenkort voor 2.5 weken naar Costa Rica voor een vakantie. Daar ik dit jaar eens echt mooie foto's wil meenemen naar huis, ben ik op zoek naar een goede (reflex)camera, voor zowel action shots als landschappen en close ups.
    Op fotografie vlak ben ik een totale leek, en daarom dat dit forum me werd voorgesteld door een vriend.

    Na wat nadenken, weet ik dat ik op zoek ben naar een (instap)toestel met een brede lens, aangezien ik niet wil gaan backpacken met 2 verschillende lenzen. Ik heb reeds 3 toestellen gevonden die dit aanbieden binnen de prijsregio:
    - PANASONIC LUMIX DC-FZ82 +- € 350 (20-1200 mm lens)
    - Fujifilm FinePix hs20 +- € 450 maar oud toestel. Enkel nog tweedehands of op Amazon te koop (24 -720mm lens)
    - Op internet wordt de Nikon D3400 DSLR en 3300 overal geprezen, maar deze heeft maar een 18-55mm lens

    Mijn vraag is nu vooral of dit goede reflexcamera's zijn en of deze aangeraden worden voor te gaan backpacken.
    Een onderliggende vraag is of ik beter voor zo'n nieuw toestel ga, of voor een even duur tweedehandstoestel, wat waarschijnlijk een betere kwaliteit heeft.

    Alvast bedankt voor de hulp!
    Tom


    EDIT 27/4 - 20:41u: de fotowinkel heeft me de Nikon B700 aangeraden. Dit is inderdaad geen reflexcamera, dus als jullie toch nog een alternatief weten, hoor ik het graag
    Last edited by high-contrast; 27 april 2017, 20:42.

  • #2
    Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

    ik denk dat je beter af bent met een FZ1000

    Comment


    • #3
      Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

      Costa Rica zit vol kleine diertjes en beestjes. Ik denk beter dat je kijkt voor meer macro. Maar als je er geen ervaring mee hebt is dat ook niet zo een goeie optie vrees ik
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

        @in2lapland: bedankt voor het voorstel, maar deze is direct richting de € 700, dat is me momenteel wat te duur. Ik zou het graag rond de € 500 maximaal houden.
        @ Nick-: Klopt, maar het is natuurlijk ook de bedoeling het voor landschappen te gebruiken. Macro's zullen een minderheid van het aantal foto's worden denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

          Dan valt de D3300/D3400 ook af ben ik bang, tenzij je je geld liefst 3x uitgeeft voor 1 en hetzelfde doeleinde

          Hoewel je blijkbaar voor net geen 600 een D3400 18-55mm en een 70-300mm... maar ja dan krijg je nog je extra baterij + wat sd kaartjes dan zit je ook bij de 700
          Last edited by in2lapland; 27 april 2017, 14:39.

          Comment


          • #6
            Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

            Oorspronkelijk geplaatst door high-contrast Bekijk bericht


            Op fotografie vlak ben ik een totale leek
            Tom
            Je wilt echt mooie foto's maken, en daarom denk jij aan een reflex, maar dat gaat niet vanzelf , er zijn een hoop variabelen/ instellingen, waar je rekening met moet houden, en de nabewerking, veel kopen een reflex maar zijn teleur gesteld, en dan verdwijnt dat toestel in de kast en sterft een eenzame dood.En je schrijft binnenkort, dan ga je jezelf flink wat moeten eigen maken op korte tijd. Dit alles is maar een bijgedachte bij je vraag.ik denk dat je beter bent met een point en shoot
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              er zijn een hoop variabelen/ instellingen, waar je rekening met moet houden, en de nabewerking, veel kopen een reflex maar zijn teleur gesteld, en dan verdwijnt dat toestel in de kast en sterft een eenzame dood.... Dit alles is maar een bijgedachte bij je vraag.ik denk dat je beter bent met een point en shoot
              Dit klopt inderdaad. Ik heb wel eens leuke foto's gemaakt op vakantie met de reflexcamera's van een vriend en mijn vader, en had deze steeds op auto stand staan. Dus vermoedelijk zal deze ook vooral op auto staan in het begin.
              Echter wil ik me wel verdiepen in fotografie, dus wil ik ook een toestel, waar ik enkele jaren mee verder kan. Ik heb ook eens een gewoon toestel meegenomen en was echt heel teleurgesteld over de actiefoto's en foto's vanuit een varende boot. Kreeg deze echt niet scherp. Vandaar dat ik dus inderdaad naar een reflexcamera op zoek ben.

              Comment


              • #8
                Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Dan valt de D3300/D3400 ook af ben ik bang, tenzij je je geld liefst 3x uitgeeft voor 1 en hetzelfde doeleinde

                Hoewel je blijkbaar voor net geen 600 een D3400 18-55mm en een 70-300mm... maar ja dan krijg je nog je extra baterij + wat sd kaartjes dan zit je ook bij de 700
                Ik wil net vermijden dat ik overal twee lenzen moet meesleuren inderdaad. Daarom mijn vraag of die Lumix-DC toestellen een goede allrounder maken. De nieuwe FZ82 komt met een lens van 20-1200mm voor maar € 350.

                Comment


                • #9
                  Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                  Ja, daar zit nu ook, in mijn ogen, het "gebrek"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                    Ergens denk ik dat een polarisatie filter ook wel een mooie toevoeging kan zijn. Want hier kun je foto' s nog groener maken en blauw nog blauwer in optimale omstandigheden. Waardoor je foto' s meer wauw gevoel geven
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                      EDIT 27/4 - 20:41u: de fotowinkel heeft me de Nikon B700 aangeraden. Dit is inderdaad geen reflexcamera, dus als jullie toch nog een alternatief weten, hoor ik het graag

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                        Ik ken al die bridge toestellen niet goed de enige ervaring die ik er mee heb is met een canon powershot van enkele jaren geleden en die was in mij'ogen jet geld niet waard ingezoomd was die lens niet scherp te krijgen uitgezoomd gaf ze heel veel vervorming en de ISO prestaties waren ondermaats. De eigenaar heeft die dan ook binnen het jaar vervangen door een d5200. Ik zou die b700 dus eens testen en dat doe je dan beter in wat wisselende en extreme omstandigheden vb weinig licht

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                          Als ik een budget van 500 euro zou hebben, en zou moeten kiezen tussen het overaanbod van camera's, zou ik voor een Sony RX100(x...) gaan.
                          Ik heb de RX100 afgelopen zomer meegenomen naar Noorwegen, en dat heeft goed zijn werk gedaan.
                          Heb van een foto gemaakt met de RX100 een print van 60x40cm laten maken, en ik zou niet kunnen zeggen dat dit met een compactcamera gemaakt is.
                          Ik dacht zelfs eerst dat ik die met m'n D800 gemaakt had, maar Lightroom bewees het tegendeel.

                          Een reflexcamera kopen wil niet persé zeggen dat je mooiere foto's gaat maken, integendeel. De instapmodellen hebben zo hun limieten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                            Voor backpacken lijkt me een dslr minder verstandig. Ik denk dat alle extra ruimte besparingen welkom zijn. Tevens is de spiegel constructie van de dslr wel een kwetsbaar omderdeel. Beter kijk eventueel naar een een mft camera. Die zijn denk ik compacter en minder kwetsbaar.
                            Last edited by Rogier; 1 mei 2017, 17:49.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                              Mocht Tom nog niet in Costa Rica zitten; ik heb je een prive bericht gestuurd.
                              M

                              Comment

                              Working...
                              X