Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

    hey,

    ik wil sinds kort een nieuwe hobby naast piano spelen, namelijk fotograferen! Ik heb al wat kennis opgedaan over de technieken en dergelijke.
    En om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik wil een nieuwe camera kopen. Maar...welke?
    Ik wil er ongeveer 200 euro aan besteden. Niet meer dan 250. Vandaar ook dat ik geen spiegelreflex wil nemen. De body's zelf kosten al best duur en dan moet je ook nog verschillende lenzen erbij kopen om hetzelfde bereik als van een bridge camera te behalen. Dus daarom zoek ik een degelijke camera met goede optische zoom, optische beeldstabilisatie en een HD film mogelijkheid. Ook zou het natuurlijk fijn zijn als de camera fatsoenlijk met hogere ISO waardes om kan gaan en het beeld dus niet al na ISO 800 onder de ruis zit. ook een zoeker op de camera zou niet verkeerd zijn. En ik had eigenlijk al een camera gevonden die aan al mijn eisen voldoen, op een na. namelijk de hogere ISO waardes. Ik heb het over de Panasonic Lumix dmc fz-48. blijkbaar doet 'ie alles goed, behalve als je aan de hogere ISO waardes gaat zitten. Maar ik wil ook fatsoenlijke foto's in het donker kunnen nemen...

    Dus heeft iemand van jullie tips voor mij? welke camera kan ik kopen met mijn budget en eisen?
    Alvast bedankt.

    Gr.

  • #2
    Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

    Kijk eens wat je van de Nikon Coolpix 9300 vindt of van de Canon Powershot SX 260.

    Just Posted: Nikon Coolpix S9300 review. We've collaborated with Jeff Keller of the Digital Camera Resource Page to bring you a 9-page review of Nikon's latest travel-zoom compact camera, the 16MP S9300. We liked last year's S9100, and the newer model features the same 18X optical zoom lens, with the addition of a higher resolution sensor and GPS. So how does it perform overall? Read our 9-page review to find out.


    A non-GPS model known as the PowerShot SX240 HS is available in certain countries.


    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

      thanks voor de reactie,

      de Nikon Coolpix 9300 is helaas geen optie voor mij, omdat je blijkbaar de sluitertijd en diafragma niet zelf kan veranderen. En ik wil juist met dit soort dingen gaan experimenteren. De canon powershot sx260 is daarentegen best interessant, ondanks dat 'ie oogt als een point and shoot!
      Die zet ik alvast op mijn lijstje. en ik wacht af totdat ik genoeg vergelijk materiaal heb en kan gaan uitsluiten enzo.

      Dus voor de mensen die dit lezen: Als je enig idee hebt wat voor camera ik kan nemen, reageer alsjeblieft! haha

      Comment


      • #4
        Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

        Oorspronkelijk geplaatst door NewToPhotography Bekijk bericht
        welke camera kan ik kopen met mijn budget en eisen?
        Volgens mij geen enkele omdat je verwachtingen te hoog zijn voor een dergelijk budget. HD film en optische beeldstabilisatie zijn geen probleem maar een optisch goede zoom en goede beeldkwaliteit boven ISO 800 - vergeet het, al helemaal als het ook nog een nieuwe camera moet zijn.

        Je moet trouwens niet te veel verwachten van manuele instellingen bij een toestel met zo een kleine sensor - de scherptediepte is al erg groot bij een open diafragma en zodra je die toeknijpt verlies je scherpte door diffractie.

        Ofwel een tikje hoger budget en een tweedehands spiegelreflex, ofwel wat realistischere verwachtingen zou ik zeggen.
        Last edited by Laurens; 26 december 2012, 20:41.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

          O, oke.

          En zijn er dan mogelijkheden als ik dat van de ISO waardes weglaat? Want de meest belangrijke punten voor mij zijn een optische beeldstabilisatie, HD film en een goede optische zoom.

          Ik wil namelijk eerst kijken of ik het eigenlijk wel zo leuk vind, en niet meteen 600 euro uitgeven aan een spiegelreflex om er vervolgens achter te komen dat ik het eigenlijk helemaal niets vind.

          Comment


          • #6
            Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

            Oorspronkelijk geplaatst door NewToPhotography Bekijk bericht
            O, oke.

            En zijn er dan mogelijkheden als ik dat van de ISO waardes weglaat? Want de meest belangrijke punten voor mij zijn een optische beeldstabilisatie, HD film en een goede optische zoom.

            Ik wil namelijk eerst kijken of ik het eigenlijk wel zo leuk vind, en niet meteen 600 euro uitgeven aan een spiegelreflex om er vervolgens achter te komen dat ik het eigenlijk helemaal niets vind.
            Een goeie bridge of systeemcamera kan ook al genoeg zijn voor wat je wil...
            Kijk eens 2dehands naar een Sony NEX (3, 5n).

            Comment


            • #7
              Re: op zoek naar een degelijke (superzoom)camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              Volgens mij geen enkele omdat je verwachtingen te hoog zijn voor een dergelijk budget. HD film en optische beeldstabilisatie zijn geen probleem maar een optisch goede zoom en goede beeldkwaliteit boven ISO 800 - vergeet het, al helemaal als het ook nog een nieuwe camera moet zijn.
              Dat dacht ik ook tot ik zag wat de Coolpix (heb zelf de 9100 maar die maken ze niet meer geloof ik) allemaal kan en dat zelfs op ISO 1600. Trouwens volgens Dpreview is de Canon ook goed tot op 1600 en dan zijn er intussen nog een aantal bijgekomen geloof ik (oa Panasonic LX5 maar da's dan weer geen superzoom). De fabrikanten krijgen de techniek langzaam onder de knie, zelfs in die kleine compactjes.

              Djienbe

              Comment

              Working...
              X