Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplaadbare batterijen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oplaadbare batterijen

    Wie weet raad met het volgende probleempje. Enige weken geleden kocht ik een (trage)lader Varta (Ni-Cd/Ni-MH zonder omschakelaar voor 4 batterijen) met 4 Varta 1900 mAh batterijen. Deze batterijen laden normaal op want na +/- 15 uur laden schakelt het rode lampje over op groen. Daarnaast kocht ik 4 Duracell batterijen van 1800 mAh. Wanneer ik deze oplaad blijft het rode lampje branden, ook na 24 of 30 uur laden. Na zo'n lange tijd hebben zowel de lader als de batterijen koud. Wanneer ik deze batterijen gebruik heb ik de indruk dat ze toch volledig opgeladen zijn. Is er een probleem met de lader? Of met de batterijen? Of negeer ik gewoon dit probleem?
    Gilbert
    Gilbert
    Olympus C4000Z

  • #2
    hallo,
    zou het kunnen dat die Varta's NiMh waren, en die Duracell's NiCd ?
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring ja.
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #4
        1800 mAh nicad's bestaan niet

        Ik denk dat het geen probleem is met de lader of de batterijen. Vrijwel alle fabrkanten adviseren alleen batterijen en lader van hetzelfe merk te gebruiken. Als je dat niet doet neem je een gok en dan kun je zulke dingen verwachten.

        Je zou even kunnen kijken in de handleiding van de batterijen/lader en als er niet staat dat alleen batterijen/lader van hetzelfde merk kunnen worden gebruikt kun je proberen je geld terug te vragen en een andere merk te nemen.

        Anders zou ik het "probleem" gewoon negeren.
        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

        Comment


        • #5
          Originally posted by Johnny
          1800 mAh nicad's bestaan niet

          Kleine aanvulling op deze stelling: in penlite (AA) uitvoering dan he.

          mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #6
            idd, ikheb ook ergens zo'n varta dingetje en bij andere soorten batterijen blijft het red light district doorgaan...

            zou er dan toch iets in die pillen zitten???

            Comment


            • #7
              Ook de Duracels zijn Ni-MH.
              In de handleiding van de lader staat niets over de noodzaak binnen een zelfde merk te blijven. Ik las ook ergens dat sommige batterijen alleen op een specifieke lader kunnen geladen worden. Dat zal dan waarschijnlijk om commerciele redenen zijn.
              Toch meen ik dat de batterijen voldoende opgeladen zijn ook al wordt het lichtje niet groen. Verder gebruik zal uitsluitsel brengen.
              Gilbert
              Gilbert
              Olympus C4000Z

              Comment


              • #8
                Ik las ook ergens dat sommige batterijen alleen op een specifieke lader kunnen geladen worden. Gilbert
                Je heb ook oplaadbare Alkaline penlites (meetsal niet geschkt voor Dig. camera's), die hebben inderdaad
                een "speciale" lader nodig.

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #9
                  zelf gebruik ik de zelfde lader en de de zelde baterijen maar heb dat probleem niet binnen 24 tijd zijn elke batterijen opgeladen
                  zowel varta als gp hahnel als duracel
                  groet Jack

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jimmy
                    idd, ik heb ook ergens zo'n varta dingetje en bij andere soorten batterijen blijft het red light district doorgaan...

                    zou er dan toch iets in die pillen zitten???
                    Wellicht een test produktie van vartaiagra
                    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb dezelfde lader, met Varta en Haehnel batterijen. Geen enkel probleem, na 14/15 uur 100% opgeladen

                      rob
                      http:/home.planet.nl/~knegt221

                      Comment

                      Working...
                      X