Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslaan probleem met een canon eos 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslaan probleem met een canon eos 700D

    Geachte.

    Ik zit sinds een 2 weken met een probleem met het opslaan van een genomen foto met het camerabeeld. (niet met de zoeker). Dan wordt de foto niet opgeslagen. Als ik de zoeker gebruik word ie foto wel opgeslagen. Wat zou het probleem kunnen zijn?
    Grtjs Nico.

  • #2
    Re: Opslaan probleem met een canon eos 700D

    De camera staat niet per ongeluk in Bulb-modus (creatieve keuze op het instelwiel of in M terugdraaien naar voorbij 30" als sluitertijd tot er BulB in het scherm staat) met de optie Stille modus ingeschakeld?
    (Ik weet niet of de 700D de optie "Stille modus" heeft trouwens).

    Mijn ervaring bij mijn 60D is dat de spiegel opklapt en bij het opnieuw indrukken van de knop pas een foto neemt, maar in de Bulb modus is dat niet heel erg duidelijk en levert telkens zwarte foto's op.

    Hoe wordt er scherpgesteld bij live view en hoe bij het gebruik van de doorzichtzoeker?
    Lukt het scherpstellen bij het gebruik van live view wel? Als dat niet lukt blokkeert het ontspanmechanisme.

    Zomaar wat aannames en gokjes, grote kans dat het iets totaal anders is.

    Heeft u de camera al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen of naar de laatste firmware gezocht? Hoe knullig ook, in het geval van het laatste lost een nieuwe versie soms hele idiote problemen op waar een select groepje spiegelreflexen van een bepaalde serie (als in: alleen de modellen met bijvoorbeeld serienummers 932-00x-xxx) last van heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Opslaan probleem met een canon eos 700D

      Ik heb het probleem zelf al gevonden en opgelost. Mijn AF-methode stond op Quick- modus. Dat heb ik dan verzet naar L +volgen. Nu slaat hij de foto's wel op. Probleem opgelost.
      Grtjs Nico.

      Comment

      Working...
      X