Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Standaard optartttijd olympus e500

nog steeds twijfel ik aan welk toestel ik zal aanschaffen (Canon 350d of oly e500). Mijn voorkeur gaat uit naar de oly... het enige wat me nog doet twijfelen is het lezen van de 'trage' opstarttijd (ook na sleepmode, of hoe noem je dat) volgens sommige recensenten. Is dit werkelijk zo en is dit hinderlijk in de praktijk?
    Nog een vraagje: is het aantal foto's dat je kan nemen na elkaar (in serie) voldoende?

Standaard Re: optartttijd olympus e500

Ik heb zelf een 350D daar is de opstarttijd naar mijn normen quasi 0, idem na sleepmode.
    Over de oly kan ik me niet uitspreken...
    Opstarttijd en out of sleep mode zijn wel belangrijke eigenschappen, maar ik kan me niet voorstellen dat de Oly daar een eeuwigheid over doet...

Grts JVG
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Waarom gaat je voorkeur uit naar de oly? Denk dat je daar naar moet kijken. Opstarttijd is idd. iets langer, maar maakt dat zoveel uit?
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Al de antwoorden op je vragen kan je hier vinden, maar om het je gemakkelijk te maken : opstarttijd wordt vertraagd door dat reinigen van de sensor. Je kan kiezen tussen 2.8 seconden (als je dat animatie'tje op je scherm wil dat je gelukkig kan uitschakelen) of 1.7 sec (dus zonder die animatie).

In vergelijking met een 350D is dat traag, in vergelijking met de 300D snel (die zat aan 3 sec.). Langs de andere kant : als jij erin slaagt om in 1.7 sec die camera aan je oog te krijgen, ben je verdikke ne hele rappe...

Van slaapstand naar on zal ook wel ongeveer die 1.7 sec. zijn...

In RAW zou hij gedurende 4 frames 2.7 fps moeten halen, in JPG 8 frames aan die snelheid. Op mijn Ultra II kaartje duurt het daarna nog een seconde of 6-7 (ruw geschat), vooraleer je terug 4 RAW's kunt schieten (lees tot de buffer leeg is).
    Persoonlijk gebruik ik dat quasi nooit. 2 na elkaar zou eens gebeuren, maar dat is zowat mijn max.
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 1 september 2006 om 18:57
    Groeten,

Polleke

Allé : een dubbele : k'zal het nooit meer doen ;-).
    Groeten,

Polleke

Die opstarttijd wat heeft dat voor belang, bij een shooting al duurt die een ganse dag blijft mijn E500 opstaan, niks geen sleepmodus . . . en heb de batterij nog niet moeten vervangen op een ganse dag fotograferen
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

de opstarttijd is inderdaad wat langer maar in de praktijk is dat nadeel onbestaande. Je neemt toch tijd om het toestel naar je oog te brengen, om te kadreren, in-of uitzoomen ? Tegen dan is hij al lang klaar

R

Regels voor berichten