|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Wie weet raad met het volgende probleempje. Enige weken geleden kocht ik een (trage)lader Varta (Ni-Cd/Ni-MH zonder omschakelaar voor 4 batterijen) met 4 Varta 1900 mAh batterijen. Deze batterijen laden normaal op want na +/- 15 uur laden schakelt het rode lampje over op groen. Daarnaast kocht ik 4 Duracell batterijen van 1800 mAh. Wanneer ik deze oplaad blijft het rode lampje branden, ook na 24 of 30 uur laden. Na zo'n lange tijd hebben zowel de lader als de batterijen koud. Wanneer ik deze batterijen gebruik heb ik de indruk dat ze toch volledig opgeladen zijn. Is er een probleem met de lader? Of met de batterijen? Of negeer ik gewoon dit probleem?
Gilbert |
|
|||
|
1800 mAh nicad's bestaan niet
Ik denk dat het geen probleem is met de lader of de batterijen. Vrijwel alle fabrkanten adviseren alleen batterijen en lader van hetzelfe merk te gebruiken. Als je dat niet doet neem je een gok en dan kun je zulke dingen verwachten. Je zou even kunnen kijken in de handleiding van de batterijen/lader en als er niet staat dat alleen batterijen/lader van hetzelfde merk kunnen worden gebruikt kun je proberen je geld terug te vragen en een andere merk te nemen. Anders zou ik het "probleem" gewoon negeren.
|
Ook de Duracels zijn Ni-MH.
In de handleiding van de lader staat niets over de noodzaak binnen een zelfde merk te blijven. Ik las ook ergens dat sommige batterijen alleen op een specifieke lader kunnen geladen worden. Dat zal dan waarschijnlijk om commerciele redenen zijn. Toch meen ik dat de batterijen voldoende opgeladen zijn ook al wordt het lichtje niet groen. Verder gebruik zal uitsluitsel brengen. Gilbert
|
Citaat:
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Batterijen Dimage 7 | Francis Decrocq | Camera's | 13 | 20 maart 2002 10:20 |
| Batterijen opladen | ddenolf | Camera's | 2 | 8 februari 2002 15:34 |
| Batterijlader / batterijen / SM kaart | Geert | Camera's | 3 | 21 januari 2002 16:17 |
| Lithium-ion batterijen. | paterke64 | Camera's | 2 | 7 november 2001 22:30 |
| Batterijen voor digitale cams | Organic | Camera's | 7 | 26 oktober 2001 21:06 |
![]() |