Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overall (reflex)camera backpacking help wanted

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    Tevens is de spiegel constructie van de dslr wel een kwetsbaar omderdeel.
    Heb je daar echt ervaring mee?
    Na bijna 50 jaar fotograferen met een SLR heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad, veder eigenlijk ook met niets anders ook.

    Daarbij een onderdeel dat met zulk geweld beweegt, moet eigenlijk wel ongelofelijk stevig zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Heb je daar echt ervaring mee?
      Na bijna 50 jaar fotograferen met een SLR heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad, veder eigenlijk ook met niets anders ook.

      Daarbij een onderdeel dat met zulk geweld beweegt, moet eigenlijk wel ongelofelijk stevig zijn.
      Ik heb geen backpack ervaring. Maar als ik naar een Canon EF 400D kijk van mijn tante en de Canon Powershot G3. Dan durf ik alleen de laatste in de tas stoppen waar ik ook andere dingen bij prop.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
        Als ik een budget van 500 euro zou hebben, en zou moeten kiezen tussen het overaanbod van camera's, zou ik voor een Sony RX100(x...) gaan.
        Ik heb de RX100 afgelopen zomer meegenomen naar Noorwegen, en dat heeft goed zijn werk gedaan.
        Heb van een foto gemaakt met de RX100 een print van 60x40cm laten maken, en ik zou niet kunnen zeggen dat dit met een compactcamera gemaakt is.
        Ik dacht zelfs eerst dat ik die met m'n D800 gemaakt had, maar Lightroom bewees het tegendeel.

        Een reflexcamera kopen wil niet persé zeggen dat je mooiere foto's gaat maken, integendeel. De instapmodellen hebben zo hun limieten.
        Vandaag nog een keertje de Nikon B700 gaan testen, toen een verkoper van Mediamarkt me kwam helpen. Hij stelde zelf de RX100 en Sony A5000 voor. Beiden hebben ongeveer dezelfde prijs en hebben alle twee een veel grotere sensor dan de Nikon B700. Ik denk dat ik ga gaan voor de A5000 aangezien hier nog uitbreidingsmogelijkheden zijn voor lenzen. Ook cameradecision geeft de A5000 een iets betere rating.

        Aangezien deze standaard met een 18-50mm komt, is het aangewezen een extra lens van vb 55-210mm bij te kopen (eventueel tweedehands om het budget wat beperkter te houden)?

        EDIT: ik kan ook een tweedehandstoestel kopen voor +- 300€. Hier zijn al wel 7.000 foto's mee getrokken op 2 jaar tijd, vooral voor astrofotografie. Is dit de moeite en hoeveel foto's moet zo'n toestel aankunnen?
        Last edited by high-contrast; 4 mei 2017, 21:26.

        Comment


        • #19
          Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

          Oorspronkelijk geplaatst door high-contrast Bekijk bericht
          Vandaag nog een keertje de Nikon B700 gaan testen, toen een verkoper van Mediamarkt me kwam helpen. Hij stelde zelf de RX100 en Sony A5000 voor. Beiden hebben ongeveer dezelfde prijs en hebben alle twee een veel grotere sensor dan de Nikon B700. Ik denk dat ik ga gaan voor de A5000 aangezien hier nog uitbreidingsmogelijkheden zijn voor lenzen. Ook cameradecision geeft de A5000 een iets betere rating.

          Aangezien deze standaard met een 18-50mm komt, is het aangewezen een extra lens van vb 55-210mm bij te kopen (eventueel tweedehands om het budget wat beperkter te houden)?
          Ik weet niet hoeveel je echt moet kunnen inzoomen. Maar is het misschien een idee om inplaats van de 55-210 een 90-105mm macrolens te nemen?
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik weet niet hoeveel je echt moet kunnen inzoomen. Maar is het misschien een idee om inplaats van de 55-210 een 90-105mm macrolens te nemen?
            Wel het zou vooral voor het fotograferen van dieren zijn in Costa Rica.

            Comment


            • #21
              Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

              Deze oplossingen zijn allemaal prima geschikt voor het fotogaferen van opgezette dieren!
              Een verkoper in de winkel, beste fotograaf, verkoopt wat hij kwijt wil, niet wat de beste keuze is....
              Ergens staat een Nikon met lens 18-55 en 70-300: deze 70-300 willen ze snel kwijt omdat er geen
              VR op zit, gegarandeerd 0 scherpe foto's! Dit is een onverkoopbare lens, verpakt als set voor klanten
              als jij....

              succes!

              Comment


              • #22
                Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                Beste Johanuz,

                Heeft u het nu over de Sony A5000 met 18-50 en 55-210mm of de Nikon B700?
                Welke zou u dan voorstellen?

                Comment


                • #23
                  Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                  Deze ligt best wel boven je budget: Sony RX10 III
                  Maar het doet precies wel wat je zoekt:
                  Op de Rode Lijst van Bedreigde Soorten staan momenteel 101 diersoorten waarvan de kans groot is dat ze binnenkort wereld uitsterven. Sony vroeg een aantal fotografen op zoek te gaan naar bedreigde soorten in Europa en deze met de RX10 III vast te leggen.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Ik heb geen backpack ervaring. Maar als ik naar een Canon EF 400D kijk van mijn tante en de Canon Powershot G3. Dan durf ik alleen de laatste in de tas stoppen waar ik ook andere dingen bij prop.
                    Wat jij durft, zegt weinig over kwetsbaarheid van de spiegel.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                      Hoi allen! Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en heb een enorm goede deal gekregen voor de Sony 5100 met 16-mm en een 55-210mm extra lens van Sony E. Nu nog wat oefenen en youtube videootjes bekijken voor ik vertrek.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                        Mooie set, de kwaliteit vd foto's is mijlenver verwijderd van die B700.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #27
                          Re: Overall (reflex)camera backpacking help wanted

                          Ik zou eerder mijn Nikon D70 meenemen.....

                          Comment

                          Working...
                          X