Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslagmedia fuji s602z

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opslagmedia fuji s602z

    Hoi,
    ik heb onlangs een digi gekocht ( fuji finepix s602z)

    Ik zou een grotere opslag ruimte hebben. maar nu is de vraag beter 2 van 64 of 1 van 128. want men heeft me gezegd dat deze met een kleine kras al voor de vuilbak zijn. ben ik me dan niet beter te wapenen met 2*64 smartmedia? die microdrive vind ik wat duur voor een beginner op digi vlak.
    of bestaat er een adapter voor xd kaartjes? en ben ik beter dat ik deze koop. want die smartmedia's gaan van de markt, ofniet?
    nu had ik graag jullie mening.
    sony alpha A33

  • #2
    Gewoon, 1x 128 MB CompactFlash is goedkoper dan Smartmedia, heeft een toekomst en zijn niet zo kwetsbaar, wat met smartemdia ook wel meevalt.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      Inderdaad: ga voor 'gewone' compactflashkaartjes...goedkoper en zeer goed ook in de 602. Ondanks wat de handleiding zegt dat niet alle CF-kaarten compatibel zouden zijn, heb ik nog nergens gehoord van een merk dat niet compatibel zou zijn...
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Originally posted by parrotsbe
        Hoi,
        ik heb onlangs een digi gekocht ( fuji finepix s602z)

        Ik zou een grotere opslag ruimte hebben. maar nu is de vraag beter 2 van 64 of 1 van 128. want men heeft me gezegd dat deze met een kleine kras al voor de vuilbak zijn. ben ik me dan niet beter te wapenen met 2*64 smartmedia? die microdrive vind ik wat duur voor een beginner op digi vlak.
        of bestaat er een adapter voor xd kaartjes? en ben ik beter dat ik deze koop. want die smartmedia's gaan van de markt, ofniet?
        nu had ik graag jullie mening.

        Zoals peter en johnny al zeiden kan je eventueel voor een CF gaan ipv een SM maar vergis je niet een sm gaat niet snel kapot hoor. Ik gebruik de mijne al jaren en ze laten mij niet in de steek. Die kwetsbaarheid van SM is eigenlijk een fabeltje ze zijn in de praktijk niet kwetsbaarder dan CF. Die SM kaartjes gaan ook nog nit snel van de markt verdwijnen hoor want vergeet niet dat het lange tijd het geheugen was dat zich in de meeste camera's bevond. Nadeel is wel dat er nu wel geen nieuwe ontwikkelingen meer zijn en 128MB wel eens de hoogste capaciteit zou kunnnen blijven en meer dan 256MB moet je zeker niet op hopen dat komt er zeker nooit.
        Maak je graag filmpjes kan je beter voor een sm gaan (of een microdrive natuurlijk) want met CF ben je nooit zeker dat ze snel genoeg zijn voor langere filmpjes. Probleem is wel natuurlijk dat 128MB maar weinig is voor filmpjes.

        Comment

        Working...
        X